• Acasa
  • Despre noi
  • FAQ
  • Sitemap
  • Contact

Black Friday Mania

  • Magazine
  • Știri
  • Oferte
  • Istoric

Evoluția vânzărilor de Black Friday în România

24 ianuarie 2019, 20:25, de CristianaLasă un comentariu

Vinerea Neagră este un eveniment care a luat amploare și la noi din momentul introducerii sale pe piața autohtonă, în 2011 și până în prezent. Evoluția vânzărilor de Black Friday în România a avut un traseu în general ascendent în acești 8 ani, iar acum vom face o retrospectivă a acestuia.

Poate să pară greu de crezut, însă Black Friday nu a făcut mereu parte din tradițiile noastre anuale. Faimoasa campanie de reduceri este prezentă în România de numai 8 ani, timp în care s-au petrecut totuși foarte multe. Așadar, vom discuta despre evoluția vânzărilor de Black Friday în România.

Evoluția vânzărilor de Black Friday în România

Află care a fost evoluția vânzărilor de Black Friday în România!

Vinerea Neagră a avut un impact foarte mare la noi în țară, iar de la an la an se înregistrează noi recorduri în materie de vânzări. Probabil că unul dintre cele mai notabile locuri în care Black Friday își face simțită prezența este mediul online, despre care vom și vorbi cu precădere.

Evoluția vânzărilor de Black Friday în România – 8 ani de reduceri „negre”

Black Friday este un eveniment de discount inițiat în SUA, care marca începutul sezonului de cumpărături pentru Crăciun. De-a lungul timpului, mai multe țări au adoptat această tradiție, inclusiv România. La noi în țară, evenimentul a fost introdus în 2011 de către grupul eMAG, Flanco și Asesoft Distribution.

Fiecare țară care a adoptat această tradiție a creat propriile „reguli” ale campaniei, pentru a se adapta nevoilor locale. Și la noi campania „neagră” a ajuns să fie destul de diferită față de cea de peste ocean, iar anii care au trecut stau mărturie. Evoluția vânzărilor de Black Friday în România vorbesc de la sine despre popularitatea evenimentului autohton și ne ajută să și trasăm noi perspective pentru anii ce vor urma.

Așa cum am menționat mai sus, Black Friday România are o vecime de 8 ani, fiind introdus pe piața locală în noiembrie 2011. Ceea ce a pornit ca o inițiativă de a încuraja vînzările pe segmentul IT&C s-a transformat într-un eveniment național hiper mediatizat, la care participa zeci de retaileri online și offline, din toate domeniile de interes.

Electronicele și electrocasnicele au rămas în top ca cele mai căutate produse de Black Friday, însă au câștigat rapid teren categorii precum fashion, îngrijire personală, cărți și, conform vânzărilor din ultimii ani, articole pentru copii și articole home-deco.

Te întrebi dacă Black Friday este în continuare un eveniment de interes la noi în țară? Ei bine, vînzările în creștere și noile recorduri stabilite de la an la an ne spun că da și că evenimentul nu pleacă nicăieri. Mai jos vom face o mică analiză a edițiilor din ultimii ani, pentru a vedea mai bine evoluția vânzărilor de Black Friday în România.

Statistici și vânzări de Black Friday 2018 în România

Black Friday 2018 a fost cea mai recentă ediție a evenimentului de discount și, după cum arată statisticile, și cea mai de succes. În anul care tocmai ce s-a încheiat, românii au cumpărat cu 30% mai mult față de 2017, iar retailerii online au reușit să genereze vânzări de 1 miliard de lei.

Printre datele publicate despre eveniment se numără următoarele:

  • eMAG a avut vânzări de 460 de milioane de lei, în creștere cu 28%;
  • Profitshare a înregistrat tranzacții de 52.6 milioane de lei;
  • 2Performant a avut 35.700 de comenzi înregistrate, în valoare de 9.6 milioane de lei;
  • prin PayU s-au procesat plăți online în valoare de 157 de milioane de lei;
  • românii au cumpărat mai mult de pe dispozitivele mobile decât de pe desktop;
  • Vivre a avut vânzări de 16.1 milioane de lei, înregistrând o creștere de 150% față de 2017.
Încasări mărite

În 2018 s-a atins apogeul încasărilor de Black Friday în România.

