Metro este unul dintre marii comercianti din lume ce vinde in sistem cash & carry. Prezent in tara noastra de aproape 20 de ani, acest retailer are o experienta bogata in a oferi clientilor sai ceea ce au nevoie. Vor reusi sa se ridice promotiile Black Friday 2015 la Metro catre nivelul asteptarilor?
Primul magazin Metro Cash & Carry din Romania a fost inaugurat inca din octombrie 2006, fiind primul de acest fel din tara noastra. Conceptul de vanzare cash & carry este unul simplu, reprezentand comertul angro cu plata la ridicarea marfii.

Unul dintre cele 31 de magazine Metro din tara noastra.
In anii ce au urmat intrarii Metro pe piata din Romania, compania a cunoscut aici o dezvoltare rapida, in prezent magzinele din toata tara fiind in numar de 31 de unitati, cu o suprafata totala de vanzare de circa 190.000 de metri patrati.
Accesul in magazinele Metro se face doar pe baza de legitimatie de client
Conceptul de vanzare tip cash & carry aduce un mic inconvenient pentru unii clienti: persoanele care nu detin o legitimatie Metro nu au acces in magazine. Legitimatiile Metro se elibereaza doar in baza unui Certificat de Inregistrare Fiscala si a stampilei detinute de persoana juridica solicitanta.
Chiar si asa, exista posibilitatea sa ajungeti in magazine de Black Friday 2015 la Metro fara a detine o legitimatie de client. Cu siguranta oricare dintre dvs. (in cazul in care nu detineti deja o legitimatie Metro) are o ruda, un prieten, o cunostinta cu o legitimatie Metro si care va poate insoti intr-un dintre magazinele Metro, spre a putea beneficia de promotiile din Vinerea Neagra de anul acesta.
Black Friday 2015 si in magazinul online Metro
Magazinul online Metro este activ inca de la inceputul lui 2012, an in care a fost organizat pentru prima oara Black Friday in shop-ul virtual. Si in anii urmatori am putut beneficia online de ofertele speciale din Vinerea Neagra la Metro, asadar in 2015 experienta ar trebui sa se repete.

Asa arata pagina Metro unde puteti crea contul de client sau unde va puteti loga.
Pentru a putea face cumparaturi din magazinul online Metro este necesar un cont de client, ce se activeaza tot pe baza unei legitimatii Metro. Din fericire si in acest caz puteti apela la o persoana apropiata ce detine o astfel de legitimatie.
Cum a decurs Black Friday 2012 la Metro
Primul an in care Metro a decis sa organizeze Black Friday a fost 2012, asadar la numai un an in care sarbatoarea preturilor mici a fost introdusa in Romania de eMAG si alti cativa retaileri.
Inca de la prima editie Black Friday la Metro au fost mai multe zile in care clientii au putut profita de reduceri. Nu doar ziua de vineri a fost rezervata promotiilor, ci intreg weekendul dintre 23 si 25 noiembrie.

Un weekend intreg cu reduceri de Black Friday 2012 la Metro.
Principalele categorii de produse ce au intrat sub influenta campaniei Black Friday 2012 la Metro au fost electronicele si electrocasnicele. Au fost oferite atunci reduceri si returnare de TVA sub forma de voucher de cumparaturi valabil la Metro pentru o gama larga de articole. Returnarea de TVA s-a facut inclusiv pentru produsele din noul stoc sau la cele ce se aflau deja in alte promotii.
Reducerile Black Friday 2012 la Metro au fost afisate si in magazinul online si astfel clientii au putut face cumparaturile de acasa, mai comod si mai practic. Iata cateva dintre cele mai interesante promotii din Vinerea Neagra la Metro in 2012:
- televizor LED Sharp cu diagonala de 117 cm cu reducere de 33%;
- Apple iPad 2 cu 16 sau 64 GB spatiu de stocare si conectivitate 3G mai ieftine cu 40 de procente;
- laptop Lenovo cu 6 GB de memorie RAM si hard disk de 750 de GB cu discount de 31%.
Black Friday la Metro in 2013
Si in 2013 Metro organizeaza campania de Black Friday in mai multe zile, la fel ca in anul precedent. De data aceasta, promotiile incep de joi (21 noiembrie) si se termina la sfarsitul saptamanii (24 noiembrie).

