Nu, Black Friday nu se „sarbatoreste” de doua ori anul acesta. Dar asta nu inseamna ca nu vom avea ocazia sa facem doua vizite prin magazine si prin site-urile de cumparaturi, in cautarea masivelor reduceri „negre”. Iar asta pentru ca retailerii s-au impartit in doua, unii alegand sa mute data cu o saptamana mai devreme.
Runda I de Black Friday 2013: 22 noiembrie
Pentru ca nu mai aveau rabdare pana pe 29 noiembrie, o serie de magazine au hotarat sa fericeasca buzunarele clientilor mai devreme cu o saptamana. Astfel, se vor lauda cu reduceri notabile de pe 22 noiembrie. Unde sa vanam reducerile in acesta zi?
Pune MAG-ul in „Magia Reducerilor”
evoMAG este unul dintre primii anuntati care vor devansa Black Friday cu o saptamana. Clientii isi vor vedea reducerile asteptate mai devreme si, pe langa aceasta, vor avea la dispozitie trei zile de desfatare promotionala. Mihai Patrascu – director executiv evoMAG – a informat ca perioada „neagra” va avea loc intre 22 si 24 noiembrie inclusiv.
Majoritatea produselor vor beneficia de reduceri de zeci de procente, reducerea maxima atingand chiar si pragul de 70%, Patrascu sperand astfel la o crestere a numarului de comenzi cu pana la 40% fata de 2012. In acest sens, cei de la evoMAG s-au pregatit atat online, cat si offline. Un showroom si un depozit cu suprafete mai mari, in care s-a investit 100.000 de euro, vor asigura conditii mai bune pentru cumparaturi.
Electro-IT, laitmotivul promotiilor
Flanco tine pasul si el, deschizand sezonul reducerilor tot pe 22 noiembrie 2013. Avand cam de trei ori mai multe produse la oferta fata de 2012, Flanco promite sa satisfaca nevoile de cheltuiala minima ale clientilor sai, punandu-le la dispozitie 150.000 de articole la pret redus in weekendul 22-24 noiembrie. Astfel, se anticipeaza vanzari de 85 de milioane de lei, vanzari care le vor depasi cu mult pe cele din 2012, acestea din urma insumand 55 de milioane de lei.
Clientii Flanco se vor putea bucura de reduceri de pana la 1.000 de lei la laptopuri, cele mai ieftine avand preturi sub 1.000 de lei. Laptopurile mai scumpe vor avea reduceri de pana la 40%, anunta gandul.info. Cei care vor dori sa puna mana pe ofertele Flanco, vor putea incepe cautarile de la ora 06:00 ale acestei „prime” Vineri Negre din 2013.
Iar daca Flanco a mutat data, era normal ca eMAG.ro sa faca la fel, dupa cum informeaza Iulian Stanciu, general manager al eMAG si Flanco:
Organizam Black Friday pe 22 noiembrie pentru a putea livra toate comenzile pana pe 1 decembrie, deci inainte de Ziua Nationala si inainte de Mos Niculae. Mai mult, nu vrem ca angajatii nostri sa trebuiasca sa munceasca in perioada aceea.
Fie ca acesta este intr-adevar motivul, fie ca in spatele lui se ascunde, de fapt, o strategie de marketing bine pusa la punct, pentru a restrange concurenta din ziua de 29, noi nu putem decat sa ne bucuram si sa profitam de ofertele puse la bataie, ori de cate ori ocazia se iveste.
Oricum, motivele nu sunt importante. Ceea ce conteaza este efectul: eMAG spera la vanzari de 98 de milioane de lei, estimand un numar de aproximativ 200.000 de comenzi, in urma a 4 milioane de vizite ale clientilor. Este de asteptat ca eMAG sa fie in topul preferintelor clientilor, asa cum s-a intamplat si in 2012.
Strategii Pre-Black Friday, pentru a atrage clientii din timp
Nici DOMO nu ii va face pe clienti sa astepte pana in ultima zi de vineri a lui noiembrie.
Retailerul online a anuntat participarea sa la Black Friday printr-o metoda ce ii incuraja pe cumparatori sa se implice inca inainte de data stabilita. „Spune ce-ti doresti de Black Friday!” este aplicatia ce le-a permis clientilor sa aleaga ce vor sa vada pe rafturi la categoria „mega-redus” in Vinerea Neagra. Campania a inceput pe data de 1 noiembrie si s-a derulat pana pe 15 noiembrie, avand forma unui chestionar cu cinci intrebari, ce putea fi accesat printr-un cod QR scanat si/sau printr-un link.
In urma chestionarului, cele mai populare produse pe care romanii le doresc reduse sunt tabletele (26,4%), televizoarele (24,4%), telefoanele (21%) si laptopurile (19,5%). Astfel, oferta Domo nu va ignora tabletele, care vor avea preturi sub 200 de lei, dar nici telefoanele inteligente, carora li se vor pune preturi incepand cu 299 de lei.
Si televizoarelor li se va acorda atentie speciala, acestea avand stocul dublat. Anul trecut, pe langa reducerile de pana la 50% la produsele aflate in campania promotionala pentru Black Friday, Domo oferea o reducere de 20% sub forma de voucher pentru produse aflate in afara promotiei, care puteau fi achizitionate la urmatoarea vizita.
