Pentru ca suntem mai cu mot, ne permitem sa pictam vinerile negre dupa cum ne taie capul. Ce mai conteaza ca Black Friday e un eveniment nascocit de americani pentru prima vineri de dupa joia in care ei celebreaza Ziua Recunostintei? Va spunem cat au castigat magazinele dupa prima runda de Black Friday.
Noi n-avem cui sa-i fim recunoscatori, asa ca anul acesta o tinem tot intr-o sarbatoare a cumparaturilor pret de 7 zile, de pe 22 pana pe 29 noiembrie.
„Capul rautatilor” au fost eMAG si Flanco – care au adus conceptul de Black Friday in tara noastra, in urma cu doi ani. Cei doi mari retaileri au decis sa “fure startul” anul acesta si sa organizeze Vinerea Neagra pe 22 noiembrie, cu o saptamana inainte de data oficiala. Cele mai multe magazine au decis sa le faca jocul, chiar daca au fost luate putin pe nepregatite. Ca a fost “peer pressure” la mijloc, ca a fost altceva, iata ca ne-am ales cu un ditamai festinul de reduceri si oferte.
Marea Schisma a reducerilor si cum le-a facut ENEL bucurestenilor Vinerea mai Neagra
Magazinele participante la acest prim val de Black Friday (v-am prezentat o lista exhaustiva a acestora) si-au facut publice ofertele inca de joi, 21 noiembrie, inainte de miezul noptii. Noi am fost pregatiti si v-am anuntat de fiecare data cand un nou magazin a intrat in hora reducerilor.
In Bucuresti, Vinerea Neagra a fost neagra de-a dreptul. ENEL le-a pus gand rau locuitorilor din mai multe zone ale capitalei, unde curentul electric a fost intrerupt intre orele 00:00 si 06:00.

Majoritatea comerciantilor au incercat sa profite de valul de entuziasm al consumatorilor in privinta Black Friday.
Din datele pe care le avem pana in acest moment, pseudo-sarbatoarea a fost un succes pentru comercianti. Le-a rotunjit veniturile binisor, ba chiar le-a depasit asteptarile.
O imagine spectaculoasa a amplorii fenomenului ne ofera integratorul de plati electronice PayU. Intre orele 05:00-08:00, PayU a remarcat o crestere cu 600% a platilor, fata de o zi obisnuita.
Produsele cele mai cautate de romani au fost si in acest an: smartphone-urile, tabletele, televizoarele, laptopurile si electrocasnicele.
Cat a vandut eMAG de Black Friday 2013?
Cu ocazia Black Friday 2013, eMAG – cel mai mare retailer online din Romania, anuntase ca se asteapta la vanzari de 98 de milioane de lei (peste 22 de milioane de euro) pentru prima zi de reduceri: 22 noiembrie. Din informatiile disponibile pana in acest moment, au reusit sa vanda produse in valoare de 80 de milioane de lei (aproape 18 milioane de euro), pana vineri, 22 noiembrie, la ora 18:00. Asadar, e posibil ca tinta stabilita anterior de catre eMAG sa fi fost atinsa si chiar depasita pana la sfarsitul zilei de vineri.
Oferta de Black Friday a eMAG a fost facuta publica in dimineata zilei de vineri, in jurul orei 06:50. Noi v-am oferit un preview inainte, ca sa fiti pregatiti.
Pana la ora 12:00, site-ul avea deja 100.000 de comenzi, in valoare de 55 de milioane de lei. Record de trafic s-a inregistrat si pe dispozitivele mobile: 118.000 de vizitatori unici si 6.300 de comenzi. In jurul orei 15:00, compania a decis suplimentarea stocului initial de 250.000 de produse cu inca 30.000, ca urmare a epuizarii rapide a celor mai cautate dintre ele: televizoare, laptopuri si electrocasnice. Pana la ora 18:00, se comandasera 200.000 de produse, adica totalul estimat anterior de catre retailer pentru intreaga zi de 22 noiembrie.
Tot vineri, in prima zi de Black Friday, eMAG a mai stabilit inca un record. A reusit sa vanda cel mai scump produs comandat vreodata online, in Romania: un autoturism Mercedes-Benz, Clasa E 220 CDI Sedan, in valoare de 45.000 de euro. Autoturismul a beneficiat si de cea mai mare reducere aplicata vreodata unui produs vandut online, in Romania: 12.600 de euro.
Din 63 de automobile scoase la vanzare, eMAG a vandut vineri 60, in valoare totala de 1 milion de euro. Chiar din primele minute ale campaniei au fost achizitionate patru masini, aflate la oferta: doua Ford Focus, un Ford Kuga si o Dacia Logan.
Retailerul se mai lauda si cu faptul ca a reusit sa vanda 1.000 de tablete la pretul de 99 de lei fiecare, in doar 5 minute.
