Desi prima runda de Black Friday 2016 s-a incheiat de curand, in timp ce alte magazine inca mai au oferte disponibile, alti retaileri, inclusiv Fashion Days si QuickMobile au anuntat rezultatele si alte detalii cu privire la vanzarile de Vinerea Neagra din 2016.
Ne aflam la cea de-a sasea editie a Vinerii Negre din Romania. De la an la an, magazinele online au inregistrat vanzari din ce in ce mai bune si se pare ca tendinta se pastreaza. Primele rezultate de Black Friday 2016 sunt disponibile si mai toate pot fi considerate vesti bune.
⇒ Vezi magazinele cu oferte de Black Friday 2016!
In acest articol ne uitam la vanzarile unor magazine precum Fashion Days, QuickMobile, eMAG sau F64, dar si la alte date despre evenimentul din acest an. Afla cele mai recente informatii in randurile urmatoare!
Comenzi de peste 17 milioane de lei in Vinerea Neagra la Fashion Days
Fashion Days a obtinut rezultate de doua ori mai bune in 2016 decat in 2015. Valoarea totala a comenzilor a atins 17 milioane de lei – o suma impresionanta tinand cont de faptul ca ofertele au fost disponibile pentru o singura zi, adica vineri, 18 noiembrie.
Totusi, la acest lucru a ajutat si aplicatia mobila a magazinului. Se pare ca 56% dintre toate vanzarile au fost realizate de utilizatorii aplicatiei mobile, in timp ce 44% dintre comenzi au fost efectuate direct pe site.
Utilizatorii aplicatiei au fost impartiti in 60% iOS si 40% Android. Chiar daca vanzarile au fost mai numeroase in aplicatie, 77% din tot traficul inregistrat de Fashion Days a fost efectuat de utilizatorii care au intrat direct pe site folosind un computer sau un dispozitiv mobil.
Trebuie spus ca ofertele au devenit disponibile in aplicatie cu cateva ora inaintea site-ului. Indiferent de unde au accesat reducerile magazinului, traficul total a fost de 2,5 ori mai mare in 2016 fata de 2015.
Retailerul a mai spus ca 60% dintre cumparatori sunt femei, dar ponderea cumparatorilor de sex masculin a crescut cu 10% fata de 2015. Peste 50.000 de descarcari noi au fost inregistrate de aplicatia Fashion Days pe telefoane Android si iOS.
Cele mai populare categorii de produsele au fost hainele, care au fost urmate de incaltaminte si apoi de genti. Topul a fost completat de catre produsele pentru copii si ceasuri. Cat despre branduri, cele mai vandute au fost United Colors of Benneton, Zee Lane, Napapijri, Pepe Jeans, Love Moschino, Guess, Puma, U.S. Polo, Levi’s si Furla.
Retailerul se ocupa si cu comercializarea brandurilor de lux. Aproximativ 1,7 milioane de lei au totalizat aceste branduri, iar cele mai cumparate au fost Prada, Valentino, Red Valentino, Stella McCartney, Dolce & Gabbana, Burberry si Miu Miu. Titlul de cel mai scump produs i-a revenit unei genti Prada, care a costat aproximativ 6.500 de lei.
Peste 40.000 de comenzi efectuate de clientii CEL.ro in Vinerea Neagra
Magazinul CEL.ro ne ofera si el un infografic cu rezultate de Black Friday 2016. Retailerul a inregistrat peste 40.000 de comenzi in campania de Vinerea Neagra, timp in care valoarea medie a cosului de cumparaturi a atins 850 de lei.
Tendintele din Vinerea Neagra au fost diferite in Bucuresti fata de restul tarii. In capitala Romaniei, 53% dintre clienti au folosit un dispozitiv mobil pentru accesa site-ul, in timp ce 55% dintre clientii din restul tarii au preferat un computer.
Valoarea medie a tranzactiilor a fost cu 10% mai mare in tara cand vine vorba de utilizatorii de PC-uri fata de cei cu dispozitive mobile. Rolurile s-au inversat in Bucuresti, acolo unde posesorii de telefoane sau tablete au avut tranzactii cu 9% mai mari decat posesorii de desktopuri.
De asemenea, barbatii au cheltuit cu 9% mai mult decat femeile, insa acest lucru era de asteptat intrucat barbatii comanda in general produse IT&C, in timp ce femeile au comandat mai mult aparate si produse de ingrijire personala, parfumuri si ceasuri.
Cat despre sistemele de operare, indiferent de dispozitivele folosite, Windows a fost la putere cu 52% dintre vizitatori, Android a venit pe locul 2 cu 36% si iOS pe 3 cu 7%. In plus, cele mai multe comenzi au fost inregistrate intre orele 7:00 si 9:00 dimineata.
Ultimele rezultate de Black Friday 2016 la CEL.ro sunt legate de categoriile de varsta. Cei mai multi cumparatori au avut intre 25 si 34 de ani, insa valoarea cosului de cumparaturi a fost cu 16% mai mare in categoria cuprinsa intre varstele 35 si 44 de ani.
Cea mai mare comanda la QuickMobile de Black Friday 2016: 20.000 de lei
Si QuickMobile a oferit publicului rezultate de Black Friday 2016. Magazinul a organizat campania din acest an tot vineri, 18 noiembrie, precum Fashion Days. Peste 500.000 de persoane au vizitat site-ul retailerului in Vinerea Neagra, iar 65% dintre ele au folosit un dispozitiv mobil pentru a face acest lucru.
