Cel mai mare eveniment de discount din an a trecut, iar acum culegem si statistici de Black Friday 2018. Pe blogul GPeC a fost publicat deja un raport destul de detaliat ce vizeaza cateva magazine online autohtone, iar incasarile se pare ca au fost foarte bune.
Blogul GPeC, ce publica stiri din e-commerce, sinteze si interviuri, a publicat zilele trecute un mic raport cu statistici de Black Friday 2018 pentru cateva magazine online importante din Romania.

Statistici de Black Friday 2018 – afla ce vanzari au avut magazinele online din Romania!
Cea de-a 8-a editie autohtona a marelui eveniment de discount a adus incasari-record in multe magazine virtuale din tara. Mai jos vei gasi cateva dintre acestea!
Statistici de Black Friday 2018 – „momentul de glorie al e-commerce-ului”
Speram ca de Vinerea Neagra ai fost pe faza si ai prins reducerile cele mai interesante, precum si produsele dorite. Iar daca esti curios sa stii cam cum s-a desfasurat evenimentul in aceasta editie, iti comunicam acum cateva statistici de Black Friday 2018!
Blogul GPeC a publicat un articol exact pe acest subiect, facand publice date despre vanzarile catorva dintre cele mai importante magazine online din Romania. Iar acum ti le prezentam si noi tie!
Campania promotionala a inceput in cazul multor magazine chiar la debutul lunii noiembrie, insa „adevaratul” Black Friday a fost lansat in seara de 15 noiembrie si dimineata de 16 noiembrie. Iulian Stanciu (CEO eMAG) a supranumit evenimentul „momentul de glorie al e-commerce-ului” si pe buna dreptate – editia a adus vanzari online de peste 1 miliard de lei. Iata cateva numere care ne ofera o imagine mai clara asupra campaniei:
- in ziua de Black Friday s-au generat tranzactii online de 157 de milioane de lei si 198 de milioane de lei in Black Weekend;
- valoarea medie a unei comenzi a fost de 526 de lei;
- 7 din 10 cumparatori au platit cu un singur click;
- intervalul 6:56-6:57 a fost „minutul de aur” – atunci s-au inregistrat 1.135 de plati online;
- tranzactia cea mai mare realizata online a fost de 129.635 de lei – aceasta continea aur;
- cele mai multe vanzari au fost inregistarte in continuare in categoriile IT&C si Fashion, iar turismul a castigat tot mai mult teren;
- tarile din care s-au plasat cele mai multe comenzi de BF in magazinele online din Romania Marea Britanie, Ungaria si Germania.
Conform PayU Romania, in intervalul 0:00 – 7:00 al zilei de 16 noiembrie au fost inregistrate deja 10.000 de tranzactii ce valorau insumat 4 milioane de lei. Ora 6:57:13 a reprezentat „varful maxim”, intrucat atunci s-au vandut simultan 229 de produse. O comanda a avut o valoare medie de 377 de lei.
Vanzarile generate in ziua de 16 noiembrie 2018 au depasit vanzarile de Black Friday 2017 si asta doar pana in ora 16:30. Au fost vandute 184.460 de produse (cu 56% mai mult fata de 2017) ce au avut o valoare totala de 127,9 milioane de lei (cu 40% mai mult decat in 2017).
eMAG a inregistrat vanzari-record de Black Friday 2018
Cea mai importanta campanie „neagra” a fost, desigur, cea organizata de eMAG. Vanzarile generate de catre retailer le-au depasit cu 28% pe cele din 2017, iar valoarea lor totala a atins 460 de milioane de lei. 34% dintre acestea au fost achitate cu cardul.
eMAG a avut 9,5 milioane de vizite si 55.000 de clienti noi. Comanda cea mai mare plasata in ziua de Black Friday 2018 a venit din Bucuresti si a fost de 129.600 de lei. In continuare categoria de IT&C a generat cele mai multe vanzari, mai exact:
- 19.500 de laptopuri;
- 49.300 de telefoane;
- 52.200 de TV-uri;
- 113.000 de electrocasnice mici;
- 17.700 de frigidere.
