In perioada Black Friday 2013, magazinele online au livrat comenzi in valoare totala de milioane si zeci de milioane de euro. Cum aratau depozitele magazinelor de Black Friday anul trecut? Cateva magazine ni le prezinta in cadrul unor clipuri video.
Recordurile de vanzari doborate cu ocazia Black Friday 2013 de catre magazinele online de la noi din tara nu ar fi fost posibile fara o planificare riguroasa si fara o infrastructura bine pusa la punct. Pornind de la furnizori si pana la curieri, de la propriii angajati si pana la serverele online, totul a trebuit sa functioneze ireprosabil pentru o experienta de shopping placuta pentru cumparatori.
Uitate sunt editiile de Black Friday in care serverele nu faceau fata numarului mare de vizitatori ori curierii intarziau nepermis de mult livrarile, din cauza fluxului imens de comenzi.

Depozitul eMAG inainte de Black Friday 2013.
Ca sa ai ce sa livrezi, trebuie sa ai unde stoca mai intai. Depozitele magazinelor online sunt la capacitate maxima incepand cu Black Friday si pe tot parcursul sezonului de cumparaturi de iarna. Pentru depozitarea, sortarea si manuirea coletelor, respectiv pentru transportarea lor, magazinele si firmele de curierat angajeaza personal temporar in ultimele luni ale anului.

DSLR-urile Canon si Nikon, in depozitul F64, inainte de livrarile de Black Friday 2013.
Magazinele online din Romania au investit puternic in solutiile de depozitare a produselor, cu mult timp inainte de Black Friday. Unele prefera sa aiba un depozit separat, dedicat evenimentului Black Friday (cazul eMAG), in timp ce altele stocheaza atat produsele ce se afla la promotii de Black Friday, cat si pe cele „obisnuite”, in aceleasi depozite.
eMAG, F64 si Marketonline au publicat o serie de clipuri cu ocazia Black Friday 2013, prin intermediul carora putem vedea cum arata depozitele lor. Pentru comparatie, va aratam la final pregatirile si in cazul unui mare jucator la nivel global.
Marketonline prezinta depozitul dedicat Black Friday
Marketonline a inteles importanta unui depozit spatios si a livrarii cat mai rapide a comenzilor. Astfel, a ales varianta externalizarii acestor servicii unor companii cu experienta. Rezultatele nu au intarziat sa apara: vanzarile inregistrate au fost de peste 8 milioane de lei cu ocazia Black Friday 2013.
https://youtube.com/watch?v=K2JuF4laBho
Cele 10.000 de comenzi de Vinerea Neagra au fost expediate de MarketOnline in decurs de cateva zile.
„Early Black Friday 2013” – in spatele scenei la F64
Pregatirile angajatilor, livrarea primei comenzi la doar cateva zeci de minute de la plasarea ei pe site, depozitul F64 de Black Friday, precum si showroom-ul companiei, toate sunt surprinse in clipul intitulat „Cum a fost Early Black Friday 2013 la F64”.
F64 a participat la ambele editii de Black Friday 2013: si in perioada 22-24 noiembrie (denumita Early Black Friday), dar si pe 29 noiembrie 2013 (data oficiala a Black Friday). In cadrul clipului, puteti vedea cum au descurs lucrurile la F64 in prima editie de Black Friday 2013, cand magazinul a lansat cele mai bune promotii pentru echipamentele foto-video, dar si pentru device-uri mobile (smartphone-uri si tablete).
Interiorul depozitului eMAG, filmat cu drona de Black Friday
eMAG a adus ceva nou la fiecare editie de Black Friday in Romania. Ideea inedita de a vinde masini online de Black Friday 2013 a contribuit la stabilirea de noi recorduri, precum:
- cel mai scump produs vandut online in Romania (un Mercedes-Benz, Clasa E 220 CDI);
- cea mai mare reducere oferita de Black Friday in Romania, respectiv 12.600 de euro (pentru aceeasi masina).
In plus, eMAG ne-a prezentat interiorul depozitului sau dedicat campaniei de Black Friday intr-un clip filmat aerian, cu ajutorul unei drone:
In cadrul acestui articol din Ziarul Financiar puteti regasi multe detalii despre depozitul eMAG si despre modul in care o comanda reuseste sa fie livrata la dvs. intr-un timp record din acel depozit.
Pregatirile Amazon pentru un Black Friday la nivel global
Merita sa aruncati o privire si la pregatirile celebrului magazin online Amazon si veti afla cifre impresionante in legatura cu unul dintre cele 8 depozite operationale ale sale din Marea Britanie:
- in 2012, de Black Friday, s-au livrat 3,5 milioane de produse din acel depozit in decurs de 24 de ore (rezulta o medie de aproape 41 de produse pe secunda!);
- in medie, o masina de transport parasea depozitul Amazon la fiecare 2 minute si 10 secunde.
Pentru a face fata sezonului de cumparaturi de iarna, Amazon UK a angajat temporar 15.000 de persoane.
Desi poate parea ciudat, din videoclip aflam ca produsele sunt depozitate la intamplare in cadrul magaziilor Amazon. Astfel, aceleasi produse se pot afla in mai multe locuri in cadrul depozitelor imense si probabilitatea de a gasi 2 produse din cadrul aceleiasi comenzi in locuri apropiate creste.
Acest principiu de „colocare” a produselor minimizeaza distanta necesara a fi parcursa de catre angajatii Amazon si implicit timpul pana cand comanda este gata de livrare.
Amazon UK este insa doar o parte a companiei americane, care detine depozite, centre software si centre de asistenta pentru clienti pe 5 continente.
Sunt pregatiti comerciantii din Romania pentru a patra editie de Black Friday local?
Depozitele magazinelor online sunt solicitate la maximum in perioada sarbatorilor de iarna. Insa ele reprezinta doar o componenta din totalul angrenajului ce este supus la examenul suprem cu ocazia Black Friday.
Deja la a patra editie in Romania, speram ca Black Friday 2014 sa nu mai surprinda niciun magazin online din Romania din punct de vedere logistic.
ma intereseaza un frigider cu sertare si un tv !multumesc! si bafta la vanzari !
Asteptati ofertele de Black Friday 2014 (pe 21 noiembrie) sau vedeti preturile din cadrul promotiilor pre-Black Friday 2014 aici.