Avem și câteva date mai amănunțite de la diverși retaileri online din țară, precum și de la platforme de afiliere. Astfel, Profitshare a avut 1.867.961 de click-uri, dintre care 662.567 au venit de pe desktop și 1.201.001 de pe mobil. Categoriile care au înregistrat cele mai multe vânzări au fost: televizoare, fashion, auto-moto, telefoane mobile și scutece. Prin platforma Profitshare s-au vândut  40 de mașini, 1155 de telefoane și 850 grame de aur.

eMAG a avut 9.500.000 de vizite pe site în data de 16 noiembrie 2018, iar topul produselor vândute este următorul:

  • 52.200 de televizoare;
  • 19.500 de laptopuri;
  • 49.300 de telefoane;
  • 113.000 de electrocasnice mici;
  • 17.700 de frigidere.

Despre Vivre am spus că a avut o creștere de 150% față de 2017, iar acestea sunt câteva statistici ale campaniei de Black Friday 2018:

  • produsele cele mai vândute au fost covoarele (1.400 de bucăți);
  • comanda cea mai mare a fost în valoare de 13.896 de lei;
  • la ora 21:00 au fost prezenți simultan pe site 20.000 de vizitatori;
  • 75% dintre comenzile plasate pe site au venit de pe mobil.

Și FashionDays a avut o creștere de 44% în 2018 față de 2017, cu vânzări de 44 de milioane de lei. Pe site-ul cunoscutului retailer fashion s-au înregistrat mai bine de 110.000 de comenzi.

La F64 s-au înregistrat 6.500 de comenzi, cu 3% mai mult față de campania anterioară. Vânzările au generat 8.9 milioane de lei, iar cea mai mare comandă a avut o valoare de aproximativ 70.000 de lei.

Și pentru evoMAG Black Friday 2018 a fost o ediție-record, cu vânzări de aproximativ 24.8 milioane de lei. Aproximativ 34% dintre plăți au fost realizate online, 15% au fost în rate, iar magazinul online a avut mai bine de 1.9 milioane de vizite, 60% fiind de pe dispozitivele mobile.

Statistici de Black Friday 2017

Evenimentul Black Friday România a fost un stimulent excelent pentru comerțul online și a generat vânzări peste medie de la an la an. Fiecare ediție din ultimii ani a reprezentat încă un nou record în vânzările online.

Încasările de Black Friday 2017 au atins sume record pentru retailerii autohtoni. eMAG a avut o creștere în vânzări de 20% față de 2016, cu 8.3 milioane de vizite pe site și mai bine de 1 milion de produse comandate, în valoare de 360 de milioane de lei.

FashionDays a avut încasări mai mari cu 50% față de 2016, cu mai bine de 300.000 de comenzi în valoare totală de 26 de milioane de lei fără TVA.

La QuickMobile vânzările au atins aproape 6 milioane de lei, cele mai comandate produse fiind dispozitivele mobile, gadget-urile și accesoriile. Pe platforma online au fost atrași  500.000 de vizitatori de Black Friday 2017.

Și în 2017, cele mai multe comenzi plasate online au venit de pe dispozitivele mobile. Totodată s-a înregistrat o creștere semnificativă și în numărul de plăți online cu cardul, care au depașit 30% din încasările de Black Friday 2017.

Rezultate de Black Friday 2016

Și ediția de Black Friday 2016 a generat mai mult interes din partea românilor față de cea anterioară, din 2015. Conform statisticilor, 56% dintre persoanele interesate să cumpere ceva de Black Friday 2016 au și făcut-o. Cu toate acestea, în jur de 42% dintre persoanele care au participat la un sondaj pe subiectul Vinerea Neagră erau de părere că evenimentul nu este diferit de alte campanii promoționale din cursul anului.

