A trecut mai bine de o lună de la încheierea campaniei de Black Friday, așa că este momentul să aflăm statistici de Black Friday 2019 în România – cum s-a desfășurat evenimentul și care sunt concluziile după cea de-a noua campane „neagră” autohtonă – află mai multe!
Ediția de Black Friday 2019 a fost un succes din foarte multe puncte de vedere, iar acest lucru se reflectă și în statisticile făcute după încheierea campaniei. Aceste statistici de Black Friday 2019 vorbesc în special despre încasările retailerilor, dar nu numai.
Anul 2019 a fost un an în care s-au bătut noi recorduri, de data aceasta în plățile realizate online. Despre toate acestea poți citi mai jos și accesând link-urile pe care le punem la dispoziție!
Statistici de Black Friday 2019 – comenzi în valoare de 499 de milioane de lei la eMAG
Primele statistici de Black Friday 2019 despre care vom vorbi sunt cele de la eMAG, care a înregistrat vânzări de 499 de milioane de lei în cadrul campaniee promoționale. În ziua de 15 noiembrie 2019, sute de mii de persoane au accesat site-ul retailerului pentru a prinde cele mai bune oferte. Numai în primele 30 de minute de la startul campaniei au fost vândute sute de mii de produse.
Ediția din acesta an de Black Friday la eMAG a adus un record de vizite – mai bine de 10,8 milioane – precum și vânzări masive, de 499 de milioane de lei. Mai bine de 76% dintre vizite au venit de pe dispozitive mobile. O premieră a fost și numărul mare de comenzi plătite cu cardul online, mai exact un procent de 42% față de 34% de anul trecut. Aceasta a fost într-adevăr o creștere spectaculoasă – aproape 50% dintre comenzi au fost plătite online cu cardul.
De Black Friday 2019 au fost făcute livrări în peste 250 de puncte easybox, aceste livrări începând cu aceeași zi. Clienții eMAG au comandat peste 1,3 milioane de produse din 1.800 de categorii. Datele colectate arată și faptul că mai bine de 56.000 de clienți au comandat pentru prima dată de la eMAG. Articolele cumpărate au fost variate, de la produse precum telefoane mobile, laptopuri, produse de îngrijire personală și până la articole pentru casă, electrocasnice, TV-uri și multe altele.
Avem și lista cu topul locațiilor reședință de județ din care s-au comandat cele mai multe produse:
- Cluj-Napoca;
- București;
- Iași;
- Alba Iulia;
- Miercurea Ciuc;
- Sibiu;
- Brașov;
- Zalău;
- Timișoara;
- Târgu-Mureș.
Iată și ce au comandat clienții eMAG de Black Friday 2019:
- 147.000 de produse pentru casă;
- 100.000 de electrocasnice mici;
- 79.000 de produse pentru îngrijirea personală;
- 67.000 de articole de fashion;
- 60.000 de televizoare;
- 49.000 de jucării;
- 48.000 de telefoane;
- 39.000 de anvelope;
- 24.000 de laptopuri;
- 14.000 de aparate frigorifice.
Printre date regăsim și produsele care au fost comandate cel mai repede după startul campaniei:
- Telefon mobil Samsung Galaxy A10, Dual Sim, 32GB – 1.000 de bucăți în 28 de secunde;
- Televizor LED Smart Samsung, 108 cm, 43RU7172, 4K Ultra HD – 1.000 de produse în 42 de secunde;
- Laptop Lenovo Ideapad S145-15AST cu procesor AMD® A4 9125 pana la 2.60 GHz, 15.6″, HD, 4GB, 128GB – 527 de produse în 45 secunde;
- Anvelopa de iarna Tigar WINTER 185/65R15 88T – 1.000 de produse în 55 secunde;
- Televizor OLED Smart LG, 139 cm, 4K Ultra HD – 251 produse în 62 secunde.
Poți citi mai multe despre statisticile eMAG și nu numai aici.
Statistici de Black Friday 2019 – record în plățile online
Plățile online nu au fost în creștere doar la eMAG, ci tendința pare să fie în creștere la modul general, conform datelor din statistici de Black Friday 2019. În weekend-ul 15 – 17 noiembrie s-a atins suma de 245 de milioane de lei tranzacționați prin platforma PayU.
În sistemul PayU România au fost efectuate 499.632 de tranzacții, care au rezultat într-o creștere de 33% față de anul 2018. Din suma totală generată, 80% – adică 198 de milioane de lei – a fost înregistrată numai în ziua de vineri, 15 noiembrie 2019, adică data oficială Black Friday și Black Friday la eMAG. După cum a declarat și Marius Costin, Country Manager PayU România „numai în data de 15 noiembrie românii au cheltuit online cât în toate cele trei zile de Black Weekend de anul trecut”.
În ziua de vineri, 15 noiembrie, în intervalul 7:27 – 7:28 au fost înregistrate 2,140 de plăți online, adică aproape dublu față de 2018. Cele mai râvnite produse sunt în continuare cele din categoria IT&C, iar valoarea media a coșului de cumpărături a fost de 484 de lei, cu o scădere de 18% față de anul trecut. Tot Marius Costin a declarat faptul că „scăderea valorii medii a coșului de cumpărături este o consecință normală a dezvoltării pieței de e-commerce și a maturizării evenimentului Black Friday. Acest lucru înseamnă că românii au încredere să comande și să plătească online utilizând un card în rate fără dobândă. Aceștia aleg din ce în ce mai multe tipuri de produse, chiar și cele cu o valoare mai mică.”
Iată încă o serie de date de Black Friday 2019 referitoare la plățile realizate online:
- mai bine de 37% din totalul tranzacțiilor au fost achitate cu un card în rate fără dobândă;
- tranzacția cea mai mare a fost în valoare de 57,949 de lei, coșulde cumpărături conținând produse IT&C;
- în jur de 10% din totalul de plăți online de Black Friday 2019 au fost realizate cu carduri emise într-o altă țară (în creștere cu 71%);
- primele 3 țări după numărul de plăți online realizate prin platforma PayU sunt Marea Britanie (6,8%), Ungaria (3,7%) și SUA (0,5%).
Mai multe despre aceste statistici de Black Friday 2019 poți citi pe site-ul GPeC. O concluzie pe care putem s-o tragem este aceea că evenimentul Black Friday 2019 în România s-a bucurat de un adevărat succes și că piața de e-commerce se dezvoltă în continuare în țară. Românii încep să aibă dince în ce mai multă încredere în a realiza cumpărăturile și plățile online și bănuim că anii următori vor continua să înregistreze creșteri în vânzări și în tranzacțiile online.
Lasă un răspuns