20 noiembrie 2015 a reprezentat pentru majoritatea retailerilor data oficiala pentru Black Friday in tara noastra. Multi dintre ei au continuat campania si dupa aceasta zi, iar acum este momentul sa analizam cifrele de vanzari ale celor mai importante magazine online din Romania de Black Friday 2015.
Chiar daca multi comercianti au anuntat a doua runda cu reduceri de Black Friday 2015, data oficiala a acestei campanii in tara noastra a fost 20 noiembrie. Iata ca, la cateva zile dupa incheierea weekendului oficial inceput in Vinerea Neagra din Romania, avem cateva date interesante despre vanzarile celor mai mari magazine online.
Foarte multi dintre noi am asteptat cu sufletul la gura deschidea sesiunilor de cumparaturi in fata PC-ului, laptopului sau tabletei. Majoritatea retailerilor online au incercat sa dea drumul campaniei inca de la ora 00:00, cu toate ca unii au avut din nou probleme cu numarul mare de vizitatori si in consecinta retelele au fost suprasolicitate. Asadar, startul Black Friday 2015 a fost dat in functie de cum au rezistat serverele fiecarui magazin virtual in parte.
eMAG a vandut de Black Friday 2015 putin sub estimari
O sa incepem cum altfel, decat analizand situatia vanzarilor celui mai mare magazin online din tara noastra. De Black Friday 2015, cifrele arata cam asa:
- vanzari totale de circa 202 milioane de lei, usor sub estimarea de 205 milioane de lei facuta de eMAG anterior inceperii campaniei promotionale din 20 noiembrie;
- aproximativ 602.000 produse comandate;
- in medie, in primele 4 minute, au fost vandute 100 de produse pe secunda;
- varf de 370.000 de clienti simultan pe site;
- cea mai mare comanda – 85.590 de euro pentru un automobil Range Rover Sport 4.4 Diesel SDV8 Dynamic Luxor;
- cele mai vandute produse: 41.000 de telefoane mobile, 29.000 de televizoare, 22.000 de parfumuri, 18.600 de jucarii, 13.400 de laptopuri, 13.000 de placi, perii si uscatoare de par, 12.000 de anvelope si 9.000 de frigidere.
Chiar daca usor sub previziunile facute, vanzarile de Black Friday 2015 la eMAG au fost cu mult peste ale celui clasat pe locul al doilea in mediul virtual, despre care vom vorbi in continuare. Asadar, eMAG isi mentine pozitia de lider al comertului online din tara noastra, daca nu chiar si-o consolideaza si mai tare.
CEL.ro este al doilea magazin online ca vanzari raportate de Black Friday 2015
CEL.ro este cel mai mare magazin online din tara noastra cu capital integral romanesc si activeaza inca din 2004. De Black Friday 2015 (care s-a desfasurat intre 20 si 22 noiembrie la acest retailer), CEL.ro a stabilit noi recorduri:
- vanzari totale de aproximativ 6 milioane de euro;
- circa 33.000 de comenzi;
- peste 2 milioane de vizite inregistrate pe toata durata campaniei, cu un record de 30.000 de unici pe site, in 20 noiembrie la orele 00:20;
- cele mai vandute produse: peste 7.000 de electrocasnice, 5.000 de telefoane si circa 4.000 de televizoare.