Interes crescut pentru Black Friday

Interesul românilor pentru Black Friday a crescut în 2016 față de 2015.

eMAG a vândut de Black Friday 2016 de peste 300 de milioane de lei, în forma a mai bine de 1.1 milioane de produse. Dintre acestea, 700.000 de articole au fost vândute în primele 8 ore de la startul campaniei. Cele mai vândute produse au fost cele pentru îngrijirea casei, electrocasnicele mici, componentele și perifericele pentru PC-uri, jucăriile și cărțile.

FashionDays a înregistrat comenzi de peste 17 milioane de lei, adică de două ori mai mult decât în 2015. În 2016, 56% din comenzi au venit din aplicația de mobil, unde startul campaniei se dă ceva mai devreme.

QuickMobile a avut cea mai mare comandă de peste 20.000 de lei și peste 500.000 de vizite pe site în data de 18 noiembrie 2016. Vânzările totale au atins 6 milioane de lei, iar cele mai populare produse au fost Apple iPhone 6S, Samsung Galaxy S6 și Apple Watch.

Cât s-a vândut de Black Friday 2015

De Black Friday 2015, încasările au atins 100 de milioane de euro în România, mai mari cu 33% față de cele din 2014. Cele mai populare produse au fost cele electro-IT, iar cel mai dorit serviciu a fost livrarea gratuită.

Top produse de Black Friday 2015

Topul categoriilor de produse vândute de Black Friday 2015 în România.

eMAG a generat vânzări de aproximativ 202 milioane de lei, puțin sub estimarea de 205 milioane de lei. Cea mai mare comandă a fost de 85.590 de euro pentru un automobil Range Rover Sport 4.4 Diesel SDV8 Dynamic Luxor.

Cel.ro a stabilit noi recorduri cu vânzări de aproximativ 6 milioane de euro și aproximativ 33.000 de comenzi. Cele mai vandute produse au fost: peste 7.000 de electrocasnice, 5.000 de telefoane și circa 4.000 de televizoare.

Flanco a vândut de aproximativ 116 milioane de lei, F64 de circa 12.5 milioane de lei, iar evoMAG a avut o creștere de 60% în vânzări în comparație cu ediția din 2014. FashionDays a avut și el o creștere de 40%, iar ZorileStore de 25%.

Vânzări de Black Friday 2014

Evoluția evenimentului Black Friday România a avut loc, după cum am spus, de la an la an. Astfel și în 2014 eMAG a înregistrat vânzări dublate față de 2013. Retailerul a vândut 420.000 de produse, în valoare de 145 de milioane de lei.

Flanco a avut și el vânzări de 98 de milioane de lei, mai mari cu 36% față de ediția anterioară. evoMAG a vândut de 2 milioane de euro, în timp ce MarketOnline a depășit această sumă. La Elefant, traficul pe site a fost de 6 ori mai mare și s-au vîndut multe produse care nu intrau în categoria de cărți sau e-book-uri – ceasuri și parfumuri, electrocasnice, canapele sau produse pentru copii.

Încasări de Black Friday 2013

De Black Friday 2013, eMAG a avut așteptări de vânzări de până la 98 de milioane de lei, iar până seara zilei de 22 noiembrie, la ora 18:00, a vândut de 80 de milioane de lei. Domo a vîndut de 4 milioane de euro, Altex și-a triplat vânzările față de 2012, în timp ce evoMAG a epuizat 20% din stocuri în primele 20 de minute de la lansarea campaniei.

Black Friday 2012 – ce vânzări au înregistrat comercianții

De Black Friday 2012, vânzările de la eMAG au ajuns la 15.73 de milioane de euro, iar reducerile oferite au ajuns până la aproape 70%. O premieră la eMAG au fost discounturile de până la 36% la pachete de vacanță cu destinații precum Rhodos, Creta, Antalia și Corfu.