In general, comanda medie de pe QuickMobile este de 1.000 de lei. Totusi, datorita discounturilor, comanda medie a fost de 600 de lei in Vinerea Neagra. Cea mai mare comanda a depasit 20.000 de lei si a constat intr-o drona si un Apple MacBook. In total, vanzarile au atins 6 milioane de lei.
⇒ Descopera oferta QuickMobile!
Cele mai vandute produse de la QuickMobile au fost Apple iPhone 6S, Samsung Galaxy S6 si Apple Watch. O surpriza placuta pentru magazin a fost numarul mare de comenzi de huse si de folii de protectie pentru telefoanele mobile.
Platile cu cardul au fost in crestere fata de 2015 intrucat mai mult de 25% dintre clienti au ales aceasta modalitate de plata. Contrar trendului din Romania, numai 1% dintre clienti au ales plata in rate.
Rezultate de Black Friday 2016 la eMAG: vanzari de peste 300 de milioane de lei
eMAG este cel mai mare magazin online din Romania, iar vanzarile au fost pe masura asteptarilor. Conform conducerii magazinului, vanzarile au atins suma de 301,3 milioane de lei in Vinerea Neagra.
Ofertele au devenit disponibile cu cateva minute inainte de ora 7 a zilei de vineri, 18 noiembrie, iar clientii au cumparat mai mult de 1,1 milioane de articole. Dintre acestea, 700.000 au fost vandute in primele opt ore de la startul evenimentului.
Cele mai populare articole au fost cele pentru ingrijirea casei, electrocasnicele mici, componentele si perifericele pentru PC-uri, jucariile si cartile. Datorita cererii extrem de mare, se pare ca eMAG a mai adaugat 200.000 de articole in oferta dupa opt ore de la startul campaniei.
Cea mai mare comanda de la F64 a fost de 26.500 de lei
F64 este considerat cel mai mare magazin din sud-estul Europei dedicat echipamentelor foto-video. Si acest retailer a anuntat mai multe rezultate de Black Friday 2016, printre care vanzari de aproape 3,5 milioane de euro, adica in jur de 15,8 milioane de lei.
Magazinul a mai confirmat faptul ca mai mult de 65,700 de articole a fost vandute pe parcursul celor trei zile de Black Friday. Comanda cu cea mai mare valoare a fost de 26.500 de lei, in timp ce comanda medie a fost de 1.220 de lei.
Cele mai cumparate produse au fost DSLR-urile, obiectivele foto, camerele video de actiune, dronele si telefoanele. Mai mult de 90% dintre comenzi au fost deja procesate, iar livrarile vor fi finalizate pana la finalul saptamanii viitoare.
Platile online cu cardul in crestere comparativ cu 2015
Cateva rezultate de Black Friday 2016 au fost oferite si de PayU Romania, un procesator de plati online. Primele estimari arata ca romanii au efectuat plati online de peste 113 milioane de lei in perioada 18-20 noiembrie 2016.
Numarul platilor online a crescut cu aproximativ 67% in 2016 comparativ cu 2015, intrucat romanii au efectuat mai mult de 188.000 de tranzactii online. Desi comenzile au inceput de la miezul noptii, la ora 7 dimineata numarul platilor a ajuns la 500 / minut, probabil ca urmare a startului campaniei eMAG.
Cele mai multe plati online au fost efectuate la ora 8:10 dimineata in ziua de vineri, 18 noiembrie. Aproape o treime dintre platile cu cardul au fost efectuate cu carduri de plati in rate. Valoarea medie a unei comenzi a fost de 602 lei, adica mai mare cu 6% fata de 2015.
⇒ Vezi lista magazinelor participante la Black Friday!
Chiar daca vorbim de Black Friday in Romania, se pare ca evenimentul a atras clienti si din alte tari. Mai exact, persoane din 87 de tari diferite au facut cumparaturi online in Vinerea Neagra. Comenzile cu cele mai mari valorii medii au provenit din tari precum Lituania, Finlanda, Slovenia si Rusia.
Popularitatea evenimentului s-a extins si in Ungaria. De la vecinii nostri a venit comanda cu cea mai mare valoare, intrucat un cumparator a comandat in valoare de 143.000 de lei de la un magazin din Romania de Black Friday.
Indiferent de tara de provenienta, cele mai populare produse au fost cele din sectorul IT&C. In jur de 59% dintre toate tranzactiile online au fost efectuate pentru articole IT&C, cu aproape 7% mai mult decat in 2015.
Platile online pentru produse fashion au crescut cu 50% comparativ cu 2015, insa ponderea a ajuns de abia la 5%. Cele mai mari cresteri au fost inregistrate de produse home-deco, jucarii, carti, cosmetice sau produse alimentare. Adunate, au reprezentat o pondere de 29% din toate comenzile online.
Per total, se pare ca a fost inca o editie de succes a Vinerii Negre in Romania. Din fericire, mai multe magazine continua sa ofere reduceri de Black Friday 2016, asa ca mai ai timp sa cumperi lucrurile de care ai nevoie pana la finalul acestei luni!
Lasă un răspuns