Am importat Black Friday – sarbatoarea reducerilor, de la americani. Ba mai mult, ne-am permis s-o intindem ca pe guma de mestecat, dupa bunul nostru plac, de pe 22 noiembrie, pana-n primele zile ale lunii decembrie. Acum, in plina febra a cumparaturilor, ne preocupa cel mai mult ofertele. E si normal. Ne scapa, insa, din vedere o veriga foarte importanta din lantul negru al acestei vineri: firmele de curierat. Black Friday Mania va povesteste cum s-au pregatit doua dintre cele mai mari firme de curierat din Romania pentru a face fata perioadei cu cele mai multe reduceri din an.
Ce-ar fi e-commerce-ul fara firmele de curierat? Un copil nazdravan, lasat in grija senilei Poste Romane. Ce-ar fi firmele de curierat fara e-commerce nu stim. Suntem siguri insa ca, indiferent ce-ar fi, n-ar duce-o prea bine.
Pentru firmele de curierat, comertul online este principalul motor de crestere din ultimii ani. Evenimentul Black Friday este, asa cum va inchipuiti, o parte importanta a puzzle-ului. Ori, o Vinere Neagra cu colete deteriorate, ratacite sau intarziate, e o vinere foarte neagra, in special pentru cumparatori.
Am aflat detalii despre cum s-au pregatit firmele de curierat FAN Courier si DPD pentru Black Friday 2013.
FAN Courier a investit 3 milioane de euro in suplimentarea parcului auto
FAN Courier, lider necontestat de piata in domeniul serviciilor de curierat din Romania, ne anunta ca este pregatit sa preia si sa distribuie volumele de marfa generate de Black Friday. Nu conteaza unde-i chemati, sunt pregatiti. Oriunde, cu placere – cum ne asigura sloganul firmei.
Pentru a face fata ambelor segmente ale evenimentului Black Friday de anul acesta (22 si 29 noiembrie), FAN Courier a angajat peste 160 de persoane – soferi, curieri, manipulanti. De asemenea, au suplimentat personalul din dispecerat si customer service, pentru a putea asigura un program de lucru prelungit. Firma de curierat a investit 3.000.000 de euro in dotarea parcului auto cu peste 90 de autovehicule noi. In plus, FAN Courier a extins capacitatea actualului depozit din Bucuresti cu un nou spatiu de 2.000 de metri patrati. Astfel, suprafata totala a HUB-ului din Stefanesti a devenit de 8.000 de metri patrati.
Reprezentantii FAN Courier au declarat pentru Black Friday Mania ca fragmentarea promotiilor de Black Friday pe o perioada de 10 zile este benefica, intrucat evita blocarea livrarilor din cauza volumului extrem de mare de comenzi venite intr-o singura zi.
Avem deja experienta unui an in care am oferit servicii speciale de Black Friday, motiv pentru care ne-am pregatit investind in dezvoltarea parcului de masini, in cresterea numarului de angajati si in dezvoltarea unui depozit nou. Vrem sa oferim clientilor aceleasi servicii premium cu care i-am obisnuit, inclusiv intr-o zi cu un flux foarte mare de cereri venite intr-un interval foarte scurt, asa cum este aceasta zi speciala de Black Friday.
a spus Adrian Mihai, Business Development Manager FAN Courier – potrivit unui comunicat de presa remis Black Friday Mania.
Pentru FAN Courier, comertul online reprezinta aproximativ 25-30% din volumul total de marfa. Black Friday 2012 a generat o crestere de 30-40% a volumului. Firma estimeaza pentru aceste zile o crestere de 50-60 de procente fata de cea de anul trecut.
DPD a inceput pregatirile inca din luna august
Reprezentantii firmei de curierat DPD au declarat pentru Black Friday Mania ca firma e mai mult decat pregatita sa primeasca premiul intai cu coronita la livrat coletele de Black Friday. DPD a inceput pregatirile inca din luna august. La fel ca FAN Courier, au antrenat personal nou, care sa suplimenteze capacitatea de livrare in aceasta perioada. Au stabilit impreuna cu magazinele online cantitatile maxime de produse pe care le vor livra in fiecare zi, pentru a nu fi nevoiti sa se abata de la standardele de calitate.
In plus, au acordat o atentie speciala customer service-ului si au suplimentat personalul de la call-center, astfel ca acesta sa fie apelabil non-stop in perioada Black Friday. Lucian Aldescu, CEO DPD, a declarat:
Comertul online reprezinta undeva la 30-40% din veniturile si volumele DPD. Suntem siguri ca exista loc de crestere in Romania. Trebuie sa luam in calcul si faptul ca romanii au inceput sa cumpere si din Europa si viceversa – magazinele online din Romania au inceput sa vanda-n Europa. Ne asteptam in aceasta perioada la o cresterea a volumelor cu 40-50%.
Totul ar merge ca pe roate, daca nu i-ar incurca clientii care nu completeaza corect datele de livrare. Cel mai mare impdiment in calea unei livrari rapide si eficiente este neprecizarea corecta codului postal pentru adresa de livrare de catre clienti.
5 sfaturi pretioase
1. Aveti grija ca datele de livrare sa fie introduse corect pana la cel mai mic detaliu. Nu neglijati codul postal.
2. Urmariti traseul parcurs de coletul dumneavoastra pe site-ul firmei de curierat partenere cu magazinul online de unde ati comandat produsul. In cazul in care doriti schimbarea datei si orei la care e anuntata livrarea, luati legatura cu firma de curierat. Daca aveti nelamuriri sau reclamatii – la fel.
3. Incercati, pe cat posibil, sa optati pentru plata cu cardul in loc de plata ramburs. Contrar credintelor impamantenite pe plaiurile mioritice, plata cu cardul e sigura si mai simpla. Plata cash, ramburs, presupune timp pierdut la livrare.
4. Aveti dreptul sa cereti deschiderea coletului la livrare. Conform legislatiei in vigoare, curierul este un operator postal. El nu are dreptul sa deschida coletul decat cu acordul expeditorului sau in momentul livrarii propriu-zise, la solicitarea dumneavoastra. In cazul in care coletul este deteriorat, curierul il va deschide impreuna cu dumneavoastra si va intocmi un proces verbal.
5. Daca termenul de livrare a fost depasit – desi conditiile meteo sunt favorabile, iar dumneavoastra v-ati indeplinit sarcinile cu sfintenie (ati completat corect si detaliat datele de livrare), nu ezitati sa reclamati serviciile oferite de firma de curierat.
Lasă un răspuns