In Romania, Black Friday incepe sa devina o traditie comerciala si se afla in continua dezvoltare de la an la an. Vanzarile magazinelor online de Black Friday 2014 sunt dovada perfecta a acestui lucru. Vom trece in revista vanzarile inregistrate de principalele magazine online, cu ocazia Black Friday 2014.
Oficial, Black Friday 2014 a inceput in Romania pe 21 noiembrie, dar neoficial unele magazine (Altex, spre exemplu) au dat startul reducerilor cu aproximativ o saptamana inainte. Black Friday-ul din acest an a insemnat vanzari considerabile, aflate in crestere semnificativa fata de anul trecut, pentru aproape toate magazinele participante la campania promotionala.
Black Friday 2014 la eMAG a dublat vanzarile fata de editia trecuta
In acest an, eMAG a reusit sa-si doboare din nou propriul record inregistrat de Black Friday. Retailerul a obtinut vanzari excelente pentru cele 17 ore ale campaniei de reduceri desfasurate in Vinerea Neagra. Startul Black Friday 2014 la eMAG s-a dat vineri, 21 noiembrie, in jurul orei 7:00 dimineata, iar campania a fost activa pana la miezul noptii.
La doar 2 ore de la afisarea discounturilor, site-ul eMAG.ro inregistrase deja 200.000 de produse vandute, in valoare de aproximativ 65 de milioane de lei. La ora 12, in aceeasi zi, numarul produselor vandute ajunsese la 335.000, iar valoarea lor aproape se dublase, cumuland 125 de milioane de lei.
In cadrul editiei de Black Friday din acest an, eMAG a avut doua valuri de promotii. Astfel ca vineri, 21 noiembrie, pe la ora 15:00, eMAG nu anunta doar inregistrarea unor vanzari de 135 milioane de lei, dar si un nou val de promotii.
Ultimele date comunicate de eMAG cu privire la vanzarile obtinute de Black Friday 2014 au fost postate pe blogul magazinului la ora 18:48. Potrivit acestora, eMAG a vandut pana la acel moment 420.000 de produse, in valoare totala de 145 de milioane de lei (aproximativ 33 milioane de euro, la cursul BNR de astazi), ajungand aproape de suma de 34 milioane de euro estimata de retailer inainte de Black Friday.
Datele finale furnizate presei, la cateva zile dupa terminarea campaniei de Black Friday, vorbesc despre vanzarea a 500.000 de produse, pentru un total de 165 de milioane de lei, echivalentul a aproximativ 37 de milioane de euro.
Tinta avuta de eMAG pentru acest Black Friday, aceea de a vinde intr-o zi de 3 ori mai mult decat incaseaza in medie zilnic cele mai mari companii din Romania – Petrom si Dacia – a putut fi astfel bifata.
Incasarile de Black Friday 2014 la Flanco, mai mari ca cele din campania de anul trecut
De Black Friday 2014, Flanco a inregistrat vanzari in valoare de 98 de milioane de lei, adica aproximativ 22 de milioane de euro. Fata de cele 72 de milioane de lei inregistrate anul anterior, Flanco a crescut vanzarile cu 36% si a fost destul de aproape de tinta vanzarilor stabilita anterior evenimentului Black Friday 2014: 110 milioane de lei.
Flanco a organizat Black Friday 2014 in perioada 21-23 noiembrie, atat online, cat si in reteaua proprie de 87 de magazine din tara.
Printre cel mai bine vandute produse de Black Friday 2014 la Flanco s-au numarat televizoarele 4K si cele Full HD de diagonala mare (in special cele de 120 cm), electrocasnicele mari (mai ales masini de spalat si combine frigorifice), smartphone-urile si laptopurile.
Numarul produselor vandute de Flanco in cele 3 zile ale campaniei promotionale a fost de 200 de mii, ceea ce a reprezentat o crestere de aproape 45% fata de editia anterioara.
3 zile de Black Friday 2014 la evoMAG si vanzari de 2 milioane de euro
Pentru editia din acest an de Black Friday, Dan Patrascu, CEO evoMAG, estima pentru Vinerea Neagra vanzari de 2 milioane de euro. Campania din acest an s-a desfasurat timp de trei zile, in perioada 21-23 noiembrie 2014. De Black Friday 2014, la evoMAG au fost aplicate discounturi importante, de pana la 75%, la aproximativ 20.000 de produse.
In cele 3 zile de reduceri, magazinul evoMAG a primit 15.500 de comenzi pentru un numar de peste 20.000 de produse. Dupa doar 12 ore de campanie Black Friday, evoMAG a comunicat inregistrarea a aproximativ 150.000 de vizitatori unici pe site si vanzari totale in valoare de 1,4 milioane de euro.
In cele 3 zile de reduceri, evoMAG a reusit sa atinga cifra estimata anterior Vinerii Negre, cea de 2 milioane de euro.
Vanzari de peste 2 milioane de euro de Black Friday 2014 la MarketOnline
Potrivit lui Andrei Cracea, director general al MarketOnline.ro, de Black Friday 2014, „valoarea medie a comenzii a crescut cu 30% fata de anul trecut, depasind pragul psihologic de 1.000 ron” in cazul MarketOnline.