Directorul general al eMAG, Iulian Stanciu, a declarat – potrivit unui comunicat de presa, ca activitatea de Black Friday a fost indrumata din cadrul unei celule de coordonare, “ca la razboi”. Conform aceluiasi Stanciu, eMAG a investit 500.000 de euro in servicii web si servere noi, ca sa evite problemele de anul trecut, cand site-ul a cazut temporar si a fost inactiv in aproximativ 3% din timp. Anul acesta se pare ca nu avem ce sa le reprosam din acest punct de vedere, navigarea pe emag.ro fiind fluida pe intreaga durata a campaniei de Black Friday.
Cu stocurile aproape epuizate, DOMO continua promotiile pana pe 28 noiembrie
Dupa teste indelungate si ore de “down time”, retailerul electro-IT DOMO si-a facut publica oferta de Black Friday in noaptea de joi spre vineri, 22 noiembrie, la ora 03:22. La scurt timp dupa aceea, site-ul domo.ro a picat din nou. DOMO poate intra cu usurinta in topul nostru cu mesaje afisate de serverele picate.

Domo.ro a fost printre putinele site-uri cu probleme majore de Black Friday 2013.
Potrivit informatiilor existente in momentul redactarii acestui articol, Domo a inregistrat vanzari de 4 milioane de euro (aproximativ 18 milioane de lei), in cele 97 de magazine ale lantului DOMO Retail, pana vineri la ora 12:00.
Nu e o surpriza faptul ca cele mai cautate produse au fost televizoarele, dispozitivele mobile si electrocasnicele.
In ceea ce priveste televizoarele, vanzarile de pana vineri la ora pranzului au depasit toate asteptarile: au fost achizitionate peste 6.000 de televizoare. Din categoria electrocasnicelor, s-au vandut peste 10.000 de produse, dintre care: peste 2.000 de masini de spalat, peste 1.500 de aparate frigorifice si peste 3.000 de aspiratoare. In cazul segmentului de dispozitive mobile, cele mai cautate produse au fost, asa cum era de asteptat, tabletele. Pana vineri, la ora 12:00, se vandusera deja peste 3.500 de astfel de gadgeturi.
Desi stocurile sunt aproape epuizate, DOMO a anuntat o suplimentare a acestora si retailerul continua promotiile dedicate Black Friday si saptamana care urmeaza, pana pe data de 28 noiembrie.
Intrucat DOMO nu a comunicat vanzarile inregistrate anul trecut de Black Friday, o comparatie cu cele de anul acesta este imposibila.
Flanco si-a servit cumparatorii cu jeleuri
Flanco si-a stabilit o tinta de vanzari de 85 de milioane de lei (putin peste 19 milioane de euro) pentru ziua de 22 noiembrie.
Pana vineri, la ora 10:00, retailerul a vandut peste 25.000 de produse din stocul pregatit pentru Black Friday 2013. Cele mai cautate produse au fost tabletele, televizoarele smart si ultrabook-urile, pentru care Flanco a pregatit stocuri de trei ori mai mari fata de anul trecut. Pana la ora 14:00 a aceleiasi zile, se vandusera peste 7.000 de tablete, 3.100 de masini de spalat, 2.750 de routere, 1.500 de notebook-uri, peste 3.000 de smartphone-uri si aproximativ 3.500 de televizoare. Ca sa va faceti o idee asupra amplorii vanzarilor, va spunem ca numarul de televizoare vandute in 7 ore de promotie echivaleaza cu vanzarea totala dintr-o luna medie.
Vineri, comenzile cu livrarea la domiciliu erau pe drum spre destinatari in proportie de 25%. Retailerul si-a propus ca toate coletele sa ajunga la clienti in maxim 72 de ore de la efectuarea comenzilor.
Black Friday a fost de succes nu doar online, ci si in magazinele traditionale, carora le-au trecut pragul peste 185.000 de oameni, pana vineri, la ora 14:00. Tot pana atunci, in offline se vandusera peste 53.000 de produse.

Traficul de Black Friday in magazinele retailerilor a fost de cateva ori mai mare fata de o zi obisnuita.
Imaginea de mai sus a fost surprinsa in magazinul Flanco din Carrefour Orhideea, Bucuresti, acolo unde clientii care asteptau la cozi au fost intampinati cu jeleuri. Dupa cum se vede din imagine, oamenii nu s-au calcat in picioare, asa cum ne-am fi asteptat. Va recomandam topul nostru al celor mai spectaculoase cozi din Romania.
Flanco a mai anuntat ca nu exclude o suplimentare a stocurilor, insa nu a comunicat, deocamdata, cifre legate de valoarea vanzarilor. Anul trecut, de Black Friday, Flanco a inregistrat vanzari de 12,1 milioane de euro.
Altex – vanzari triple fata de Black Friday 2012
Altex – cel mai mare retailer electro-IT din Romania, a anuntat ca peste 830.000 de clienti i-au trecut pragurile magazinelor, in primele sase ore ale zilei de vineri.
La ora 14:00, compania se lauda deja cu vanzari triple fata de aceeasi ora a editiei Black Friday din anul precedent. Din pacate, Altex nu a dezvaluit despre ce suma este vorba. Va amintim ca in Vinerea Neagra a anului precedent, Altex a avut vanzari de 15 milioane de euro (aproape 67 de milioane de lei).
