Cel mai mare eveniment de reducere din an se apropie, iar echipa Black Friday Mania încearcă să-ți răspundă la întrebarea: când începe Black Friday 2019 în România?
Cu notorietatea de care se bucură Black Friday la noi în țară și cu interesul românilor pentru acest eveniment de reducere, este normal ca mulți cumpărători să aștepte lansarea campaniilor de reducere de Vinerea Neagră din această toamnă. Când va începe însă Black Friday în 2019 în România?
Black Friday în România – când se lansează ofertele în 2019
Ce știm deja:
- Black Friday PRO 2019 – evenimentul deja cunoscut, dedicat echipamentelor foto-video din gama pro, se va desfășura în luna octombrie, mai precis în perioada 11-13 octombrie;
- marii retaileri din România vor începe atât online, cât și în magazinele fizice, campanii de Black Friday încă de la începutul lunii noiembrie sau poate chiar la sfârșit de octombrie (precum în anii anteriori);
- multe magazine vor organiza, ca și în trecut, 2 runde de Black Friday.
Totuși, data la care eMAG va organiza Black Friday era una dintre necunoscute. Asta deoarece eMAG reprezintă unul din magazinele care au adus conceptul de Black Friday în România. În același timp, eMAG a rămas unul dintre puținii retaileri care păstrează tradiția unei singure zile de Black Friday într-un an. Ne amintim cu ocazia asta și sloganul campaniei lor – „ziua cu cele mai multe reduceri din an”.
Din toate informațiile pe care le avem până acum – atât pe surse, cât și oficiale – considerăm că data cea mai importantă pentru Black Friday 2019 în România va fi 15 noiembrie.
Pe baza informațiilor avute în prezent, considerăm că pe 15 noiembrie se vor concentra cele mai multe și mai importante oferte de Black Friday în 2019 în România.
⇒ Vezi ce magazine au oferte de Black Friday!
După cum am scris și în articolul despre data Black Friday 2019 în România, Black Friday va fi oficial pe 29 noiembrie în SUA. Cum în România se obișnuia în ultimii ani ca Black Friday să se organizeze cu o săptămână mai devreme, mulți se așteptau ca pe 22 noiembrie să avem Black Friday în acest an. Totuși, ceva este diferit de data asta.
Black Friday 2019 în România – între cele 2 tururi de alegeri prezidențiale
Deși la prima vedere ar părea că nu există nicio legătură între cele 2 evenimente – unul este politic, iar celălălt reprezintă o campanie de reducere – lucrurile sunt puțin mai nuanțate.
Cele două evenimente au câteva aspecte în comun. Cel mai important – ambele vor avea o acoperire media importantă. Atât la TV, cât și în online, reclamele – cu reduceri sau candidați – se vor lupta pentru audiență Este lesne de înțeles că, atât pentru optimizarea costurilor de marketing, cât și pentru a beneficia de toată atenția potențialilor cumpărători, retailerii vor prefera să se axeze pe săptămâna dintre cele 2 tururi de scrutin (alegerile vor fi pe 10, respectiv 24 noiembrie (al doilea tur, dacă va fi cazul)).
Magazinele realizează în câteva zile de Black Friday vânzări cât pentru câteva săptămâni din an. Astfel, bugetele alocate pentru publicitatea la TV și în online sunt unele dintre cele mai mari din an, sunt optimizate și se dorește să aibă un impact maxim. Este greu de crezut că la concurență cu breaking news-urile politice magazinele și-ar putea atinge obiectivele de vânzări. Alegerea de a intercala campaniile de reduceri de Black Friday între cele 2 tururi de alegeri pare una logică.
Astfel, săptămâna dintre cele două tururi de scrutin, 11-17 noiembrie 2019 și mai ales ziua de vineri – 15 noiembrie, reprezintă coordonatele principale pentru calendarul Black Friday 2019 în România.
În concluzie, deși unele campanii de Black Friday 2019 vor apărea încă din octombrie, ziua cu adevărat importantă pentru cei care vor să prindă unele dintre cele mai bune oferte ale anului va fi 15 noiembrie.
Vom reveni cu detalii și cu un calendar oficial de desfășurare a campaniilor de reducere de Black Friday 2019.
Lasă un răspuns