Black Friday 2014 la MarketOnline s-a desfasurat timp de 3 zile, in perioada 21-23 noiembrie 2014, iar reducerile oferite au fost de pana la 75%.
Daca de Black Friday 2013 MarketOnline a reusit sa proceseze 10.000 de comenzi si sa vanda produse in valoare totala de 1,8 milioane de euro, anul acesta, numarul comenzilor a scazut, dar se pare ca romanii au cumparat produse mai scumpe. Per total, vanzarile MarketOnline au crescut ca valoare absoluta, astfel ca de Black Friday 2014 au fost inregistrate 8.000 de comenzi si vanzari totale de 2,04 milioane de euro.
Inca din prima zi de reduceri la MarketOnline, 80% din stocuri fusesera epuizate. Cele mai comandate produse au fost electrocasnicele (foarte bine s-au vandut storcatoarele semi-profesionale Hurom), televizoarele cu diagonale mari (televizoarele Smart LED LG 3D cu diagonala de 200 cm, LED-urile Philips de 127 de cm), laptopurile (modelul Asus cu procesor Intel Core i7-3537U), telefoanele (Samsung Galaxy S4) si articolele de ingrijire personala.
F64 si-a propus pentru Black Friday 2014 vanzari de peste 12 milioane de lei
Inainte de inceperea campaniei Black Friday din acest an, Simona Sambotin, Brand Manager F64.ro, recunostea ca pentru F64 evenimentul este unul cu numeroase provocari. Magazinul preferat al fotografilor din Romania s-a concentrat de Black Friday 2014 pe existenta unor stocuri suficiente si pe livrari rapide.
Oferta F64 de Black Friday 2014 a inclus echipamente foto, telefoane si tablete de la 199 de lei. Totusi, nu au fost uitati nici fotografii avansati, care avusesera deja la sfarsitul lunii octombrie un Black Friday PRO dedicat lor.
Reprezentantii F64 se asteptau sa depaseasca vanzarile din Black Friday 2013 cu 30% si isi propusesera ca in weekendul 21-23 noiembrie sa vanda peste 30.000 de produse, in valoare de peste 12 milioane lei. Si au reusit!
In campania Black Friday 2014, care a inceput pe 21 noiembrie si s-a desfasurat pe parcursul intregului weekend, F64 a inregistrat vanzari de 13 milioane de euro. In primele 24 de ore de Black Friday 2014, peste 280.000 de internauti vizitasera site-ul F64.ro, potrivit datelor furnizate de reprezentatii magazinului online.
Black Friday la Elefant, un Black Friday al premierelor
Pentru Elefant.ro, Black Friday 2014 a fost un Black Friday al premierelor, pentru ca au vandut multe produse care nu intra in categoria cartilor si e-book-urilor, precum: ceasuri si parfumuri, electrocasnice, canapele sau produse pentru copii. Potrivit declaratiilor date de Dan Vidrascu, CEO Elefant.ro, in emisiunea iLikeIT, cartea “Pas cu pas” a presedintelui Iohannis a avut un numar record de descarcari: aproximativ 2.000.
De Black Friday 2014, in 21 noiembrie, Elefant.ro a înregistrat peste 35.000 de comenzi. Fata de 2013, cand traficul de Black Friday a fost de aproximativ 300.000 de vizite, in 2014 numarul vizitelor a fost de sase ori mai mare. Peste 20.000 de vizitatori unici erau pe site in momentul in care s-a dat startul reducerilor de Black Friday la Elefant.ro. Campania cu discounturi s-a desfasurat timp de o zi si a fost prelungita cu Black Weekend si ulterior cu Black Week, care s-a desfasurat in perioada 24-30 noiembrie.
In prima zi de Black Friday 2014 in Romania, pe 21 noiembrie, la Elefant.ro s-au vandut peste 5.000 de ceasuri, mii de parfumuri, mai mult de 100 de canapele si mii de accesorii de bucatarie. Din categoria genti si accesorii fashion s-au vândut peste 1.500 de produse. Si pentru ca nu trebuie sa uitam totusi ca Elefant.ro s-a lansat ca un magazin al cartilor, mentionam ca intr-o singura zi s-au vandut 100.000 de carti in format print si digital.
Black Friday 2014 la Oktal.ro a adus vanzari de 1 milion de euro in primele 9 ore
Reprezentantii Oktal.ro au estimat vanzari de 2 milioane de euro pentru campania de Black Friday din 2014, dupa ce au reusit in 2013 sa inregistreze vanzari de 1,5 milioane de euro. Black Friday 2014 la Oktal a avut startul la 00:00, vineri, pe 21 noiembrie si a durat o zi. Black Friday 2014 la Oktal a insemnat reduceri de pana la 60 % la produse IT, electronice si electrocasnice.
In 2013, de Black Friday, Oktal a reusit sa obtina in doar 9 ore vanzari de 700.000 de euro. In primele 9 ore de reduceri, retailerul comercializase deja produse in valoare de 1 milion de euro. Pentru Black Friday, dar si pentru perioada sarbatorilor de iarna, retailerul estimeaza vanzari totale de 3 milioane de euro, echivalentul vanzarilor facute in restul celor 9 luni ale anului 2014.
Cel mai probabil, trendul ascendent al vanzarilor magazinelor online de Black Friday se va pastra si in 2015.
Lasă un răspuns