• Acasa
  • Despre noi
  • FAQ
  • Sitemap
  • Contact

Black Friday Mania

  • Magazine
  • Știri
  • Oferte
  • Istoric

Studiu: efectele Black Friday asupra vanzarilor anuale din Marea Britanie

10 martie 2016, 23:07, de Dragos PirvuLasă un comentariu

Un studiu din Marea Britanie arata ca fenomenul Black Friday are un impact negativ asupra incasarilor magazinelor, care scad cu aproximativ 38 de miliarde de lire sterline anual.

Reducerile masive de Black Friday sunt asteptate de catre oameni raspanditi pe tot globul. Aceasta sarbatoare s-a nascut in Statele Unite ale Americii, insa ea s-a extins in zeci de tari, printre care si Romania si Marea Britanie.

In general, consumatorii sunt cei care au de castigat cel mai mult de pe urma Vinerii Negre. Ei isi pot achizitiona produse pe care in mod normal nu ar avea bani sa le cumpere in alte perioade ale anului.

Concurenta acerba la nivel mondial dintre magazine face ca mai toti marii jucatori dintr-o tara sa participe la acest eveniment cu discounturi care mai de care mai atragatoare. Totusi, Black Friday are si efecte negative, iar acestea sunt resimtite in mare parte de retaileri si in mica masura chiar de consumatori.

NetSuite si Planet Retail au efectuat un studiu in Marea Britanie si au aflat ca discounturile de Black Friday reduc incasarile anuale ale magazinelor cu pana la 38 de miliarde de lire sterline. De asemenea, acest lucru duce la scaderea contributiilor la bugetul de stat cu peste 20 de miliarde de lire sterline anual.

Efectele Black Friday in Marea Britanie: incasari anuale mai mici cu 38 de miliarde de lire sterline

Raportul prezentat de NetSuite si Planet Retail arata ca discounturile masive sunt aici ca sa ramana. Asadar, magazinele vor continua sa oferte reduceri pe parcursul unui an intreg, dar mai ales de Black Friday.

Totusi, efectele Black Friday se resimt in toata economia Marii Britanie. Promotiile genereaza incasari anuale de peste 95 de miliarde de lire sterline. Aceasta suma inseamna peste 25% din totalul vanzarilor anuale din Regatul Unit.

provenienta incasari

Peste 10% dintre magazine au declarat ca peste 50% din incasarile anuale provin din vanzarile de produse cu reducere.

Problema este ca incasarile anuale ar putea fi mai mari cu pana la 38 de miliarde de lire sterline. Studiul arata ca 41% dintre magazinele din Regatul Unit spun ca nu au nimic de castigat de pe urma reducerilor si ca le ofera doar fiindca sunt fortate de imprejurari.

In plus, sondajul mai arata ca peste 20 de miliarde de lire sterline ar putea sa ajunga la bugetul statului in fiecare an, daca retailerii ar incasa mai multi bani. Produsul intern brut al tarii ar creste semnificativ, iar acest lucru ar ajuta toti cetatenii Marii Britanii.

Unele magazine vor sa faca un pas inapoi de Black Friday

Rezultatele studiului cu privire la efectele Black Friday au fost ingrijoratoare pentru patronii unor mari lanturi de magazine, iar reactiile lor nu intarziat sa aparat.

Un reprezentant al Asda (subsidiara a Walmart in Regatul Unit) a declarat ca retailerul va face un „pas inapoi” de Vinerea Neagra. Chiar si asa, este putin probabil ca magazinul sa nu ofere reduceri de Black Friday 2016, insa cotele ar putea fi mai mici, iar produsele mai putine.

De asemenea, directorul executiv al John Lewis Partnership a spus ca nu este in interesul magazinelor sa mareasca ritmul de crestere al Black Friday in detrimentul altor perioade din an.

perioade importante shopping

Aproape 30% dintre retailerii din Marea Britanie au declarat ca Black Friday este perioada care genereaza cele mai multe incasari din an.