Black Friday 2013 la Metro a inceput intr-o zi de joi.
Anul 2013 a repetat promotiile prin care era oferit TVA-ul cadou sub forma de voucher de cumparaturi Metro. Totusi, marele retailer a plusat prin oferirea de vouchere ce valorau dublul TVA-ului la anumite produse nealimentare si a afisat chiar pana la 90% reducere la cateva dintre articolele atinse de Black Friday 2013. Unele oferte au fost afisate exclusiv in magazinul online.
Iar daca asta credeti ca nu era de ajuns, Metro a decis ca Vinerea Neagra din 2013 sa revina si intre 28 si 30 noiembrie, adaugand si alte categorii de produse in promotii, altele decat cele care fusesera active in prima runda de Black Friday 2013.
In cele 7 zile de oferte din 2013, Metro a inclus: electrocasnice mari (aparate frigorifice, aragazuri, masini de spalat rufe), electrocasnice mici (blendere, storcatoare de fructe, masini de facut panie, fierbatoare de apa, masini de tocat carne), electronice (televizoare, blu-ray playere, aparate foto digitale, aparatura audio), produse IT&C (telefoane mobile, tablete, laptopuri), anvelope de iarna si altele.
Promotiile Black Friday la Metro de anul trecut
Ca si in 2013, Metro decide ca in anul ce a urmat, promotiile de Black Friday sa fie lansate intr-o zi de joi. Asa se face ca am avut parte din nou de 4 zile de reduceri, intre 20 si 23 noiembrie.

Inca o data Black Friday la Metro incepe intr-o zi de joi.
Ofertele de Black Friday 2014 la Metro au constat in reduceri de 15 procente la televizoare, laptopuri, masini de spalat, frigidere si aparate de incalzire. Astfel de taieri de preturi au fost aplicate pentru toate produsele ce nu se aflau deja in alte promotii. Pe langa acestea, au mai fost discounturi de pana la 90% la o selectie de produse nealimentare.
Doua runde de Black Friday la Metro si in 2014
Probabil campania Black Friday din 2013 organizata in doua runde a fost una de succes si de aceea Metro a decis sa repete figura. Asadar, dupa cele 4 zile incheiate pe 23 noiembrie, au urmat alte 4, intre 27 si 30 noiembrie. In total au fost 8 zile pline de oferte incadrate sub sigla Black Friday la Metro.

Black Friday a revenit la Metro in 2014 pentru o noua runda de reduceri.
Iata cateva produse ce au tinut capul de afis in cea de-a doua runda de Black Friday 2014 la Metro:
- televizor LED Samsung cu diagonala de 146 de cm si rezolutie Full HD la jumatate din pretul initial;
- laptop Lenovo cu procesor Intel Core i3 si 4 GB de memorie RAM mai ieftin cu 40 de procente;
- tableta de 7 inci Lenovo IdeaTab A3300 cu 40% reducere;
- router wireless TP-Link 300 Mbps cu discount de 53%;
- tastatura HP Classic Wired cu 90% mai ieftina.
Ce ne va aduce Black Friday 2015 la Metro
Cel mai posibil este ca, la fel ca si in ultimii doi ani, Metro sa decida din nou ca Black Friday merita doua perioade de organizare. Astfel, s-ar putea ca o prima incercare sa fie facuta de joi, 19 noiembrie, si sa dureze pana duminica, 22 noiembrie.
Putem astepta reduceri in aproximativ aceleasi categorii de produse: televizoare, laptopuri, tablete, electrocasnice mari (in special aparate frigorifice si masini de spalat) si mici, dar si la alte produse nealimentare, precum cele din categoria auto sau scule electrice.
O a doua runda de promotii Black Friday 2015 la Metro ar putea fi organizata intre 26 si 29 noiembrie, adica la o saptamana dupa ce primele reduceri din Vinerea Neagra au fost afisate. Este probabil sa fie repetate ofertele la produsele ale caror stocuri nu au fost epuizate initial, dar pot fi introduse si noi articole la pret redus.
Metro ar trebui sa ofere mai multe reduceri efective, in locul voucherelor ce pot fi folosite strict in magazinele proprii. Clientii pot considera ca sunt oarecum constransi sa revina in reteaua de magazine doar pentru a beneficia de reducere.
Noi va asteptam sa reveniti pe site-ul nostru unde veti gasi toate detaliile legate de Black Friday 2015 in Romania: ce magazine organizeaza campania, in ce perioada, care sunt cele mai bune oferte si produsele ce merita atentia dvs. Totodata, pagina noastra de Facebook poate fi un instrument la fel de folositor in cautarea celor mai bune promotii de Black Friday 2015.
Lasă un răspuns