• Acasa
  • Despre noi
  • FAQ
  • Sitemap
  • Contact

Black Friday Mania

  • Magazine
  • Știri
  • Oferte
  • Istoric

Romanii sunt in top la achizitiile online de tablete si mobile

26 august 2014, 19:22, de Dragos PirvuLasă un comentariu

Romanii prefera sa cumpere smartphone-uri si tablete direct de pe internet, in timp ce strainii se informeaza online, dar aleg sa achizitioneze aceste produse dintr-un magazin fizic, ne arata un recent studiu realizat de institutul de cercetare a pietei GfK.

Desi nu se afla printre cei mai mari cumparatori de dispozitive mobile din Europa, romanii sunt primii cand vine vorba de procentul celor care achizitioneaza tablete ori smartphone-uri direct de pe internet.

Smartphone-uri online

Romanii incep sa comande smartphone-uri si tablete in special de pe Internet, releva un studiu GfK.

Aceasta este una dintre concluziile unui studiu intitulat GfK Purchase Journey, care a monitorizat procesul de cumparare a unui dispozitiv mobil in mai multe piete europene, precum Romania, Belgia, Marea Britanie si Rusia.

Romanii sunt pe ultimul loc ca numar de cumparatori care se informeaza online

Primul rezultat al studiului ne arata ca rusii sunt primii la capitolul „cercetare online”. Aproximativ 95% dintre cumparatorii de tablete si smartphone-uri din Rusia se informeaza pe internet, inainte sa cumpere un astfel de produs.

Pe locul doi s-au instalat belgienii, cu un rezultat de 92%, in timp ce locul 3 le-a revenit britanicilor, cu 86%.

Conform GfK Purchase Journey, doar 77% dintre romani cauta detalii despre un dispozitiv mobil pe internet, inainte de a-l cumpara.

Consumatorii romani nu pierd timpul: achizitiile online dureaza doar 15 zile

Desi nu foarte multi romani se informeaza online, cei care o fac petrec mult timp in cautarea de informatii despre tablete si smartphone-uri. In medie, un consumator roman viziteaza 8 site-uri si petrece in medie 7,8 minute pe fiecare, pentru un total de aproape 63 de minute.

La acest capitol doar britanicii ne intrec, intrucat acestia petrec aproximativ 70 de minute informandu-se online. Pe locul 3 sunt belgienii cu un timp mediu de cercetare de 52 de minute.

In Rusia se cauta informatii online, dupa cum am aflat anterior, insa potentialii cumparatori petrec doar 24 de minute pentru acest lucru.

Se pare ca romanii se conving foarte repede de calitatea unui produs, deoarece procesul de cumparare dureaza doar 15 zile pe piata locala, in timp ce rusii au nevoie de 17 zile, iar belgienii de 21 de zile.

Gfk Purchase Journey

Studiul Gfk Purchase Journey arata ca romanii au nevoie de doar 15 zile pentru a cumpara online un smartphone sau o tableta.

Pe ultimul loc se afla britanicii, care au nevoie de 41 de zile pentru a decide ce smartphone sau tableta sa isi cumpere.

Aproximativ 55% dintre cumparatorii romani de dispozitive mobile aleg varianta online

Cu toate ca romanii sunt ultimii cand vine vorba de „cercetare online”, se pare ca timpul petrecut pe internet in cautarea de informatii este folosit cu un scop: consumatorii de pe piata autohtona sunt pe primul loc in privinta proportiei de cumparaturi plasate pe internet.

Studiul GfK Purchase Journey releva ca 55% dintre romanii care au cumparat o tableta sau un smartphone au ales varianta achizitiei online.

De cealalta parte, desi multi consumatori rusi se informeaza online, ei prefera sa cumpere direct dintr-un magazin „offline”. GfK ne arata ca doar 19% dintre consumatorii din Rusia au achizitionat un dispozitiv mobil de pe internet.

Britanicii si belgienii stau mai bine la acest capitol, insa nu sunt pe masura romanilor. Doar 42,5% dintre achizitii au fost realizate online in Marea Britanie si, respectiv, 32% dintre cumparaturi au fost facute pe internet de catre belgieni.

Iata ca romanii stiu sa beneficieze de avantajele mediului online, lucru care nu poate decat sa ii bucure pe conducatorii magazinele de e-commerce din Romania.

Romanii petrec din ce in ce mai mult timp pe internet

Achizitiile online in crestere la nivel national nu trebuie sa mai mire pe nimeni, daca luam in calcul si numarul de ore petrecute de romani pe internet, aflate pe un trend anual ascendent.