Tesco, un alt mare lant de magazine din Marea Britanie, s-a plans de efectele Black Friday asupra incasarilor. Vocile marilor retaileri au fost auzite si de jucatorii mici, insa nu se stie ce decizii se vor lua cu privire la Vinerea Neagra.

Acest studiu ar putea avea consecinte importante, care ar fi resimtite atat de magazine, cat si de consumatori. Cei din urma au asteptari prea mari de la retaileri cand vine vorba de Black Friday, asa ca se vrea o educare a clientilor cu privire la obiceiurile de cumparare.

Se pot maximiza profiturile fara a supara consumatorii, ne arata studiul

Din moment ce reducerile nu vor disparea, insa profiturile trebuie sa creasca, studiul prezinta solutii pentru a impaca si magazinele, si consumatorii. Se pare ca primul pas trebuie sa fie facut de catre retaileri, care trebuie sa tina pasul cu tehnologia si sa isi imbunatateasca sistemele de administrare a afacerii.

Raportul spune ca profiturile vor scadea si mai mult daca magazinele nu investesc in sisteme IT de ultima generatie, care sunt mult mai eficiente decat cele vechi.

Tehnologia cloud poate ajuta magazinele sa implementeze un sistem care sa administreze in acelasi timp contabilitatea, relatiile cu clientii, marfa si varietatea sa, preturile, reducerile si promotiile la nivel local.

solutii optimizare vanzari

Reduceri personalizate, promotii locale, precum si un sistem universal de vanzari sunt doar cateva dintre solutiile pentru optimizarea vanzarilor si cresterea ratei de satisfactie a clientilor.

Sistemele care administreaza vanzarile in acest moment nu sunt eficiente si nu iau in considerare toate aspectele ce tin de retail, ne comunica studiul.

O solutie ar putea fi tehnologia de administrare financiara de la NetSuite, unul dintre organizatorii studiului. Aceasta consta in discounturi si oferte personalizate pentru fiecare tip de consumatori. In plus, promotiile locale ar ajuta, intrucat nu toate sunt viabile pentru consumatorii din intreg Regatul Unit.

Solutiile moderne de administrare a unui magazin ar unifica toate operatiunile aferente unei vanzari. Retailerii ar putea afla in timp real ce produse se vand bine si in ce regiune, dar si care sunt obiceiurile si puterea de cumparare in orice colt al tarii.

Studiul confirma faptul ca incasarile ar creste semnificativ si datorita consumatorilor, care cheltuie mai multi bani atunci cand simt ca ofertele sunt personalizate. Acest lucru duce la crearea unei relatii speciale intre magazine si clienti, iar cei din urma vor fi mai satisfacuti.

Exista urme de indoiala cu privire la rezultatele studiului

Raportul cu privire la stategiile de reduceri de preturi din Marea Britanie a inclus date de la 150 de magazine. In plus, peste 6.000 de clienti au fost intervievati cu privire la obiceiurile de cumparare.

Exista anumite voci care si-au exprimat indoielile cu privire la solutiile prezentate in studiu. Acest lucru s-a intamplat pentru ca unul dintre organizatori, NetSuite, ar beneficia de pe urma solutiei, intrucat ea implica propriile sisteme de administrare a finantelor.

Mai multi analisti au declarat ca relatiile magazinelor cu clientii nu se pot imbunatati peste noapte si nu se poate face prin intermediul unui program de contabilitate.

Sunt mai multe lucruri care influenteaza acest aspect, inclusiv perceptiile consumatorilor asupra ofertelor, care uneori pot fi considerate irelevante si ii fac pe acestia sa piarda din vedere valoarea reala a produselor.

Ramane de vazut daca urmeaza o revolutie in comertul din Marea Britanie si ce masuri vor adopta retailerii pentru a creste eficienta si implicit incasarile anuale.

