Romanii prefera sa cumpere smartphone-uri si tablete direct de pe internet, in timp ce strainii se informeaza online, dar aleg sa achizitioneze aceste produse dintr-un magazin fizic, ne arata un recent studiu realizat de institutul de cercetare a pietei GfK.
Desi nu se afla printre cei mai mari cumparatori de dispozitive mobile din Europa, romanii sunt primii cand vine vorba de procentul celor care achizitioneaza tablete ori smartphone-uri direct de pe internet.
Aceasta este una dintre concluziile unui studiu intitulat GfK Purchase Journey, care a monitorizat procesul de cumparare a unui dispozitiv mobil in mai multe piete europene, precum Romania, Belgia, Marea Britanie si Rusia.
Romanii sunt pe ultimul loc ca numar de cumparatori care se informeaza online
Primul rezultat al studiului ne arata ca rusii sunt primii la capitolul „cercetare online”. Aproximativ 95% dintre cumparatorii de tablete si smartphone-uri din Rusia se informeaza pe internet, inainte sa cumpere un astfel de produs.
Pe locul doi s-au instalat belgienii, cu un rezultat de 92%, in timp ce locul 3 le-a revenit britanicilor, cu 86%.
Conform GfK Purchase Journey, doar 77% dintre romani cauta detalii despre un dispozitiv mobil pe internet, inainte de a-l cumpara.
Consumatorii romani nu pierd timpul: achizitiile online dureaza doar 15 zile
Desi nu foarte multi romani se informeaza online, cei care o fac petrec mult timp in cautarea de informatii despre tablete si smartphone-uri. In medie, un consumator roman viziteaza 8 site-uri si petrece in medie 7,8 minute pe fiecare, pentru un total de aproape 63 de minute.
La acest capitol doar britanicii ne intrec, intrucat acestia petrec aproximativ 70 de minute informandu-se online. Pe locul 3 sunt belgienii cu un timp mediu de cercetare de 52 de minute.
In Rusia se cauta informatii online, dupa cum am aflat anterior, insa potentialii cumparatori petrec doar 24 de minute pentru acest lucru.
Se pare ca romanii se conving foarte repede de calitatea unui produs, deoarece procesul de cumparare dureaza doar 15 zile pe piata locala, in timp ce rusii au nevoie de 17 zile, iar belgienii de 21 de zile.
Pe ultimul loc se afla britanicii, care au nevoie de 41 de zile pentru a decide ce smartphone sau tableta sa isi cumpere.
Aproximativ 55% dintre cumparatorii romani de dispozitive mobile aleg varianta online
Cu toate ca romanii sunt ultimii cand vine vorba de „cercetare online”, se pare ca timpul petrecut pe internet in cautarea de informatii este folosit cu un scop: consumatorii de pe piata autohtona sunt pe primul loc in privinta proportiei de cumparaturi plasate pe internet.
Studiul GfK Purchase Journey releva ca 55% dintre romanii care au cumparat o tableta sau un smartphone au ales varianta achizitiei online.
De cealalta parte, desi multi consumatori rusi se informeaza online, ei prefera sa cumpere direct dintr-un magazin „offline”. GfK ne arata ca doar 19% dintre consumatorii din Rusia au achizitionat un dispozitiv mobil de pe internet.
Britanicii si belgienii stau mai bine la acest capitol, insa nu sunt pe masura romanilor. Doar 42,5% dintre achizitii au fost realizate online in Marea Britanie si, respectiv, 32% dintre cumparaturi au fost facute pe internet de catre belgieni.
Iata ca romanii stiu sa beneficieze de avantajele mediului online, lucru care nu poate decat sa ii bucure pe conducatorii magazinele de e-commerce din Romania.
Romanii petrec din ce in ce mai mult timp pe internet
Achizitiile online in crestere la nivel national nu trebuie sa mai mire pe nimeni, daca luam in calcul si numarul de ore petrecute de romani pe internet, aflate pe un trend anual ascendent.
Astfel, daca in 2012 un studiu IAB Mediascope arata ca romanii petrec in medie 18,6 ore pe saptamana in mediul online, o cercetarea condusa de 360insights in 2013 releva ca timpul mediu dedicat de romani accesarii internetului a ajuns la 3,6 ore pe zi.
In aceste conditii, nu este de mirare ca eMAG – unul dintre promotorii activi ai Black Friday in Romania – a ales la ultimele doua editii doar varianta de vanzare online. Este probabil ca acelasi lucru se va intampla si cu ocazia Black Friday 2014, cand, bineinteles, smartphone-urile si tabletele vor fi din nou la mare cautare.
Lasă un răspuns