Care sunt așteptările românilor de Black Friday 2019? Iată o întrebare ce merită atenția noastră, dar și a retailerilor online și offline din țară care participă la marele eveniment de discount. Un studiu Trusted.ro & Eureka Insights ne oferă câteva informații valoroase pe acest subiect.
Black Friday România este unul dintre cele mai mediatizate evenimente autohtone de reducere, dar care sunt așteptările românilor de Black Friday 2019?

Care sunt așteptările românilor de Black Friday 2019?
Un studiu Trusted.ro & Eureka Insights ne oferă câteva statistici ale ediției trecute și ne ajută să tragem câteva perspective pentru anul acesta, dar și să răspundem cât mai precis la această întrebare.
Așteptările românilor de Black Friday 2019 – ce au cumpărat în anii trecuți și ce doresc să vadă acum
Black Friday 2018 este cea mai recentă ediție încheiată de Vinerea Neagră în România și a fost și cea mai de succes de până acum. Din acest motiv, dacă dorim să aflăm așteptările românilor de Black Friday 2019, este crucial să reevaluăm această campanie.
Conform studiului realizate de către Trusted.ro & Eureka Insights, 9 din 10 români au fost mulțumiți de Black Friday 2018, mai exact de oferta magazinelor, buna funcționare a site-urilor, calitatea produselor, livrarea rapidă, dar nu și de prețurile puse la bătaie de către retaileri. Mai multe pe acest subiect poate fi citit în acest articol.

Românii au fost nemulțumiți de prețurile de Black Friday 2018, conform studiului Trusted.ro & Eureka Insights.
În ciuda acestui aspect, așa cum am spus, ediția din 2018 a fost un adevărat succes și a atras mai mulți români ca niciodată. Nu numai, dar și valoarea medie a coșului de cumpărături a crescut față de anul precedent.
Conform studiului, în cadrul campaniei 5 din 10 români au cumpărat sau au căutat produse în magazinele online. Un cumpărător a căutat în medie în 6 magazine online pentru a găsi produsul/produsele dorite. În medie, românii au cumpărat 7 produse, 81% fiind pentru uz personal, iar 52% pentru cadouri de Crăciun.
Produsele cele mai căutate de Black Friday 2018 au făcut parte din următoarele categorii:
- Fashion, bijuterii și accesorii;
- Laptop-uri, telefoane și tablete;
- Cosmetice și produse de îngrijire personală:
- Electrocasnice și climatizare;
- Televizoare, produse foto și audio-video;
- Produse pentru casă, bricolaj și petshop;
- Cărți, cadouri și produse de birotică;
- PC, accesorii periferice și produse software;
- Produse pentru copii și bebeluși;
- Servicii turistice.

Cele mai scumpe produse văndute de Black Friday 2018, conform studiului Trusted.ro & Eureka Insights.
Cât despre cele mai scumpe produse comercializate de Vinerea Neagră în 2018, iată mai jos topul și cât a fost cheltuit în medie pentru acestea:
- Servicii turistice – 1.067 de lei;
- Laptop, tablete și telefoane – 949 de lei;
- TV, audio-video și foto – 855 de lei;
- PC, periferice și software – 752 de lei;
- Electrocasnice și climatizare – 653 de lei;
- Fashion, bijuterii și accesorii – 368 de lei;
- Casă, bricolaj și petshop – 362 de lei;
- Auto, moto și RCA – 267 de lei,
- Sport și activități în aer liber – 254 de lei;
- Produse pentru adulți – 229 de lei;
- Bilete pentru evenimente și spectacole – 218 lei;
- Îngrijire personală și cosmetice – 207 lei;
- Jocuri (gaming) – 197;
- Jucării, produse pentru copii și bebeluși – 176 de lei;
- Carduri cadou – 169 de lei;
- Cărți, birotică și cadouri – 121 de lei.
Respondenții care au participat la studiu au cheltuit, în medie, 1.573 de lei pe produse nealimentare în luna noiembrie. S-a observat o diferență a sumei cheltuite și între cele două sexe, bărbații cheltuind în medie 1.836 de lei, în timp ce femeile 1.324 de lei.
De Black Friday 2018 cele mai multe vânzări au fost făcute online, iar iulian Stanciu, CEO eMAG, a afirmat faptul că „Black Friday reprezintă singurul moment din an când e-commerce-ul bate retail-ul tradițional”. În cazul eMAG, Black Friday aduce 8 – 10% din volumul tuturor vânzărilor realizate într-un an.
Tot vis-a-vis de vânzările realizate online, acestea sunt făcute în general la începutul campaniilor de Vinerea Neagră, iar sumele alocate pentru ele sunt mai mari față de cele pentru cumpărăturile offline (1.855 de lei vs. 1.573 de lei). Cu toate acestea, persoanele cumpără mai multe produse din magazinele offline decât din cele online (10 offline vs. 7 online).
De Black Friday 2018 intenția de retur a fost destul de mică (14% online și 7% offline), iar în mare românii au fost mulțumiți de campanie, în special de experiența din magazinele online. În 2018, intenția de cumpărare a crescut la 51% față de 44% în 2017, iar notorietatea evenimentului a crescut la 88% în 2018 față de 79% în 2017. Cei mai mulți cumpărători au declarat că vor dori să participe din nou la următoarea ediție a campaniei.
Așteptările românilor de Black Friday 2019 cu siguranță sunt legate de prețurile pe care le vor pune la dispoziție retailerii, întrucât aceasta ese cea mai mare plângere în momentul de față. Celelelate servicii s-au îmbunătățit considerabil, acesta fiind ultimul „hop” pentru o experiență de discount chiar memorabilă. Sperăm ca retailerii să nu ignore acest aspect și să răspundă acestor dorințe.
Lasă un răspuns