Institutul National de Statistica a dezvaluit un raport care arata ca evenimentul Black Friday a accelerat cresterea comertului cu amanuntul din Romania in luna noiembrie 2016 comparativ cu noiembrie 2015.
Toate statisticile arata cat de important este cel mai mare festival promotional al anului pentru romani, dar si pentru Romania. Consumul stimuleaza cresterea economica, iar acest lucru il arata si cel mai recent comunicat de presa al Institutului National de Statistica.
⇒ Vezi magazinele participante la Black Friday!
Raportul ne arata ca, in luna noiembrie a anului trecut, cifra de afaceri din comertul cu amanuntul, exceptand comercializarea de autovehicule si motociclete, a inregistrat o crestere de 10,5% fata de aceeasi luna din 2015. Evident, acest lucru este in ton cu preconizarile magazinelor, care s-au asteptat la vanzari mai mari in Vinerea Neagra de anul trecut.
Comertul cu amanuntul a crescut cu peste 10% in noiembrie 2016 fata de noiembrie 2015
Cifra de afaceri din comertul cu amanuntul este relevanta pentru starea economiei unei tari. In plus, este vazuta drept cel mai important aspect in legatura cu consumul populatiei. In principiu, daca oamenii consuma, atunci si economia ar trebui sa o duca mai bine.
Asadar, comunicatul remis de Institutul National de Statistica ne arata o crestere sanatoasa a nivelului de consum fata de perioadele precedente. Luna noiembrie 2016 ne-a oferit o crestere bruta de 10,5% fata de noiembrie 2015.
Datele confirma faptul ca romanii au cumparat mai mult in luna noiembrie din 2016 decat in aceeasi luna din anul 2015. La acest lucru s-au asteptat si comerciantii, multi dintre ei spunand ca vanzarile de Black Friday 2016 vor fi mai mari decat cele de Black Friday 2015.
INS aduna datele comertului cu amanuntul, care include produsele alimentare, nealimentare si carburantii, insa exclude autovehiculele si motocicletele.
Importanta evenimentului Black Friday este aratata de vanzarile de produse nealimentare. Acestea au crescut cu 16,7% in noiembrie 2016 fata de noiembrie 2015. Ca de obicei, vanzarile la articole electro-IT, fashion sau home-deco cresc exponential in Vinerea Neagra si acelasi lucru s-a intamplat in luna noiembrie a anului ce tocmai s-a incheiat.
Vanzarile de produse alimentare, incluzand bauturi si tutun, au inregistrat si ele cresteri, insa valoarea a atins numai 6,4%. Si vanzarile de carburanti au fost mai mari decat in noiembrie 2015, INS confirmand un procent de crestere de 4,8%.
Cresterea este apropiata de media generala a anului 2016 comparativ cu anul 2015
Cifrele sunt in trend cu ce s-a intamplat in lunile precedente, insa mai mare decat in septembrie 2016 si octombrie 2016, cea din urma inregistrand o crestere de 7,9% fata de octombrie 2015. Chiar si asa, cresterea nu a fost la fel de mare precum cea din august 2016 fata de august 2015.
De la luna la luna, comunicatul INS confirma faptul ca noiembrie a inregistrat o crestere de 4,4% fata de octombrie. Cea mai mare performanta a fost reusita tot de comertul cu amanuntul in categoria produselor nealimentare, care a crescut cu 12%.
Comertul cu amanuntul in gama produselor alimentare, bauturilor si tutunului a crescut cu numai 0,2%, insa a crescut. Nu acelasi lucru il putem spune despre comertul carburantilor, acesta scazand cu 3,5%.
Daca ne raportam la tot anul, atunci perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2016 a reprezentat o crestere a comertului cu amanuntul de 14,2% fata de perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2015. Aceasta cifra a fost obtinuta ca urmare a cresterii categoriei de produse nealimentare cu 15,4%, dar si a produselor alimentare cu 15,5% si a carburantilor cu 10,3%.
In incheiere, nu ne ramane de spus decat ca ne bucuram sa vedem si alte cifre oficiale cu privire la popularitatea Black Friday in Romania si ca nu ne-ar mira ca aceasta sa creasca si mai mult in 2017.
Lasă un răspuns