Se apropie perioada cu cle mai multe reduceri din an, dar știi care sunt drepturile cumpărătorilor de Black Friday 2019? Atunci când faci cumpărături, mai ales online, este important să știi care sunt drepturile tale, pentru o experiență de shopping cât mai plăcută – află mai multe!
Drepturile cumpărătorilor de Black Friday 2019 reprezintă un subiect care trebuie adresat astfel încât cât mai mulți consumatori să aibă parte de o experiență de shopping plăcută și corectă. Nu în ultimul rând, în eventualitatea în care un comerciant nu respectă aceste reguli de bază, trebuie să știi cum să acționezi.

Știi care sunt drepturile cumpărătorilor de Black Friday 2019? Află mai multe!
În acest articol discutăm despre câteva aspecte pe care trebuie să le știi atunci când cumperi un bun, mai ales dacă îl comanzi online. Aceste aspecte fac referire în special la garanția produsului și la condițiile de retur – citește mai departe!
Care sunt drepturile cumpărătorilor de Black Friday 2019?
Actul de a cumpăra un bun sau produs vine și cu implicații legale, atât pentru cumpărător, cât și pentru comerciant. Factura sau bonul fiscal reprezintă, până la urmă, un fel de contract între cele două părți, motiv pentru care este foarte important să-ți cunoști drepturile.
Drepturile cumpărătorilor de Black Friday 2019 sunt, în principiu, aceleași pe care aceștia le au și în alte perioade ale anului. Dar cum în perioada Vinerii Negre vânzările sporesc, la fel se mărește și numărul de probleme și reclamații. Multe vin din lipsă de informare, așa că îți spunem câteva lucruri pe care trebuie să le știi atunci când cumperi ceva din magazine fizice sau online.
În primul rând vom discuta despre garanția legală de conformitate a unui produs, care este de doi ani conform legislației în vigoare. Această garanție este calculată începând cu momentul în care a fost livrat produsul, iar comercianții sunt obligați să ofere această garanție. Dar ce asigură aceasta? Garanția de doi ani oferă dreptul cumpărătorului de a solicita repararea sau înlocuirea unui produs defect sau, în anumite cazuri, permite chiar returnarea banilor. Repararea unui produs defect trebuie făcută în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data în care cumpărătorul a sesizat vânzătorul de problemele produsului sau de la data la care a predat produsul pentru reparare.

Fii pregătit pentru o experiență de shopping cât mai plăcută de Black Friday 2019!
Comerțul online începe să devină mai dezvoltat și la noi, dar acest tip de shopping prezintă câteva riscuri, în special acela că produsul nu este exact ce-ți dorești. Din acest motiv, comerciantul trebuie să ofere cât mai multe informații legate de caracteristicile produselor, dar și de politica de soluționare a reclamațiilor, modalitățile de plată, condițiile de livrare, datele de contact ale comerciantului și altele.
Referitor la livrare, dacă observi semne de deteriorare la ambalajul în care vine produsul sau chiar defecte ușor sesizabile la deschiderea ambalajului, ai dreptul de a returna produsul pe loc.
Printre drepturile cumpărătorilor de Black Friday 2019 și nu numai se numără și faptul că la retur nu mai ești obligat să prezinți ambalajul original în care a venit produsul. Deci dacă nu vrei să păstrezi cutii și alte ambalaje, poți să te debarasezi de ele fără probleme.
În cazul în care cumperi produse la mână a doua, trebuie să știi că ai în continuare drepturi, inclusiv la garanție. Cumpărătorii vor beneficia totuși doar parțial de garanția validă transmisă de către primul proprietar al produsului. Mai exact, noul cumpărător va putea să repare produsul în limita garanției, dar nu îl va putea înlocui și nu va putea solicita nici returnarea banilor.
Despre toate aceste drepturi poți citi mai multe aici.
Black Friday România este un eveniment care a atras foarte mulți cumpărători din 2011 și până în prezent și a ajutat la dezvoltarea comerțului online de la noi. Sperăm ca a noua ediție a marii campanii de discount să genereze cât mai puține probleme și ca toți comercianții să respecte legislația și drepturile consumatorilor. Iar noi este bine să ne pregătim pentru cele mai rele scenarii și să fim informați cu privire la drepturile noastre!
Lasă un răspuns