Black Friday 2018 a inceput la eMAG in dimineata zilei de 16 noiembrie, la ora 6:56. Iata cateva numere atinse in timpul editiei:
- comenzi in valoare de 130 de milioane de lei in prima ora – cu 40% mai mult fata de 2017;
- peste 200.000 de utilizatori pe site la ora startului;
- vanzari de 1 milion de lei in 12 secunde;
- 8.200 de produse vandute in primul minut de campanie;
- scutecele au fost cele mai vandute produse pana in ora 10:00;
- reduceri in valoare totala de 220 de milioane de lei;
- peste 6.000 de selleri in Marketplace;
- incasari totale de 400 de milioane de lei – cu 11% mai mult fata de 2017.
Iata si produsele care s-au vandut cel mai repede in cadrul campaniei:
- Telefon mobil Apple iPhone X, 64GB, 4G, Space Grey, 501 de bucati in 43 de sec;
- Telefon mobil Samsung Galaxy S8, 64GB, 1.000 de bucati in 1 min si 4 sec;
- Consola Microsoft Xbox One Slim 1TB, 500 de bucati in 39 de sec;
- Anvelopa de iarna Tigar WINTER 195/65R15 91H, 800 de bucati in 44 de sec;
- SSD Adata Ultimate SU650, 240GB, 500 de bucati in 53 sec.
Peste 44 milioane de lei in vanzarile de Black Friday 2018 la FashionDays
FashionDays, cel mai mare retailer online din Romania pe segmentul Fashion, a avut o crestere de 44% in vanzari de Black Friday 2018 in comparatie cu 2017. Campania „neagra” a inceput in seara de 15 noiembrie in aplicatia de mobil. Iata numerele evenimentului:
- mai bine de 110.000 de comenzi, in valoare de peste 44 de milioane de lei;
- 16.000 de comenzi in valoare de 6 milioane de lei in prima ora;
- 19:40 a fost „ora de varf” – 52.000 de persoane se aflau in acelasi timp pe site, 36.000 dintre acestea fiind din aplicatie;
- cea mai mare tranzactie a fost de 5.160 de lei;
- cel mai scump produs vandut a costat 2.308 lei;
- valoare medie a unei comenzi a fost de 400 de lei;
- pe site au fost disponibile peste 1,5 milioane de haine, incaltaminte, accesorii, cosmetice si produse home-deco;
- discounturile au urcat pana la -90%.
Discounturi de pana la -90% de Vinerea Neagra la Elefant
Elefant este unul dintre retailerii care a dat startul campaniei de Black Friday 2018 ceva mai devreme. Primele reduceri au inceput pe 14 noiembrie cu sloganul „Black Friday vine mai devreme”, iar inainte de acestea am avut parte si de „Reduceri din viitor”.
Anul acesta a adus reduceri de pana la -90% pe site-ul Elefant, iar una dintre categoriile cele mai accesate a fost cea de carti. Aici s-au inregistrat cresteri in vanzari de 50% in comparatie cu 2017. Retailerul a vandut 200.000 de carti pana pe 18 noiembrie si mai bine de 100.000 de parfumuri si cosmetice.
Statistici de Black Friday 2018 la evoMAG
evoMAG a avut o campanie lunga de Black Friday 2018, cu reduceri care au durat aproape toata luna noiembrie. Evenimentul de discount a debutat la 1 noiembrie cu prima „runda” de oferte promotionale.
Pe tot parcursul campaniei, valoarea medie a unei comenzi plasate pe site a fost de 1.700 de lei, adica de 2 ori mai mare fata de cele din restul anului. Pana in ziua de vineri, 16 noiembrie, la ora 9:00 au fost comandate peste 15.000 de produse, cu un „varf” la ora 00:05, cand pe site se aflau simultan mai bine de 25.000 de vizitatori. Anul acesta, 70% dintre comenzile plasate au venit de pe dispozitivele mobile.
Acestea sunt doar cateva dintre listele de statistici de Black Friday 2018 publicate pe site-ul GPeC. Poti citi in continuare si despre alte magazine accesand acest link. Black Friday 2018 a fost cu siguranta un eveniment de proportii in Romania, ceea ce ne face sa ne intrebam ce recorduri vor fi depasite in anul ce urmeaza? Vom vedea atunci!
Lasă un răspuns