Cu toate că a fost cea mai de succes campanie de până acum, românii se declară nemulțumiți de prețurile de Black Friday 2018, conform unui studiu realizat de TRUSTED.RO și Eureka Insights. Tot studiul ne spune și cine promovează cel mai mult evenimentul, precum și punctele forte ale campaniei încheiate.
Black Friday constituie un subiect de dezbatere de la an la an, atât pentru aspectele pozitive ale campaniei, cât și pentru cele mai puțin plăcute. Ultima ediție nu s-a încheiat fără critici negative, subiectul fiind cu precădere prețurile de Black Friday 2018.

8 din 10 români au fost nemulțumiți de prețurile de Black Friday 2018.
Conform unui studiu realizat de TRUSTED.RO și Eureka Insights, românii au fost în general mulțumiți de felul în care s-a desfășurat campania „neagră”, excepție făcând prețurile. Aceasta a fost „veriga slabă” a campaniei, iar plângerea aceasta nu este chiar o noutate.
Prețurile de Black Friday 2018 au ridicat nemulțumiri în rândul românilor
Black Friday este, la origine, o campanie al cărei scop este unul și unul anume – acela de a oferi o zi cu discounturi mai mari decât în mod normal la diverse produse. Astfel, cumpărătorii au ocazia unică de a cumpăra ceva la un preț foarte foarte bun.
Vinerea Neagră în România nu putem spune că se desfășoară așa și, de-a lungul timpului, au existat nenumărate plângeri vis-a-vis de reducerile puse la bătaie de către retailerii autohtoni. După cum era de așteptat, nici prețurile de Black Friday 2018 nu au scăpat de criticile românilor. Un studiu realizat de TRUSTED.RO și Eureka Insights arată faptul că românii au fost nemulțumiți de prețurile disponibile în cadrul campaniei.

Sondaj realizat de TRUSTED.RO și Eureka Insights.
Black Friday 2018 s-a bucurat în general de un mare succes și a fost cea mai profitabilă campanie „neagră” de până acum, după cum arată încasările magazinelor online din țară. Cu toate acestea, prețurile nu au fost chiar punctul forte al ediției. Iată care sunt datele strânse în cadrul sondajului:
- 7 din 10 respondenți au evaluat pozitiv reducerile oferite de către magazine;
- 8 din 10 respondenți au evaluat pozitiv calitatea produselor puse la dispoziție de către magazine;
- 8 din 10 respondenți au evaluat pozitiv rapiditatea cu care au fost livrate comenzile;
- 8 din 10 respondenți au evaluat negativ prețurile puse la bătaie de către magazine.
Dacă în trecut au existat și alte plângeri, cu precădere legate de promptitudinea livrărilor, se pare că marea problemă care încă a rămas sunt prețurile. Adică exact punctul la care Black Friday ar trebui să exceleze. Așa cum am spus, toată ideea din spatele campaniei a fost posibilitatea de a cumpăra produse la prețuri foarte mici – chiar cele mai mici din an. Ceea ce am învățat că, cel puțin la noi, nu este cazul.
86% din cumpărătorii de Black Friday 2018 nu au făcut retur
Dacă nemulțumirile legate de prețurile de Black Friday 2018 au fost clare, acest lucru nu este valabil și pentru calitatea produselor pe care le-au cumpărat oamenii de Black Friday 2018. 86% dintre cumpărătorii care au participat la studiu s-au declarat mulțumiți de produs și au spus că nu vor face retur. Restul de 14% s-au declarat nemulțumiți și au făcut retur, media de produse returnate fiind de 3.
77% dintre persoanele chestionate au și recomandat produse sau servicii. Calitatea unor produse este promovată cel mai bine prin recomandări personale și cei mai mulți cumpărători caută exact acest tip de opinii, anume de la persoane care au cumpărat un produs anume sau un seviciu.
Un alt aspect interesant care a reieșit din studiu se referă la persoanele care promovează cel mai mult evenimentul Black Friday. Se pare că persoanele care nu lucrează promovează mai mult campania de Black Friday comparativ cu cei care lucreză (56% vs. 38%). Cu toate acestea, persoanele cu medii și ridicate sunt mai interesate să cumpere de Black Friday 2019 în comparație cu persoanele cu venituri scăzute (8,1 și 9,1 vs. 7,3).
Tot din studiu reiese și faptul că românii recomandă mai de grabă magazinele online decât pe cele offline. Iar nemulțumirea vis-a-vis de prețurile de Black Friday 2018 demonstrează faptul că s-au documentat înainte și că au folosit comparatoare de prețuri. Acest lucru poate fi și o dovadă a faptului că anumite magazine online măresc prețurile înainte de Black Friday și le „scad” în timpul campaniei, reducerile fiind astfel false.
În ciuda nemulțumirilor legate de prețuri, campania de Black Friday 2018 a fost în general un succes și a demonstart faptul că magazinele pot pune la dispoziție produse și servicii de calitate. Un mare avantaj au fost buna funcționare a site-urilor chiar și în momentele de trafic maxim și, desigur, livrarea rapidă a comenzilor. Acestea sunt aspecte care la primele ediții de Vinerea Neagră au generat multe dezamăgiri. Iar dacă acestea s-au îndreptat, pe viitor putem spera și la prețuri cu adevărat mai avantajoase.
Lasă un răspuns