A mai ramas aproximativ o luna pana la Black Friday 2014, iar DOMO va avea si in acest an oferte importante si surprize pe masura. In 2013, desi a intampinat cateva probleme de mentenanta a site-ului, retailerul de electronice, electrocasnice si IT&C a stiut sa isi „impace” clientii, oferindu-le o intreaga saptamana de reduceri.
Lansat in 1994 ca importator si distribuitor pentru marci internationale renumite ca: Electrolux, Zanussi si Bosch, DOMO a debutat cu deschiderea unui magazin in anul 1996.

Interiorul celui de-al zecelea magazin DOMO, deschis in 2014 la Bucuresti. Sursa foto: DOMO.
In 1997, s-a constituit brandul national ce a primit numele de DOMO, iar in 2005 acesta a trecut printr-un puternic proces de rebranding. Un an mai tarziu, DOMO a devenit primul magazin romanesc care s-a extins regional si a deschis 7 magazine in Bulgaria.
DOMO are in portofoliul sau peste 8.000 de produse de la marci internationale celebre si comercializeaza in special aparatura electronica, electrocasnica si IT&C. In 2014, reteaua de magazine DOMO numara peste 90 de puncte de prezenta la nivel national, dintre care 10 doar in Bucuresti.
Black Friday 2013 la DOMO s-a transformat in Black Week
Daca in 2012 DOMO a preferat sa inceapa promotiile de Black Friday cu 4 zile inainte de data oficiala (intr-o zi de luni), in 2013 retailerul electroIT a mers pana la a lansa ofertele de Black Friday cu o saptamana mai devreme. De altfel, mai multi comercianti au „furat” startul Black Friday in 2013 cu pana la 7 zile, lucru care se va intampla si in acest an, dupa cum ne arata si calendarul Black Friday 2014 in Romania.
Desi in magazinele fizice ale DOMO totul a decurs ca la carte, in mediul online, site-ul a fost predominant indisponibil in prima zi de discounturi.
Luni, pe data de 25 noiembrie 2013, retailerul si-a cerut scuze prin intermediul mascotelor DO si MO pentru problemele tehnice aparute si a anuntat ca timp de o saptamana va pune la dispozitia clientilor oferte zilnice si un site pregatit sa faca fata traficului si comenzilor. Astfel, Black Friday 2013 s-a transformat la DOMO in Black Week („Saptamana Neagra”), campanie promotionala care a adus discounturi zilnice la smarphone-uri, tablete, laptopuri si televizoare.

De Black Friday 2013, DOMO a incercat sa ne convinga de faptul ca toate zilele saptamanii incep cu litera V.
Mai mult, DOMO a vrut sa bifeze in cadrul campaniei si data oficiala de Black Friday in 2013 si a continuat promotiile pentru inca o zi de vineri.
29 noiembrie, ziua oficiala a organizarii Black Friday in 2013, a adus la DOMO reduceri de pana la 55% la smartphone-uri, echipamente foto si IT, la televizoare si echipamente audio. De discounturi de pana la 50% au mai beneficiat in Vinerea Neagra si produsele din gama electrocasnicelor, dar si produsele de bricolaj.
Putem concluziona ca durata campaniei de Black Friday 2013 la DOMO a fost de 8 zile.
Produse inedite vandute de DOMO cu ocazia Black Friday 2013
Cine a auzit de DOMO probabil stie deja cam ce tipuri de produse sunt disponibile in stocurile magazinelor fizice sau pe site. Pentru a-si surprinde clientii, dar si pentru notorietate, DOMO a pus la vanzare automobile si motociclete in ziua oficiala de Black Friday 2013.
Cele patru modele de motociclete marca Harley-Davidson au fost:
- Harley Sportster Iron 883
- Sportster Superlow 883
- Sportster Seventy-Two
- si un Softail Slim.
Cel mai ieftin a fost modelul XL883N Sportster Iron, cu un motor de 883 de metri cubi, disponibil cu reducere de la 9.400 de euro la 8.899 de euro.
Cele 6 modele Ford disponibile la DOMO in Vinerea Neagra au beneficiat de reduceri substantiale, intre 5.000 de euro si 7.500 de euro. Cel mai ieftin model a fost Fordul K in varianta cu capacitatea cilindrica de 1241 cmc si cu o putere de 69 CP. Acesta a fost redus de la pretul de 13.215 euro la 7.699 de euro.
Prin aceasta mutare, DOMO a incercat sa dea replica eMAG, magazinul online care a comercializat pe 22 noiembrie, in prima runda de Black Friday 2013, masini marca: Dacia, Ford, Mitsubishi, Hyundai si Mercedes.
Ce reduceri a oferit DOMO de Black Friday 2013?
Catalogul DOMO de Black Friday 2013 a listat promotii la toate categoriile de produse comercializate in mod obisnuit de catre retailer. Anumite oferte DOMO de Black Friday 2013 ni s-au parut cu adevarat interesante, daca ne raportam la preturile produselor din acea perioada:
- smartphone Samsung Galaxy S3 la 1399 de lei – un pret foarte bun in urma cu un an;
- tableta UTOK 700S cu ecran de 7″ la 169 de lei (discount 40%);
- router TRENDnet TEW-712BR la 69,90 de lei (discount 36%);
- mouse Microsoft Explorer Touch la 69,90 de lei (discount de 61%);
- sistem audio 5.1 Logitech Z506 la 289 de lei;
- cuptor cu microunde Daewoo KOR-6L05 la 159 de lei (discount 36%).

DOMO a oferit reduceri la o gama larga de produse cu ocazia Black Friday 2013.
Mai mult, preturile de atunci pentru anumite produse pot fi considerate bune chiar si astazi, la aproape un de la campaniile precedente de Black Friday. Or se stie ca la majoritatea produselor electroIT, uzura morala se instaleaza relativ rapid, iar preturile scad, de la an la an, pentru aceleasi modele.
Reduceri importante au fost si la gama de televizoare LED smart sau non-smart de la Samsung si LG ori la electrocasnicele „albe”: masini de spalat, aragazuri si cuptoare electrice, hote, frigidere si combine frigorifice.
Se pare ca promotiile in cazul televizoarelor au fost pe placul cumparatorilor: 6.000 de bucati s-au vandut doar pana la ora pranzului in prima zi de vineri, pe 22 noiembrie! Totodata, in perioada 22-24 noiembrie, televizoarele au fost cele mai populare produse la DOMO si au atins un procent de aproximativ 40% din totalul vanzarilor.
Black Friday 2013 a adus pentru DOMO incasari de 15 milioane de euro
In magazinele fizice, vanzarile au fost numeroase, stocurile constant imbogatite, iar vanzarile totale cumulate in urma Black Friday 2013 au fost de 12,3 milioane de euro.
Cu toate ca au fost probleme cu site-ul in prima zi de reduceri, DOMO a reusit sa preia comenzile din mediul online in a treia zi si sa cumuleze vanzari de aproximativ 2,8 milioane de euro pana pe 29 noiembrie.
Black Friday 2013 la DOMO a insemnat vanzari totale de 15,1 milioane de euro, dintre care 4 milioane de euro au fost inregistrate doar in prima zi de Black Friday, pana la ora 12:00.
Ati dori sa vedeti motociclete si autoturisme si in ofertele de Black Friday 2014?
Lasă un răspuns