De 5 ani de zile, faimoasa campanie Black Friday de peste ocean a devenit o obisnuinta si la noi. Multi romani economisesc bani pana la finalul de noiembrie pentru a-i cheltui pe cele mai bune oferte, dar sunt stocurile de Black Friday suficiente pentru toata lumea?
Evenimentul Black Friday in Romania se pare ca ia amploare si tot mai multe magazine din mediul online si offline se alatura imensei campanii de reducere de la sfarsit de noiembrie. Anul trecut am serbat a cincea editie de la noi din tara, care mai mult ca sigur nu va fi ultima.

Black Friday este o campanie pe care o asteapta multa lume, dar nu oricine prinde cele mai bune oferte.
Pe langa ce magazine participa, care vor fi procentele de reducere si cat vor dura promotiile, una dintre intrebarile care ne preocupa este urmatoarea: vor fi suficiente stocurile de Black Friday? Aceasta nedumerire se pare ca poate fi justificata, intrucat anii trecuti ne-au demonstrat ca cele mai bune oferte se pot epuiza practic in cateva secunde.
Stocurile de Black Friday 2015 de la eMAG au fost epuizate in 5 secunde in cazul celor mai bune oferte
Ati citit bine – doar 5 secunde a durat pentru ca cele mai atractive oferte de anul trecut de Black Friday de la eMAG sa sa nu mai fie disponibile. Va amintim ca startul campaniei din 2015 in magazinul online a fost dat in jurul orei 8:20 dimineata.

eMAG a avut oferte bune de Black Friday 2015, dar se pare ca si stocuri mici la produsele cu cele mai bune oferte.
eMAG a venit cu preturi foarte bune, iar segmentul IT&C a trezit interesul multor cumparatori. Printre primele produse care pur si simplu au disparut din stoc dupa nu mai mult de cateva secunde secunde s-au numarat iPhone 6, un model de televizor UTOK sau o consola Xbox ONE. Pe langa acestea, dupa doar un minut de la deschiderea campaniei, pe site apareau mai multe produse ca fiind indisponibile.
Din datele colectate de pe internet putem spune ca pana in ora 9, deci la nici o ora de la startul Black Friday, eMAG se pare ca vanduse deja mii de electronice si electrocasnice, peste 10 masini, 400 de anveope la fiecare 30 de secunde si mai bine de 140 de lingouri de aur.
Cum fac fata magazinele online fluxului mare de comenzi de Black Friday
Din 2011 si pana in prezent, retailerii online au fost in stare sa aproximeze numarul de comenzi la care se pot astepta de Vinerea Neagra si s-au aprovizionat corespunzator. Cu toate acestea, este normal ca stocurile de Black Friday, la fel ca in oricare alta perioada de reducere din an, sa fie limitate.
Frustrarea clientului care nu apuca sa puna mana pe un produs la pret foarte mic poate fi de inteles si au aparut multe speculatii pe aceasta tema – ca magazinele au avut doar 2-3 produse de un anumit gen in stoc sau chiar ca oferta nu a fost deloc adevarata si a avut ca singur scop „impresionarea” clientului printr-o reducere senzationala.

Screenshot dintr-un spot publicitar Argos din UK, care promitea un discount de 100 de lire la un laptop Toshiba de Black Friday 2015.
O stire aparuta zilele acestea vorbeste despre un caz din Marea Britanie referitor la stocurie de Black Friday si ofertele promotionale anuntate de Argos intr-un spot publicitar din 23 noiembrie 2015. Conform acestora, Argos promitea, printre altele, un discount de pana la 100 de lire la un model de laptop Toshiba. Un client a depus mai tarziu o plangere la ASA (Advertising Standards Authority), deoarece nu a putut gasi laptopul respectiv la pretul promis. Cu toate ca Argos a declarat ca a ramas cu un surplus de peste 500 de unitati, a ramas intrebarea de ce laptopul era trecut cu stoc indisponibil in mai multe locuri si se banuieste ca retailerul nu a estimat bine vanzarile.
Atat anul trecut, cat si in celelalte editii de Vinerea Neagra, ne-am confruntat si la noi cu stocuri aparent prea mici la produsele care beneficiau intr-adevar de reduceri masive. In 2015, cei mai multi retaileri electro-IT au avut o oferta de SSD-uri la doar 100 de lei, care au disparut practic in primele minute de la startul campaniei, asa ca intrebarea ramane – cat de mari sunt stocurile de Black Friday? Sau, mai bine spus, cat de mari sunt in cazul produselor cu reduceri extreme?
La fel ca in fiecare an, speram ca editia urmatoare – cea din noiembrie 2016 – sa aduca mai multa lumina asupra acestui subiect si, bineinteles, stocuri si discounturi mai generoase. Un lucru este insa cert: cele mai bune oferte se epuizeaza in primele minute, indiferent de stocuri, asa ca trebuie sa prindem startul campaniei daca vrem sa facem investitii cu adevarat avantajoase.
Lasă un răspuns