eMAG, cel mai mare magazin online de produse IT&C din Romania, a anuntat ca va da startul campaniei Black Friday 2014 incepand cu data de 21 noiembrie, cu o saptamana mai devreme fata de data oficiala a acestui eveniment.
Ca in fiecare an, americanii organizeaza o campanie masiva de reduceri in prima vineri dupa Ziua Recunostinei. In acest an, data oficiala a evenimentului Black Friday 2014 va fi pe data de 28 noiembrie 2014.

eMAG Black Friday – ziua cu cele mai mari si mai multe reduceri din an.
Cu toate ca aceasta pseudosarbatoare este imprumutata din SUA, asta nu inseamna ca data de organizare este neaparat respectata de magazinele romanesti. La fel ca in 2013, se pare ca mai multi retailerii din Romania vor da startul evenimentului de cumparaturi al anului cu o saptamana mai devreme.
Primul magazin care a facut acest anunt este eMAG, nimeni altul decat cel mai mare site de e-commerce de pe piata locala, care a comunicat ca va oferi reducerile de Black Friday pe 21 noiembrie.
Oficial: Black Friday 2014 la eMAG va incepe pe 21 noiembrie
Daca in 2013 retailerii nu s-au grabit sa dezvaluie data de incepere a promotiilor de Black Friday, iata ca in 2014 situatia s-a schimbat semnificativ. Violeta Luca, vicepresedinte si director executiv eMAG, a declarat printr-un comunicat de presa ca 21 noiembrie este data la care va avea loc Black Friday 2014 la eMAG.

Centrul de comanda si monitorizare eMAG de Black Friday 2013. Sursa: wall-street.ro
Deocamdata niciun alt retailer nu a facut un anunt similar, insa e de asteptat ca majoritatea sa calce pe urmele eMAG in perioada imediat urmatoare. Asadar, consumatorii au la dispozitie cu o saptamana mai putin timp sa stranga suma necesara achizitionarii tuturor produselor de care au nevoie.
Campania „Revolutia Preturilor” a fost un real succes
Se pare ca eMAG doreste sa reduca dependenta de Black Friday a romanilor, care sunt amatori de reduceri si cumparaturi pe tot parcursul anului. Aceasta directie este sugerata de rezultatele celei de-a doua editii a campaniei „Revolutia Preturilor„.
Aceasta editie promotionala a avut loc intre 23-25 septembrie si a generat vanzari de aproximativ 39 de milioane de lei. Incasarile au crescut cu aproape 30% fata de prima editie a campaniei, care a avut loc in perioada 25-27 iunie 2014.
Ideea generala este ca romanii vor reduceri si ca data nu este foarte importanta. Drept urmare, eMAG a inregistrat un trafic zilnic de peste 300.000 vizitatori unici in timpul Revolutiei Preturilor, acestia fiind atrasi de farmecul preturilor reduse.
De asemenea, nu doar produsele IT&C au fost la mare cautare, observatie ce poate fi sustinuta prin cele 7.000 de pachete de scutece, 11.000 de carti, respectiv 15 tone de mancare pentru animale de companie, comandate pe parcursul recentei campanii promotionale.
Cum a fost Black Friday 2013 la eMAG
eMAG spera ca si Black Friday 2014 va fi un real succes, la fel ca si editia precedenta. Scopul conducerii magazinului era sa aiba incasari de 22 milioane de euro. Tinta a fost atinsa, intrucat vanzarile au atins suma de 23 milioane de euro in 2013, gratie a 3,1 milioane de vizitatori, care au facut in jur de 155.000 de comenzi pe toata durata campaniei promotionale.
Retailerul se asteapta ca incasarile sa creasca de Black Friday 2014 comparativ cu editia 2013, asa ca promite sa ofere clientilor reduceri insemnate si in acest an.
Stiti cumva daca Samsung Galaxy S5 va fi la oferta de Black Friday?
E greu de spus, insa ce putem sa confirmam este ca luna trecuta, cu ocazia campaniei “Revolutia Preturilor”, eMAG a avut oferte foarte bune pentru Samsung Galaxy S5, Samsung Note 3 si LG G3. Toate aceste modele au avut reduceri consistente si preturi situate imediat sub pragul de 2.000 de lei. Foarte probabil, o parte din ele vor beneficia de promotii bune si de Black Friday.
„Reduceri” de la 600 ron, sa zicem, la 650 !! , mintind ca produsul a fost de fapt 800 ron inainte ? Punem pariu ca acelasi lucru se va intampla si acum ?
Exista astfel de cazuri, precum cel mentionat de dvs., la majoritatea comerciantilor, din pacate. Si asta pentru simplul motiv ca reducerile vand:
De asta am si recomandat in articolele noastre ca preturile finale si nu reducerile sa fie comparate de catre cumparatori.
In ciuda observatiei dvs., faptul ca de Black Friday se ating per total cele mai bune preturi din timpul anului, nu poate fi negat. Punctual insa, este clar ca pot exista alte perioade din an, cand un anumit produs are cel mai mic pret.
In concluzie, atentie mare de Black Friday! Preturile la unele produse pot fi foarte bune, dar reducerile pot sa nu fie atat de mari pe cat ar vrea comerciantii sa credeti.
Cat priveste eMAG, pe perioada Revolutiei Preturilor (de care am amintit mai sus), o intreaga serie de produse au avut cel mai mic (bun) pret de pe piata! Personal am verificat preturile la mai multe magazine (direct pe site-uri sau prin intermediul unor comparatoare) pentru cateva modele de smartphone-uri si TV-uri LED, iar eMAG oferea la unele din ele cel mai bun pret in acea perioada.
Ba nu. Ci exista, pentru simplul motiv CA SUNTEM ROMANI, si nu ne simtim bine daca nu inselam, daca nu batjocorim, daca nu distrugem etc… Ma refer in general acum…
Uite de-aia suntem unde suntem, si nu meritam mai mult decat ce „primim”.
Nu cred ca e cazul sa ne victimizam. Fix aceleasi probleme exista si in tari de top in comertul online sau offline. Nu am inventat noi „apa calda”… Cautati pe Google: „the dirty secrets of black friday discounts” si veti gasi o gramada de articole pe tema asta.
Uitati unul dintre ele, pentru SUA.
In plus, generalizarile pot fi periculoase: nu cred ca e corect sa „etichetam” un intreg popor pentru faptele catorva indivizi.
Pe viitor, v-as ruga sa comentati strict legat de subiectul articolului. Multumesc!