Cu toate ca la noi nu este inca un fenomen foarte raspandit, o parte din romani aleg sa faca cumparaturi online – dar care este motivul? Un studiu realizat de Cel.ro arata faptul ca anumite campanii promotionale mari, precum Black Friday si altele, determina o rata mai mare de vanzari in spatiul virtual.
Romania se afla sub medie in Europa atunci cand vine vorba despre shoppingul online. Cu toate acestea, este foarte posibil ca in urmatorii ani sa observam o crestere semnificativa a procentului de persoane care aleg aceasta modalitate. Intrebarea de acum este – ce ii determina pe romani sa faca cumparaturi online?

Un studiu Cel.ro ne arata care este influenta pentru a face cumparaturi online la romani.
Nu suntem singurii care ne-am intrebat acest lucru. Astfel, Cel.ro, cunoscutul retailer electro-IT de la noi, a realizat un studiu interesant in scopul de a raspunde la aceasta intrebare. Rezultatele s-au dovedit a fi destul de predictibile, dar in continuare interesante.
Black Friday si alte campanii mari ii determina pe romani sa faca cumparaturi online?
Atunci cand vine vorba despre cumparaturi, este de la sine inteles faptul ca oricare dintre noi isi doreste sa prinda un deal mai bun. Dar pot reducerile sa ne influenteze decizia de cumparare? Un studiu Cel.ro spune ca da.
Cel. ro este un cunoscut magazin online din Romania, specializat pe segmentul electro-IT. Conform declaratiilor facute de reprezentantii companiei, magazinul a inregistrat in 2016 vanzari de 53 de milioane de euro si are la activ mai bine de 1.500.000 de comenzi procesate.

Romanii sunt influentati sa faca cumparaturi online in timpul campaniilor mari de reduceri, conform Cel.ro.
Conform studiului efectual, aproximativ 40% dintre persoanele participante au declarat ca sunt influentate in decizia de a face cumparaturi online de campanii precum Black Friday sau alte lichidari mari de stocuri. Tot in urma studiului, 30% din persoanele chestionate au declarat faptul ca sunt interesate de acest tip de campanii doar daca reducerile depasesc pragul de -35%. Restul participantilor nu sunt influentati de oferte de acest tip.
De unde vin clientii online?
Tot in urma studiului realizat de Cel.ro am aflat si prin ce mijloace afla cumparatorii de campaniile promotionale.
Astfel, 36% dintre ei afla de pe site-ul magazinului, 31% de pe Facebook si 21% prin intermadiul newsletter-ului primit pe mail in cazul in care sunt abonati la acest serviciu. Doar 4% dintre cumparatori au declarat ca reclamele de la TV au fost relevante in promovarea campaniilor de reduceri.
Un alt aspect interesant al acestui studiu este faptul ca pentru multi clienti nu mai este suficient doar sa vada un produs pentru a-l cumpara. Clientii magazinelor doresc sa afle cat mai multe detalii despre produs, eventual sa citeasca review-urile altor cumparatori sau sa vada tutoriale despre ce urmeaza sa cumpere. 50% din persoanele chestionate citesc comentarii, in timp ce 40% cauta review-uri.
Ca medie de varsta, se pare ca persoanele intre 16 – 30 de ani petrec 50% din timp in fata ecranelor PC-ului sau a dispozitivelor mobile. Persoanele de peste 35 de ani se orienteaza spre ecranul TV-ului si numai 10% din persoane cauta alte metode pentru a vedea functionalitatea unui produs, precum vizualizarea in showroom.
Ce cumparaturi online fac romanii?
Am ajuns si la punctul cel mai important – ce anume cumpara romanii in cel mai mare procentaj? Din nou ne orientam spre studiul facut de Cel.ro.
Electronicele sunt in continuare pe primul loc in lista de preferinte, cu un procent de aproximativ 45%. In aceasta categorie intra laptopuri, telefoane, televizoare sau electrocasnice. Imediat dupa, pe locul 2, cu un procent de 30%, gasim parfumuri si produse de ingrijire personala. Totodata, categoria de jucarii si articole pentru copii a inregistrat o crestere semnificativa in ultimii ani – 25% din persoane au declarat ca sunt interesate de astfel de produse.

Studiul Cel.ro ne arata ca romanii sunt interesati sa cumpere online in special aparatura electronica.
Astfel, ca o concluzie generala, putem spune ca intr-adevar campaniile mari de reduceri, asa cum este si Black Friday in Romania, influenteaza decizia de cumparare online a oamenilor. Asa cum am spus mai devreme, fiecare dintre noi ne dorim sa economisim bani, dar si timpul a devenit o prioritate din ce in ce mai mare. Shopping-ul online este comod, simplu si dureaza mult mai putin.
Daca ne referim la perioade precum Black Friday, este usor de inteles de ce lumea prefera sa evite aglomeratia din magazine. Probabil in urmatorii ani din ce in ce mai multe persoane se vor indrepta spre spatiul virtual pentru a-si face cumparaturile. Iar noi te tinem la curent in continuare in legatura cu ultimele stiri despre campania Black Friday 2017!
Lasă un răspuns