Black Friday 2017 s-a dovedit a fi cel mai asteptat eveniment de shopping din an. Primele date legate de incasarile Black Friday 2017 se dovedesc a fi mult peste asteptari. Editia care tocmai s-a terminat demonstreaza potentialul enorm al comertului online in Romania.
Incasarile Black Friday 2017 au fost la inaltimea editiilor precedente si, din nou, evenimentul nu a tinut doar o zi. Comerciantii au inceput sa ofere promotii “negre” inca de la sfarsitul lunii octombrie sau inceputul lunii noiembrie. Cumparatorii au avut la dispozitie mai mult timp pentru a-si achizitiona, la reduceri considerabile: smartphone-uri, imbracaminte, incaltaminte, produse de ingrijire personala si multe altele.
Promotiile au ajuns la final, iar retailerii si site-urile de stiri au inceput sa publice rezulatele pentru aceasta editie de Vinerea Neagra. Incasarile Black Friday 2017 dovedesc evolutia accelerata a acestui eveniment de shopping si cresterea increderii romanilor in comertul online.
Black Friday 2017 – noi trenduri in experinta de cumparare
Data de 17 noiembrie a fost foarte asteptata de romani. La aceasta editie de Black Friday, romanii au preferat sa-si faca cumparaturile online pentru ca au avut acces la o gama mare de produse si au economisit bani si timp.
Vedeta acestei editii „negre” a fost smartphone-ul. Telefonul mobil a fost printre cele mai achizitionate produse, dar a fost si una dintre cele mai populare modalitati de a face cumparaturile de Black Friday 2017. In ultimii ani, tehnologia a permis ca telefonul sa devina cea mai simpla si eficace metoda de a cumpara produse online.
Proocesatorii de plati online au inregistratat un salt enorm la incasari fata de anii trecuti. Conform datelor statistice, platile online cu cardul au depasit pragul de 30% din incasarile de Black Friday 2017. Totodata, comerciantii au observat tendinta clientilor de a se informa mai bine si de a-si simplifica experienta de cumparare. Multi cumparatori au ales sa isi salveze datele cardului in cont pentru a minimiza timpul de comanda.
Incasarile Black Friday 2017 fata de anul 2016
Editia Black Friday anul 2016 s-a desfasurat in zilele 18-20 noiembrie si a generat tranzactii online în valoare de peste 110 milioane euro, cu 67% mai mult fata de editia precedenta. Valoarea cosului mediu de cumparaturi a fost de 602 lei.
Comerciantii care s-au inscris in cursa reducerilor anunta incasari-record la editia Black Friday 2017. Anul acesta, romanii au cheltuit 200 de milioane de euro. Datele statistice finale nu sunt inca gata, dar cele preliminare arata ca valoarea medie unui cos de cumparaturi a fost de 782 lei.
Printre produsele cele mai vanate din acest an au fost electrocasnicele si produsele pentru casa si ingrijirea casei. Cei mai mari retaileri online au anuntat incasari de Black Friday 2017 cu mult mai mari decat la editia din 2016. Chiar daca cifrele finale nu sunt disponibile, reprezentanii marilor magazine online au facut estimarile pentru acest an.
Incasarile de Black Friday 2017 – un record pentru retaileri
De-a lungul editiilor Black Friday, numarul magazinelor online participante a crescut, iar cele deja consacrate au plusat cu campanii atractive. Printre cei mai de succes retaileri online se numara: eMAG, Altex, Flanco, Fashion Days, Cel.ro sau evoMAG.
⇒ Vezi magazinele cu oferte de Black Week!
Altex, care desfasoara campania de Black Friday pe durata mai multor zile, estimeaza vanzari de 300 milioane de lei, conform declaratiei CEO-ului Dan Ostahie.
Black Friday 2017 a adus 8,3 milioane de vizite pe site-ul eMAG, peste un milion de produse comandate in valoare de 360 milioane lei si o crestere de 20% fata de editia din 2016. eMAG a observat tendinta de crestere a valorii medii comandate si orientarea catre produse din game superioare calitativ. Cele mai mari cresteri s-au inregistrat la: telefoane mobile, gaming și PC-uri, mobila, electrocasnice, fashion.
Fashion Days a inregistrat peste 300.000 de comenzi in valoare de peste 26 de milioane lei fara TVA. Incasarile de Black Friday 2017 au crescut cu 50% fata de anul trecut. Majoritatea comenzilor au fost plasate in aplicatia de mobil – 65% din total, confirmand trendul comertului de a migra catre smartphone-uri.
Quickmobile a vandut dispozitive mobile, gadget-uri si accesorii in valoare de aproximativ 6 milioane lei, iar peste 25% dintre comenzi au fost achitate online. Black Friday 2017 a atras 500.000 de vizitatori pe platforma lor online, iar peste 65% din totalul vizitatorilor au accesat Quickmobile folosind telefonul mobil. Preferatele clientilor au fost smarphone-urile, smartwach-urile si produsele de protectie pentru device-urile mobile.
Editia de Black Friday 2017 a adus incasari record, schimbari in comportamentul si tendintele de cumparare a romanilor, milioane de produse la reducere, milioane de produse achizitionate si asteptari depasite. Interesul romanilor pentru Black Friday creste cu fiecare editie, ceea ce ne face curiosi: la ce sa ne asteptam anul viitor?
Lasă un răspuns