Astfel, daca in 2012 un studiu IAB Mediascope arata ca romanii petrec in medie 18,6 ore pe saptamana in mediul online, o cercetarea condusa de 360insights in 2013 releva ca timpul mediu dedicat de romani accesarii internetului a ajuns la 3,6 ore pe zi.

In aceste conditii, nu este de mirare ca eMAG – unul dintre promotorii activi ai Black Friday in Romania – a ales la ultimele doua editii doar varianta de vanzare online. Este probabil ca acelasi lucru se va intampla si cu ocazia Black Friday 2014, cand, bineinteles, smartphone-urile si tabletele vor fi din nou la mare cautare.

Categorie: Stiri Taguri: smartphone, sondaj, tablete

Distribuie articolul:
 Share

Alte articole despre Black Friday care te-ar mai putea interesa:

Prețurile de Black Friday 2018Românii sunt nemulțumiți de prețurile de Black Friday 2018, în ciuda succesului campaniei Influenta cumparaturi online la romani studiu Cel.roDe ce fac romanii cumparaturi online – Black Friday si alte campanii sunt o influenta? Reduceri la tablete de Black Friday 2014Top 10 cele mai dorite reduceri la tablete de Black Friday 2014 Comanda online de pe tabletaCreste numarul de comenzi online de pe tablete si mobile

Newsletter Black Friday Mania

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Magazine cu oferte de Black Friday

elefant
flanco
fashiondays
vivre
cel
evomag
aboutyou
notino
answear
jolidon
f64
itgstore
itgalaxy
ihunt
ebio
otter
Fenomenul Black Friday a ajuns în țara noastră în urmă cu opt ani, când reprezentanții de la eMAG au organizat pentru prima dată Vinerea Neagră în România. Între timp, multe alte magazine online au ales să participe la febra reducerilor de Black Friday, printre ele numărându-se și Altex, evoMAG, Elefant, Cel.ro, Fashion Days, F64 sau Orange. Vezi acum lista magazinelor cu oferte de Black Friday 2020!

Articole recente Black Friday 2021

Black Friday 2021

Când este Black Friday 2021 în România?

Black Week 2021 la Flanco

Black Week 2021 la Flanco a început pe 19 februarie

Black Friday iarna Altex februrie 2021

Black Friday 2021 de iarnă la Altex între 18-24 februarie

Black Friday iarna Elefant 2021

Black Friday de iarnă la Elefant între 17-21 februarie 2021

Winter Black Friday 2021 la evoMAG

Un nou Winter Black Friday la evoMAG între 15-28 februarie 2021

Articole populare Black Friday

Black Days 2020

Black Days în România – reduceri încă active după Black Friday 2020

Oferte Cyber Monday 2020

Cyber Monday 2020 în România: reducerile continuă

oferte Black Friday 2020 eMAG

Primele oferte eMAG de Black Friday 2020 – vezi produsele vedetă

Black Friday Vivre 2020

Vivre Black Friday 2020 – reduceri de până la 90% la articole home-deco

Black Friday Fashiondays 11 noiembrie

Black Friday 2020 la Fashion Days între 11-13 noiembrie cu reduceri de până la 80%

Posturi recente

  • Black Week 2021 la Flanco
    Black Week 2021 la Flanco a început pe 19 februarie20 februarie 2021
  • Black Friday iarna Altex februrie 2021
    Black Friday 2021 de iarnă la Altex între 18-24 februarie18 februarie 2021
  • Black Friday iarna Elefant 2021
    Black Friday de iarnă la Elefant între 17-21 februarie 202117 februarie 2021
  • Winter Black Friday 2021 la evoMAG
    Un nou Winter Black Friday la evoMAG între 15-28 februarie 202115 februarie 2021

Taguri

accesorii Altex Black Friday 2013 Black Friday 2014 Black Friday 2015 Black Friday 2016 Black Friday 2017 Black Friday 2018 Black Friday 2019 Black Friday 2020 data Black Friday electro-IT electrocasnice Elefant.ro eMAG evoMAG fashion genti home & deco imbracaminte incaltaminte ingrijire personala parfumuri telefoane
februarie 2021
LMaMiJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
« nov.    
 
Termeni si conditii
Politica datelor personale
  • |Acasă
  • |Magazine
  • |Știri
  • |Oferte
  • |Istoric

© 2021 Black Friday Mania