Un studiu efectuat de Adobe in Marea Britanie releva faptul ca in ziua de Black Friday s-au cheltuit cei mai multi bani pe cumparaturi online in 2016.
Atunci cand nu se ocupa cu imbunatatirea programelor de editat fotografii, cei de la Adobe fac si studii de piata. Printre altele, dezvoltatorul Photoshop ne spune si care a fost cea mai populara zi de cumparaturi online in 2016.
⇒ Vezi lista magazinelor cu oferte de Black Friday!
Pentru noi, raspunsul nu este o surpriza, intrucat Black Friday este cel mai raspandit festival al reducerilor din an. Asadar, iata ca locuitorii din Marea Britanie au cheltuit cei mai multi bani in Vinerea Neagra. Desi s-au cheltuit mai putini bani ca in 2015, iata ca popularitatea evenimentului ramane la cote inalte si in alte tari de pe mapamond.
Black Friday a ramas cea mai populara zi de cumparaturi online in 2016
Adobe anunta faptul ca britanicii au cheltuit peste £908 milioane numai in ziua de Black Friday 2016. Suma poate parea impresionanta, insa este mai mica cu 8% fata de 2015. Totusi, cea mai populara zi de cumparaturi din an reprezinta o bucata importanta din cele £24,48 de miliarde cheltuite in mediul online in Marea Britanie in 2016.
Se pare ca exista cateva motive pentru care s-au cheltuit mai multi bani in 2015 decat in 2016. Adobe arata cu degetul spre magazinele care au prelungit campaniile de reduceri, multe dintre ele intinzandu-se pana de Cyber Monday.
Unele magazine au ales chiar sa ofere Cyber Week, astfel ca aceleasi preturi au fost disponibile pentru mai mult timp. Un lucru similar s-a intamplat si in Romania, desi putem spune ca la noi unii retaileri au oferit promotii chiar o luna.
In Marea Britanie, prelungirea reducerilor s-a vazut la incasarile din Cyber Monday. Se pare ca vanzarile au crescut cu 10% fata de aceeasi zi din 2015. De asemenea, vanzarile din perioada sarbatorilor au fost mai mari decat in 2015.
Ziua de dupa Craciun, cunoscuta ca Boxing Day in UK, a adus vanzari mai mari cu 11% in 2016 comparativ cu un an in urma. Cea mai mare crestere a fost inregistrata in ziua de luni dinaintea Craciunului, 19 decembrie, atunci cand vanzarile au crescut cu 50% fata de lunea dinaintea Craciunului 2015.
Traficul si incasarile de pe mobile, ambele in crestere
In afara de cea mai populara zi de cumparaturi din 2016, raportul prezentat de Adobe ofera si cateva statistici cu privire la shopping-ul online de pe dispozitivele mobile. Se pare ca 60% dintre toti vizitatorii magazinelor online au fost utilizatori de smartphone-uri sau tablete.
Procentajul reprezinta o crestere importanta comparativ cu al doilea trimestru din 2015, atunci cand numai 36% dintre toti vizitatorii foloseau un dispozitiv mobil. Cresterea se simte si la sumele cheltuite de pe mobile in perioada sarbatorilor, care reprezinta 41% din toti banii cheltuiti online.
In trimestrul al doilea din 2015, numai 17% dintre totalul cheltuit in magazinele online era reprezentat de utilizatorii de telefoane si tablete. Directorul de marketing pentru zona EMEA al Adobe, John Watton, spune ca exista o dorinta mare pentru consumatori sa cumpere de pe orice dispozitiv posibil.
Watton adauga faptul ca magazinele trebuie sa tina pasul cu tehnologia si sa ofere experiente de shopping personalizate pentru fiecare tip de dispozitiv electronic cu acces la internet. Numai in acest mod clientii vor cheltui bani mai multi de-a lungul anului si nu doar in preajma sarbatorilor de iarna.
Per total, chiar daca vanzarile din Vinerea Neagra au scazut, britanicii au cheltuit cu 11% mai mult in 2016 decat in 2015 in mediul online. Asadar, trendurile par sa fie similare cu cele din Romania si asteptam sa vedem ce rezultatea va avea 2017.
Lasă un răspuns