Odata cu intrarea in decembrie, iubita si asteptata Luna a Cadourilor, reducerile iau cu asalt magazinele, imbiind cumparatorii cu oferte greu de refuzat la produsele cele mai cautate ale sezonului: de la jucarii pana la haine, de la produse de alimentara si patiserie pana la electronice si electrocasnice, toate au cate ceva de spus; cate ceva ce incepe cu unul din cuvintele „reducere”, „oferta” sau „promotie”.
Cu multe oferte care-i trag pe clienti de toate manecile la inceputul de sezon al lui Mos Craciun, nu trebuie uitat ca acestea sunt doar varful aisbergului. Crema promotiilor se intampla putin inainte.
Black Friday – vedeta ofertelor de iarna
De ce Black Friday si nu reducerile „de zi cu zi”?
In primul rand, pentru ca toata lumea o face. Nu prea suntem tentati sa urmam acest motiv in mai nimic. Dar trebuie sa recunoastem ca, de data aceasta, e un motiv bun. Pentru ca toate magazinele se intrec in reduceri pentru a ne atrage pe noi. Iar asta inseamna ca in vinerea reducerilor ne vom satisface mult mai multe dorinte cumparatoristice, fara ca buzunarele sa ramana goale. Desigur, reduceri sunt in fiecare zi pe la cate un magazin, insa faptul ca toate se aduna intr-o singura zi, special pentru noi, ne face sa ne simtim in raiul ofertelor.
In al doilea rand, pentru ca ocaziile urmatoare o cer. Mosii darnici ai lui decembrie, petrecerile in familie cu ocazia Craciunului, Revelionul, toate acestea cer pregatiri din timp. Sufleteste si material. Aprovizionarile sunt temelia care poate strica totul imediat. Iar asta se extinde de la mancarea si bautura pentru petreceri, la decoratiuni, cadouri, outfit-uri si poate chiar mici excursii. Pentru ca atunci cand am spus ca „toata lumea o face”, ma refeream si la agentii de turism, de exemplu.
Cu asa oferte de nerefuzat, cu siguranta aglomeratia e mare, agitatia si mai si, iar repeziciunea cu care produsele dispar de pe rafturi…evident, proportionala cu primele doua. Iar daca nu ne miscam destul de repede, am pierdut ocazia, corect? Gresit.
Cyber Monday – pentru cei treziti tarziu
Mai exact, Cyber Monday este atat pentru cei care nu au profitat de Black Friday, cat si pentru cei care literalmente nu au chef sa se dea jos din pat si sa fuga pentru a prinde magazinele deschise. Ce este acest Cyber Monday? Salvarea noastra, a lenesilor si a micilor noastre economii pentru sarbatori.
Cyber Monday continua traditia reducerilor, in lunea care ii urmeaza lui Black Friday. Termenul a fost inventat de Shop.org in 2005, dupa o crestere a traficului si vanzarilor pe Internet in Statele Unite in prima zi dupa mini-vacanta de Ziua Recunostintei (Thanksgiving).
Cum se explica acest fenomen? Dupa concediul de Ziua Recunostintei, americanii s-au intors la serviciu si, odata ajunsi in spatele birourilor si in fata calculatoarelor, au inceput sa navigheze pe Internet pentru a-si face cumparaturi online, fiindu-le mai comod. Acest lucru a facut ca aproximativ 77% din comercianti sa continue reducerile si dupa celebra Black Friday, insa de data aceasta exclusiv in mediul online. In anul 2011, comScore comunica o cheltuiala totala a cumparatorilor de 1,251 miliarde de dolari de Cyber Monday, aceasta fiind ziua cu cea mai mare suma cheltuita online din 2011. In 2010, tot Cyber Monday reusise sa fie ziua ce a depasit pragul de vanzari de 1 miliard de dolari pe Internet, cu un total de aproximativ 1,028 miliarde $.
De ce Cyber Monday?
Cyber Monday ne mai ofera o sansa daca am pierdut ocazia de vineri, fie pentru ca am lasat cumparaturile din „saptamana neagra” pe ultima suta de metri, fie ca am asteptat reducerea mare de Black Friday, iar fix in vinerea cu pricina nu am mai avut timp sa mergem la vreo vanatoare de comori, fie ca nu am avut inima sa ne asezam la cozi de joi seara sau ca pur si simplu am uitat.
Anul acesta, ziua de 2 decembrie va tenta cu oferte online de dimineata si pana seara. Cumparaturile in mediul virtual sunt mai comode si mai permisive cu rabdarea si timpul nostru, iar paginile e-magazinelor gazduiesc produse atat de variate, incat ne dor degetele de la rasfoit.
Unele magazine din Romania vor fi si ele gazde ale acestui trend in devenire, insa chiar daca nu vom avea norocul sa gasim produsul dorit punct ro, sigur il vom gasi punct com. Marele avantaj al acelestei zile speciale de luni este ca se poate profita de reduceri care ne striga de dincolo de ocean. Tot mai multe tari au adoptat trendul Cyber Monday, atrase de incasarile impresionante. Canada, Japonia, Chile, Columbia, dar si tari europene precum Portugalia, Germania sau cele din Regatul Unit au ales sa scada preturile in lunea de dupa Black Friday. Asa ca daca pana acum stateam pe ganduri din cauza taxelor mari de transport din SUA pana in Romania, aflam acum ca putem alege variante de pe continentul nostru.
De la vouchere de reducere, la oferte la produse individuale, pana la reduceri la transport, sau chiar transport gratuit, comerciantii online din lume vor profita de Cyber Monday la fel de mult ca noi, iar Google va fi asistentul nostru personal, care ne va ajuta sa gasim exact ce dorim. Si vom putea face toate acestea fara sa ne dam jos din pat. Bine, poate doar pana la portofel, pentru a citi datele de pe card, pentru efectuarea platii. In rest, relaxare si shopping intens!
Boxing Day – o ruda englezeasca
Dupa mania Black Friday si nou-instalata Cyber Monday, aflam de o alta ocazie cu care fanii numarul unu ai reducerilor pot face cumparaturi cu bani putini. Boxing Day are loc pe 26 decembrie si de ea auzim in Regatul Unit, Australia, Hong Kong, Canada Noua Zeelanda sau Africa de Sud. Este perioada in care magazinele vand produse la oferta, preturile scazand dramatic, ceea ce face ca aceasta zi sa fie vazuta drept varianta din Commonwealth a Black Friday, cea din urma fiind specifica Statelor Unite.
Majoritatea produselor reduse fac parte din gama de electronice si au stocul limitat. Deloc diferit fata de Black Friday, magazinele deschid de cum se trezeste soarele, cele mai harnice chiar dinaintea lui, iar cozile incep sa se formeze cu mult inaintea deschiderii.
La fel ca si Vinerea Neagra, Boxing Day se desfasoara atat in mediul offline, cat si virtual, iar cea din urma varianta castiga tot mai mult teren de la an la an. In Marea Britanie, anul 2012 a cunoscut un succes fantastic al e-commerce-ului in ziua de 26 decembrie, iar Boxing Day a fost ziua cu cel mai mult shopping online din acel an.
In Romania, Black Friday ramane in continuare evenimentul de shopping al anului, puternic mediatizat si sustinut de magazinele locale, fara sa aiba, deocamdata, un concurent de acelasi calibru.
Lasă un răspuns