Reprezentantii companiei au mai facut publice cateva detalii spectaculoase. Cel mai “mare” cos de cumparaturi de pe site-ul magazinului a fost de 5.150 de euro. Potrivit Altex, cea mai mare reducere aplicata a fost un discount de 9.000 de lei la un televizor 4k. O simpla cautare pe site-ul altex.ro, ne arata, insa, o reducere mult mai semnificativa: 15.000 de lei in minus la un Smart TV Philips, Ultra HD 3D.
evoMAG: 20% din stoc epuizat in primele 20 de minute
evoMAG a facut publice reducerile de Black Friday putin dupa ora 00:00, pe 22 noiembrie. Unsprezece ore mai tarziu, peste 65% din stocul pregatit pentru o campanie de reduceri de 3 zile fusese deja epuizat – 20% numai in primele 20 de minute. La ora 18:00 se inregistrasera 7.500 de comenzi, in valoare totala de 1,6 milioane de euro (peste 7 milioane de lei). Pentru intreaga perioada 22-24 noiembrie, magazinul online si-a stabilit un target de vanzari de 2 milioane de euro. Nu avem nicio indoiala ca si-l va atinge, mai cu seama ca evoMAG si-a suplimentat deja stocurile. Potrivit lui Mihai Patrascu, CEO evoMAG, anul trecut, magazinul online a avut vanzari de aproximativ 1 milion de euro.
Ce ceasuri si-au cumparat romanii de Black Friday?
WatchShop.ro – cel mai mare magazin online de ceasuri originale din Romania, membru al Grupului Evolution, alaturi de evoMAG si Toyz.ro – a avut vineri, 22 noiembrie, peste 600 de comenzi, in valoare de aproximativ 63.000 de euro. Campania dedicata Black Friday a debutat la miezul noptii, iar in primele 12 ore site-ul a avut peste 40.000 de vizitatori unici. Cele mai apreciate ceasuri au fost cele ale brandurilor Seiko, Timex, SUUNTO, D&G si Festina.
Toyz.ro – alt reprezentant al Grupului Evolution, a inregistrat vineri peste 250 de comenzi, in valoare de 14.000 de euro. Ofertele au fost facute publice tot la miezul noptii, iar numarul de unici a depasit 19.000. Cele mai cautate produse au fost jocurile educative, jucariile destinate copiilor de pana la 1 an si scaunele auto pentru copii.
F64 – livrari in timp record si venituri frumusele
F64 Studio – cel mai mare magazin specializat pe echipamente foto si video din Romania, a dat drumul promotiilor de Black Friday joi, 21 noiembrie, la ora 23:20. Pana vineri, la ora 12, magazinul inregistrase deja comenzi in valoare totala de peste 1 milion de euro.
Potrivit unui comunicat de presa emis de catre retailer, prima comanda a ajuns la client la doar 40 de minute dupa efectuarea acesteia, adica, mai exact, la ora 00:40. Asadar, pregatirile facute de firmele de curierat pentru acest eveniment – pregatiri despre care v-am povestit intr-un articol precedent, au dat roade. Aveti grija in continuare la conditiile practicate de magazine in ceea ce priveste livrarea produselor.
S-au cumparat 10 produse/minut, asadar peste 7.200 de produse in primele 12 ore. La cea mai mare cautare au fost si in acest an aparatele DSLR, cele compacte si mirrorless, precum si obiectivele si bliturile aferente.
F64 Studio a anuntat ca se pregateste pentru o suplimentare a stocurilor.
Cu ce se lauda Oktal.ro?
Oktal.ro a furat startul de Black Friday si a afisat ofertele cu 15 minute inainte de miezul noptii. Magazinul online a anuntat vanzari in valoare de 700.000 de euro pana la ora 10:00. Peste 2.000 de persoane au comandat produse de pe Oktal.ro, in primele 10 ore de la lansarea promotiilor.
Elefant.ro si Koyos.ro continua promotiile pana pe 29 noiembrie
Elefant.ro a dat drumul la campania de Black Friday la miezul noptii dinspre joi spre vineri, 22 noiembrie. Varfurile de trafic s-au atins la ora 01:00 si, ulterior, in intervalul 06:00 – 09:00. Pana la ora 17:00, se vandusera peste 52.000 de produse, in special carti si jucarii. Promotiile de Black Friday continua la Elefant.ro pana pe data de 29 noiembrie, inclusiv. Asadar, directorul magazinului online, Dan Vidrascu, a declarat ca va oferi informatii detaliate despre vanzarile site-ului abia dupa aceasta data.
Tot dupa data de vineri, 29 noiembrie, va prezenta si Koyos.ro bilanturile finale. In prima jumatate a zilei de Black Friday de pe site s-au comandat 5.000 de produse. Magazinul online va continua promotiile pana la data de 29 noiembrie, inclusiv.
Ramaneti alaturi de Black Friday Mania!
Continuam sa va aducem cele mai proaspete si relevante informatii despre fenomenul Black Friday de anul acesta. Ramaneti alaturi de noi, pana agatam Vinerea Neagra-n cui!
Lasă un răspuns