La fel ca evoMAG, Domo s-a pregatit sa faca fata fluxului mare de clienti, pentru a nu intampina probleme si erori tipice unei zile de cumparaturi foarte aglomerate. Iata ce comunica Ligia Rosu, Marketing Manager Domo:
Ne asteptam la vanzari de pana la 8-9 ori mai mari fata de media unei luni normale. Am suplimentat suprafata de depozitare cu peste 2.500 de m2, am crescut cu 50% numarul personalului si am incheiat contracte cu firme premium de curierat pentru onorarea comenzilor online.
Pe langa aceasta, Domo si-a pregatit si teritoriul online, cu upgrade-uri importante pentru servere, pentru a nu mai fi luat prin surprindere, precum in 2012.
Aceeasi atentie fata de clienti a acordat-o si PC Garage, tot inainte de Black Friday, dar intr-un scenariu diferit. Campania, care a inceput pe 1 noiembrie si care se va desfasura pana in joia de dinaintea zilei reducerilor, va returna, sub forma de vouchere, diferenta dintre pretul la care a fost achizitionat produsul inainte de Black Friday si pretul sau promotional din ziua maratonului reducerilor. Aceste vouchere se vor acorda in contul de client inregistrat pe site-ul PC Garage, conform regulamentului campaniei. Astfel, chiar si cei care nu au mai avut rabdare si s-au avantat la produse la pret intreg vor avea de castigat.
Startul reducerilor se va da si aici pe 22 noiembrie, magazinul promitand ca, pe langa clasicele produse precum laptopurile sau tabletele, reducerile se vor acorda si produselor din categoria gaming. De ce pe 22 noiembrie? Pentru a-si respecta promisiunea livrarii coletelor in 48 de ore, promisiune ce ar putea fi incalcata daca promotia ar avea loc pe 29 noiembrie, din cauza Zilei Nationale, care este zi libera.
Asteptarile sunt mari. Firma isi propune sa atinga 20.000 de comenzi si sa depaseasca traficul online de anul trecut, cand de Black Friday acesta a inregistrat o crestere cu 700% fata de o zi obisnuita. Cu aceasta ocazie, compania isi propune si relansarea Garage Mall, un site specializat pe accesorii auto, unelte, produse de ingrijire a gradinii, obiecte destinate timpului liber sau ingrijirii personale.
Cel mai bun moment pentru upgrade-ul trusei foto? Black Friday!
Iar daca reducerile la produsele electro-IT nu ne incanta, poate totusi partea noastra artistica tine sa fie satisfacuta, asa ca de ce sa o ignoram? La asta s-a gandit si F64, cand a hotarat sa nu lase creativitatea sa astepte si sa ofere o gama larga de produse la reduceri speciale de pe 22 pana pe 24 noiembrie.
Astfel, in weekendul negru, cei cu apetit pentru fotografie se vor putea bucura de preturi mai mici cu pana la 70% la obiectivele foto Mirrorless si Micro 4/3, de pana la 50% reducere la aparatele foto compacte, sau de reduceri de pana la 45% la accesorii foto pentru studio. Aparatele DSLR vor fi reduse cu pana la 35%, cel mai ieftin costand 899 de lei. Programul va incepe de la 09:00 si va tine pana la ora 22:00, cu exceptia zilei de duminica. Atunci usile se vor inchide la ora 20:00.
F64 anunta ca, pe langa valul de reduceri, a luat in calcul si valul de clienti, de aceea infrastructura site-ului a fost suplimentata, iar staff-ul va fi la dispozitia noastra in numar triplu, pentru a facilita vizitele si cumparaturile.
Mai mult, pana in ziua asteptata, clientii au ocazia de a intra intr-o tombola in urma careia pot castiga un telefon inteligent Samsung Galaxy S4, o tableta Samsung Galaxy Tab 3 sau un smartwatch Sony. Pentru a fi inscrisi in aceasta tragere la sorti, clientii trebuie sa isi creeze cont si sa ghiceasca ce pret vor avea produsele in urma reducerilor de pe 22 noiembrie.
In 2012, F64 a avut unele dintre cele mai greu de refuzat oferte la produsele de profil foto, ceea ce a facut ca numarul vizitatorilor sa fie foarte mare inca din primele ore, iar stocul sa se reduca semnificativ dupa numai doua ore de la lansarea promotiei. Bineinteles, este de asteptat ca scenariul sa se repete si anul acesta.
Insa acestea nu sunt singurele magazine care sfideaza traditia reducerilor, mutand evenimentul cu o saptamana inainte. OkTal.ro se declara pregatit pentru 22 noiembrie si s-a asigurat ca totul, de la momentul alegerii produselor pana la livrare, sa se desfasoare fara probleme. Si Cel.ro – un site cu vanzari din ce in ce mai mari si trafic in crestere pe site – urmeaza modelul competitiei, dar prelungind perioada reducerilor cu o saptamana.
Asadar, daca nu mai avem rabdare pana pe 29 noiembrie, trebuie doar sa alegem unde vrem sa ne petrecem un Black Friday timpuriu. Ofertele vor pluti in aer cu o saptamana inainte.
Lasă un răspuns