Un studiu din Marea Britanie arata ca fenomenul Black Friday are un impact negativ asupra incasarilor magazinelor, care scad cu aproximativ 38 de miliarde de lire sterline anual.
Reducerile masive de Black Friday sunt asteptate de catre oameni raspanditi pe tot globul. Aceasta sarbatoare s-a nascut in Statele Unite ale Americii, insa ea s-a extins in zeci de tari, printre care si Romania si Marea Britanie.
In general, consumatorii sunt cei care au de castigat cel mai mult de pe urma Vinerii Negre. Ei isi pot achizitiona produse pe care in mod normal nu ar avea bani sa le cumpere in alte perioade ale anului.
Concurenta acerba la nivel mondial dintre magazine face ca mai toti marii jucatori dintr-o tara sa participe la acest eveniment cu discounturi care mai de care mai atragatoare. Totusi, Black Friday are si efecte negative, iar acestea sunt resimtite in mare parte de retaileri si in mica masura chiar de consumatori.
NetSuite si Planet Retail au efectuat un studiu in Marea Britanie si au aflat ca discounturile de Black Friday reduc incasarile anuale ale magazinelor cu pana la 38 de miliarde de lire sterline. De asemenea, acest lucru duce la scaderea contributiilor la bugetul de stat cu peste 20 de miliarde de lire sterline anual.
Efectele Black Friday in Marea Britanie: incasari anuale mai mici cu 38 de miliarde de lire sterline
Raportul prezentat de NetSuite si Planet Retail arata ca discounturile masive sunt aici ca sa ramana. Asadar, magazinele vor continua sa oferte reduceri pe parcursul unui an intreg, dar mai ales de Black Friday.
Totusi, efectele Black Friday se resimt in toata economia Marii Britanie. Promotiile genereaza incasari anuale de peste 95 de miliarde de lire sterline. Aceasta suma inseamna peste 25% din totalul vanzarilor anuale din Regatul Unit.
Problema este ca incasarile anuale ar putea fi mai mari cu pana la 38 de miliarde de lire sterline. Studiul arata ca 41% dintre magazinele din Regatul Unit spun ca nu au nimic de castigat de pe urma reducerilor si ca le ofera doar fiindca sunt fortate de imprejurari.
In plus, sondajul mai arata ca peste 20 de miliarde de lire sterline ar putea sa ajunga la bugetul statului in fiecare an, daca retailerii ar incasa mai multi bani. Produsul intern brut al tarii ar creste semnificativ, iar acest lucru ar ajuta toti cetatenii Marii Britanii.
Unele magazine vor sa faca un pas inapoi de Black Friday
Rezultatele studiului cu privire la efectele Black Friday au fost ingrijoratoare pentru patronii unor mari lanturi de magazine, iar reactiile lor nu intarziat sa aparat.
Un reprezentant al Asda (subsidiara a Walmart in Regatul Unit) a declarat ca retailerul va face un „pas inapoi” de Vinerea Neagra. Chiar si asa, este putin probabil ca magazinul sa nu ofere reduceri de Black Friday 2016, insa cotele ar putea fi mai mici, iar produsele mai putine.
De asemenea, directorul executiv al John Lewis Partnership a spus ca nu este in interesul magazinelor sa mareasca ritmul de crestere al Black Friday in detrimentul altor perioade din an.
Tesco, un alt mare lant de magazine din Marea Britanie, s-a plans de efectele Black Friday asupra incasarilor. Vocile marilor retaileri au fost auzite si de jucatorii mici, insa nu se stie ce decizii se vor lua cu privire la Vinerea Neagra.
Acest studiu ar putea avea consecinte importante, care ar fi resimtite atat de magazine, cat si de consumatori. Cei din urma au asteptari prea mari de la retaileri cand vine vorba de Black Friday, asa ca se vrea o educare a clientilor cu privire la obiceiurile de cumparare.
Se pot maximiza profiturile fara a supara consumatorii, ne arata studiul
Din moment ce reducerile nu vor disparea, insa profiturile trebuie sa creasca, studiul prezinta solutii pentru a impaca si magazinele, si consumatorii. Se pare ca primul pas trebuie sa fie facut de catre retaileri, care trebuie sa tina pasul cu tehnologia si sa isi imbunatateasca sistemele de administrare a afacerii.
Raportul spune ca profiturile vor scadea si mai mult daca magazinele nu investesc in sisteme IT de ultima generatie, care sunt mult mai eficiente decat cele vechi.
Tehnologia cloud poate ajuta magazinele sa implementeze un sistem care sa administreze in acelasi timp contabilitatea, relatiile cu clientii, marfa si varietatea sa, preturile, reducerile si promotiile la nivel local.
Sistemele care administreaza vanzarile in acest moment nu sunt eficiente si nu iau in considerare toate aspectele ce tin de retail, ne comunica studiul.
O solutie ar putea fi tehnologia de administrare financiara de la NetSuite, unul dintre organizatorii studiului. Aceasta consta in discounturi si oferte personalizate pentru fiecare tip de consumatori. In plus, promotiile locale ar ajuta, intrucat nu toate sunt viabile pentru consumatorii din intreg Regatul Unit.
Solutiile moderne de administrare a unui magazin ar unifica toate operatiunile aferente unei vanzari. Retailerii ar putea afla in timp real ce produse se vand bine si in ce regiune, dar si care sunt obiceiurile si puterea de cumparare in orice colt al tarii.
Studiul confirma faptul ca incasarile ar creste semnificativ si datorita consumatorilor, care cheltuie mai multi bani atunci cand simt ca ofertele sunt personalizate. Acest lucru duce la crearea unei relatii speciale intre magazine si clienti, iar cei din urma vor fi mai satisfacuti.
Exista urme de indoiala cu privire la rezultatele studiului
Raportul cu privire la stategiile de reduceri de preturi din Marea Britanie a inclus date de la 150 de magazine. In plus, peste 6.000 de clienti au fost intervievati cu privire la obiceiurile de cumparare.
Exista anumite voci care si-au exprimat indoielile cu privire la solutiile prezentate in studiu. Acest lucru s-a intamplat pentru ca unul dintre organizatori, NetSuite, ar beneficia de pe urma solutiei, intrucat ea implica propriile sisteme de administrare a finantelor.
Mai multi analisti au declarat ca relatiile magazinelor cu clientii nu se pot imbunatati peste noapte si nu se poate face prin intermediul unui program de contabilitate.
Sunt mai multe lucruri care influenteaza acest aspect, inclusiv perceptiile consumatorilor asupra ofertelor, care uneori pot fi considerate irelevante si ii fac pe acestia sa piarda din vedere valoarea reala a produselor.
Ramane de vazut daca urmeaza o revolutie in comertul din Marea Britanie si ce masuri vor adopta retailerii pentru a creste eficienta si implicit incasarile anuale.
Lasă un răspuns