Categorie: Stiri Taguri: Black Friday UK, vanzari

Distribuie articolul:
 Share

Alte articole despre Black Friday care te-ar mai putea interesa:

Evoluția vânzărilor de Black Friday în RomâniaEvoluția vânzărilor de Black Friday în România Magazin Argos in Marea BritanieJumatate din reducerile de Black Friday din Marea Britanie nu sunt reale logo ecomteamStudiu: Romanii cumpara online, dar prefera plata ramburs Haos Black Friday Marea BritanieBlack Friday, pe masa Parlamentului din Marea Britanie

Newsletter Black Friday Mania

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Magazine cu oferte de Black Friday

flanco
answear
f64
sportcouture
vgeneration
ecovent
kidzsport
carturesti
bookzone
drmax
notino
anvelope-autobon
sportvision
nemira
sinsay
yves-rocher
vexio
evomag
litera
drmax
epantofi
librarie.net
otter
decathlon
alecoair
mathaus
springfarma
noriel
Fenomenul Black Friday a ajuns în țara noastră în urmă cu 15 ani, când reprezentanții de la eMAG au organizat pentru prima dată Vinerea Neagră în România. Între timp, multe alte magazine online au ales să participe la febra reducerilor de Black Friday, printre ele numărându-se și Altex, evoMAG, Elefant, Cel.ro, Fashion Days, F64 sau Orange. Vezi acum lista magazinelor cu oferte de Black Friday 2025!

Categorii produse de Black Friday

  • Telefoane
  • Tablete
  • Televizoare
  • Laptopuri
  • Echipamente foto
  • Electrocasnice
  • Home & deco
  • Haine
  • Incaltaminte
  • Ceasuri
  • Cosmetice
  • Bijuterii
  • Carti
  • Jucarii
  • Componente IT
  • Auto
  • Vacante
  • Alte produse
  • Toate magazinele

Articole recente Black Friday 2025

Black Friday iarna la Altex

Black Friday de iarnă la Altex și-n 2025

Flanco recomandari black Friday

Black Friday la Flanco între 14-19 februarie 2025

black-friday-kidzsport

Cod de reducere suplimentar de -10% la Vgeneration și Kidzsport

La ce oră începe Black Friday la eMAG în 2024?

Black Friday 2024 la F64

Black Friday cosmic la F64 în 2024 – reduceri echipamente foto-video

Vgeneration Black Friday 2024

Black Friday 2024 la Vgeneration: reduceri de până la 60% la Vans și New Era

SportCouture Black Friday

SportCouture Black Friday 2024 – prinde reducerile de până la 60%

Comentarii Black Friday România

  • Black Friday Mania la Oferta Genius de Black Friday 2023 la eMAG, la activare sau prelungire
  • Daniel la Oferta Genius de Black Friday 2023 la eMAG, la activare sau prelungire
  • Alexandru la Black Friday PRO 2021 între 14-17 octombrie – reduceri la echipamente foto-video
  • x la Black Friday PRO 2021 între 14-17 octombrie – reduceri la echipamente foto-video

Posturi recente

  • Black Friday iarna la Altex
    Black Friday de iarnă la Altex și-n 202516 februarie 2025
  • Flanco recomandari black Friday
    Black Friday la Flanco între 14-19 februarie 202515 februarie 2025
  • black-friday-kidzsport
    Cod de reducere suplimentar de -10% la Vgeneration și Kidzsport09 noiembrie 2024
  • La ce oră începe Black Friday la eMAG în 2024?07 noiembrie 2024

Taguri

accesorii Altex Black Friday 2013 Black Friday 2014 Black Friday 2015 Black Friday 2016 Black Friday 2017 Black Friday 2018 Black Friday 2019 Black Friday 2020 data Black Friday electro-IT electrocasnice Elefant.ro eMAG evoMAG fashion Flanco genti home & deco imbracaminte incaltaminte ingrijire personala telefoane
mai 2025
LMaMiJVSD
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
« feb.    
 
Termeni si conditii
Politica datelor personale
  • |Acasă
  • |Magazine
  • |Știri
  • |Oferte
  • |Istoric

© 2025 Black Friday Mania