Alti retaileri electro-IT si vanzarile lor de Black Friday 2015
Haideti sa vedem si cifrele raportate pentru Black Friday 2015 ale altor magazine online importante din tara noastra:
- Flanco a vandut in total de circa 116 milioane de lei, pe toata durata campaniei, intre 20 si 22 noiembrie. Vanzarile raportate sunt atat pentru magazinul online, cat si pentru locatiile fizice. Nu avem date separate pentru fiecare ramura in parte, dar stim ca in total Flanco a fost vizitat de aproximativ 3 milioane de clienti. Cele mai vandute produse: televizoare, telefoane (2.500 de bucati Samsung Galaxy S5, 1.500 de bucati iPhone 6, 900 bucati Huawei P8 Lite), console de gaming (400 de console Play Station 4 cu joc inclus), masini de spalat rufe (cele mai cautate au fost cele cu capacitate de 7 – 8 kg);
- F64 este cel mai mare magazin specializat pe vanzarea de echipamente foto-video din tara noastra. Cu ocazia Black Friday 2015, acest retailer a reusit sa vanda de circa 12,5 milioane de lei intr-o singura zi – 20 noiembrie. Numarul total de comenzi s-a situat la 11.500, dintre care 55% in magazinul online. Cel mai scump produs vandut a fost in valoare de 19.998 de lei, iar cel mai popular produs a fost Canon 70D. Recordul de utilizatori aflati simultan pe site s-a situat la 9.000;
- evoMAG a raportat o crestere a vanzarilor cu 60% fata de Black Friday 2014. Astfel, aflam ca retailerul a avut peste 30.000 de comenzi in valoare de circa 3,1 milioane de euro in perioada 20 – 22 noiembrie 2015. Numarul total de vizitatori pe toata perioada campaniei a fost de aproximativ un milion, iar valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 450 de lei;
- QuickMobile raporteaza vanzari totale de peste 2 milioane de euro, realizate pe ambele site-uri ale retailerului – QuickMobile.ro si QuickMobileShop.com. Campania Black Friday 2015 s-a desfasurat intre 20 si 22 noiembrie si a inregistrat: 500.000 de vizitatori, o valoare medie a unei comenzi de 200 de euro, iar cea mai mare comanda a fost de 3.000 de euro. 30% dintre clienti au ales sa plateasca online cu cardul.
Peste 270.000 de produse vandute de Elefant.ro doar in 20 noiembrie 2015
Elefant.ro a reusit sa vanda in prima zi de Black Friday 2015 nu mai putin de 270.000 de produse, aflate in circa 70.000 de comenzi. Acestea sunt valori pentru data de 20 noiembrie 2015, care au inclus: peste 100.000 de carti in format clasic, dar si digital, mai mult de 18.000 de parfumuri, peste 11.000 de ceasuri si circa 3.000 de genti.
Campania Black Friday 2015 la Elefant.ro a inceput inca de joi, 19 noiembrie, de la ora 22:00, dar, datorita numarului mare de vizitatori (peste 41.000 de oameni vizualizau ofertele in acelasi timp), site-ul a fost indisponibil pentru mai multe minute.
Vanzarile online din zona fashion de Black Friday 2015
Nu numai produsele electro-IT sunt la mare cautare de Black Friday, ci si articolele fashion. Iata cateva dintre cifrele raportate de cele mai importante shop-uri online specializate pe aceasta nisa:
- Fashion Days a raportat o crestere cu 40% de Black Friday 2015. Nu avem cifra exacta a vanzarilor, dar va putem da cateva informatii valabile pentru intreaga perioada a campaniei (20 – 22 noiembrie) si pe toate pietele pe care activeaza Fashion Days (Romania, Bulgaria, Ungaria): au fost vandute peste 250.000 de produse cu o valoare totala a discountului de circa 35 milioane de lei; traficul pe site a fost de 9 ori mai mare fata de o zi obisnuita; cele mai vandute branduri au fost United Colors of Benetton, Triumph, Levi’s, Esprit, Pepe Jeans si MANGO;
- FashionUP a vandut in total in weekendul de Black Friday 2015 de 2 milioane de lei. Peste 20.000 de produse au fost cumparate, cel mai scump dintre ele fiind o geaca de barbati in valoare de 2.775 de lei. In total, au fost peste 500.000 de vizitatori unici pe FashionUP pe durata primei runde de reduceri de Black Friday 2015 (20 – 22 noiembrie);
- ZorileStore a inregistrat o crestere a vanzarilor de 25% fata de Black Friday 2014. Fara a preciza o cifra exacta in lei sau euro, ZorileStore ne anunta ca in total au avut un numar de circa 200.000 de vizitatori unici pe site.
Iata deci ca, la fel cum ne si asteptam, cea mai recenta editie de Black Friday reuseste sa o depaseasca pe cea precedenta. V-am prezentat doar cateva date pentru vanzarile unor magazine online din Romania de Black Friday 2015, dar din acestea se poate vedea clar importanta acestui eveniment unic in an.
Lasă un răspuns