Un studiu efectuat in Marea Britanie arata ca aproape jumatate din reducerile de Black Friday nu sunt reale, intrucat 49% din produsele la oferta au avut preturi mai mici in lunile dinaintea sau de dupa acest eveniment.
Retailerii au fost acuzati de foarte multe ori ca ofera reduceri false. Sub iluzia unor discounturi masive, magazinele spera sa atraga mai multi clienti. De Black Friday, se spune ca acest fenomen este amplificat, astfel incat o companie din Marea Britanie a decis sa verifice aceste afirmatii.
⇒ Vezi lista magazinelor cu oferte de Black Friday!
Which? se ocupa cu testarea de electronice si electrocasnice, dar si cu diverse studii de piata. Printre ele, grupul a dorit sa afle cat de reale sunt reducerile de Black Friday, iar concluziile studiului sunt destul de ingrijoratoare pentru consumatori. Totusi, ele pot fi si un semnal de alarma, un apel de trezire la realitate pentru cumparatori. Intre timp, iata detaliile studiului!
Studiu: 49% dintre reducerile de Black Friday 2015 din Marea Britanie nu au fost reale
Grupul Which? a decis sa urmeasca preturile a 178 de produse de la 20 de magazine din Marea Britanie, printre care si Amazon. Preturile au fost urmarite pe parcursul a trei luni dinaintea Black Friday 2015, dar si pe durata a doua luni dupa Vinerea Neagra din 2015.
Rezultatele au fost publicate in luna noiembrie a anului trecut si arata faptul ca 49% dintre produsele la oferta au avut preturi mai mici inainte sau dupa cel mai mare eveniment promotional din an.
Desi preturile ar trebui sa fie mai mici doar in ziua de Black Friday, studiul arata ca numai 8% dintre produse au beneficiat de acest lucru. Studiul mai arata ca aproape 12% dintre produse au avut preturi mai mici inaintea Vinerii Negre, iar aproape 38% au avut cele mai mici preturi in saptamanile ce au succedat festivalul promotiilor.
Numai 51% dintre reducerile de Black Friday au fost reale pe parcursul editiei din 2015. Acest procentaj ar trebui sa fie de 100%, intrucat afisarea reducerilor false este ilegala, iar grupul Which? afirma ca magazinele cu aceste practici ar trebui sa fie pedepsite conform legii.
Totusi, grupul invita consumatorii sa fie mai atenti si sa studieze piata inainte sa faca achizitii costisitoare. Verificarea preturilor ar trebui facuta cu mai multe zile inaintea Vinerii Negre pentru a vedea daca reducerile sunt intr-adevar reale.
In plus, cei care au efectuat studiul mai spun ca daca reducerile de Black Friday nu sunt convingatoare, atunci consumatorii ar trebui sa fie rabdatori deoarece aproape 38% dintre articole sunt mai ieftine in saptamanile imediat urmatoare.
Un alt sfat pentru consumatori ar fi ca acestia sa cumpere de la magazine de incredere cu o politica de rambursare care sa le permita sa primeasca diferenta de bani inapoi in cazul in care pretul scade dupa achizitie.
In SUA, preturile de pornire sunt umflate de magazine dupa Black Friday
Inspirat de studiul din Martea Britanie, un student at facultatii de stat din Philadelphia, SUA a decis sa verifice acest lucru cu ocazia Vinerii Negre din 2016. Retailerul ales a fost Target, produsele au constat in sapte televizoare, iar durata observatiilor a fost de trei luni.
Concluziile lui Christopher Tremoglie sunt diferite, insa poate la fel de ingrijoratoare. Incepem cu un televizor LG cu diagonala de 65 de inchi, al carui pret nu s-a modificat pe perioada celor trei luni. Urmatorul televizor a fost un alt LG cu diagonala de 60 de inchi, al carui pret a fost scazut de la $899,99 la $799,99 in Vinerea Neagra, iar in ajunul anului 2017 a urcat la loc.
Un televizor Vizio cu diagonala de 55 de inchi a fost listat la $599,99 (scazut de la $649,99) pe toata perioada, insa pe 31 decembrie 2016 pretul obisnuit a fost declarat ca fiind $699.99. O situatie similara a fost intalnita la un alt TV de la Vizio, al carui pret a fost de $599,99 timp de 3 luni. Pretul obisnuit era de $699,99, insa in ajunul anului nou pretul de pornire afisat era de $749,99.
Al cincilea produs, un TV Samsung cu diagonala de 60 de inchi la rezolutie 4K, a fost listat la un pret de $999,99 (redus de la $1.199,99) pana de Black Friday. In Vinerea Neagra, pretul a coborat pana la $697,99, in timp ce pretul in saptamanile de dupa Black Friday a fost de $899,99. Totusi, de Craciun, acelasi model era listat ca fiind la reducere cu un pret de $999,99. In plus, pretul obisnuit anuntat de retailer era de $1.499,99, cu $300 mai mare decat pretul obisnuit din luna octombrie si pana inaintea Craciunului.
Un alt televizor Samsung s-a bucurat de un tratament similar, astfel incat era afisat cu un pret redus de la $799,99 la $649.99. In Vinerea Neagra, pretul a coborat pana la $577,99. Dupa eveniment, pretul sau a urcat pana la $699,99, adica redus cu $100 fata de pretul de pornire. In ajunul anului nou, pretul a ramas la $699,99, insa pretul de pornire s-a transformat in $1.099,99.
Aceeasi practica a fost folosita si la un Samsung cu diagonala de 55 de inchi. Era afisat cu o reducere de $100 de la $699,99 pana la $599,99, iar pretul a scazut pana la $447,99 de Black Friday. Pretul a crescut pana la $499,99 in perioada de dupa Vinerea Neagra. In cele din urma, pretul de pornire s-a modificat, el ajungand pana la $749,99.
Se poate spune ca reducerile de Black Friday au fost oarecum satisfacatoare in mai multe cazuri, insa dupa incheierea evenimentului lucrurile s-au schimbat. Dupa cum se vede, mai multe produse au fost afisate cu reduceri false, intrucat preturile de pornire nu ar fi trebuit sa creasca.
In inchiere, sfatul nostru este unul simplu: verificati cu atentie preturile inainte de a cumpara un produs. Nimeni nu isi doreste sa fie furat de mirajul unei reduceri consistente, astfel incat acest lucru sa fie decisiv in finalizarea unei achizitii.
Lasă un răspuns