Black Friday 2011 – prima ediție de reduceri „negre”

În 2011 a intrat pe piața locală evenimentul de reducere de peste ocean numit Black Friday. Din păcate nu mai avem prea multe date despre această primă ediție, însă fostului vicepreședinte eMAG, Radu Apostolescu, a declarat că „a fost un dezastru deși nu s-a vazut nimic. A ieșit foarte bine în exterior, înăuntru n-a ieșit foarte bine pentru că am uitat niște mici detalii, cum ar fi coordonarea stocurilor chiar în real time pentru că în momentul când vinzi în 20 de minute cât într-o lună trebuie să fie totul real time.”

În ciuda inconvenientelor, acesta a fost „cel mai bun training” și momentul care a marcat îmceputul unui fenomen care a evoluat enorm în toți acești 8 ani de existență în România. Evoluția vânzărilor de Black Friday în România suntem siguri că nu se termină aici și că noua ediție din 2019 ne va rezerva alte noi surprize, pe care sperăm să le descoperim în continuare împreună!

Categorie: Istoric Taguri: date statistice, eMAG, statistici, vanzari

Distribuie articolul:
 Share

Alte articole despre Black Friday care te-ar mai putea interesa:

Căutări Google 2019Căutări Google 2019 – Black Friday în top 10 Top cautari Google 2018 in RomaniaBlack Friday in top cautari Google 2018 in Romania Statistici de Black Friday 2018Statistici de Black Friday 2018 – ce incasari au avut magazinele online din Romania? oferte emag black friday 2018Reduceri de Black Friday 2018 la eMAG – ce produse intra la oferta

Newsletter Black Friday Mania

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Magazine cu oferte de Black Friday

elefant
flanco
fashiondays
vivre
cel
evomag
aboutyou
notino
answear
jolidon
f64
itgstore
itgalaxy
ihunt
ebio
otter
Fenomenul Black Friday a ajuns în țara noastră în urmă cu opt ani, când reprezentanții de la eMAG au organizat pentru prima dată Vinerea Neagră în România. Între timp, multe alte magazine online au ales să participe la febra reducerilor de Black Friday, printre ele numărându-se și Altex, evoMAG, Elefant, Cel.ro, Fashion Days, F64 sau Orange. Vezi acum lista magazinelor cu oferte de Black Friday 2020!

Articole recente Black Friday 2021

Black Friday 2021

Când este Black Friday 2021 în România?

Black Week 2021 la Flanco

Black Week 2021 la Flanco a început pe 19 februarie

Black Friday iarna Altex februrie 2021

Black Friday 2021 de iarnă la Altex între 18-24 februarie

Black Friday iarna Elefant 2021

Black Friday de iarnă la Elefant între 17-21 februarie 2021

Winter Black Friday 2021 la evoMAG

Un nou Winter Black Friday la evoMAG între 15-28 februarie 2021

Articole populare Black Friday

Black Days 2020

Black Days în România – reduceri încă active după Black Friday 2020

Oferte Cyber Monday 2020

Cyber Monday 2020 în România: reducerile continuă

oferte Black Friday 2020 eMAG

Primele oferte eMAG de Black Friday 2020 – vezi produsele vedetă

Black Friday Vivre 2020

Vivre Black Friday 2020 – reduceri de până la 90% la articole home-deco

Black Friday Fashiondays 11 noiembrie

Black Friday 2020 la Fashion Days între 11-13 noiembrie cu reduceri de până la 80%

Posturi recente

  • Black Week 2021 la Flanco
    Black Week 2021 la Flanco a început pe 19 februarie20 februarie 2021
  • Black Friday iarna Altex februrie 2021
    Black Friday 2021 de iarnă la Altex între 18-24 februarie18 februarie 2021
  • Black Friday iarna Elefant 2021
    Black Friday de iarnă la Elefant între 17-21 februarie 202117 februarie 2021
  • Winter Black Friday 2021 la evoMAG
    Un nou Winter Black Friday la evoMAG între 15-28 februarie 202115 februarie 2021

Taguri

accesorii Altex Black Friday 2013 Black Friday 2014 Black Friday 2015 Black Friday 2016 Black Friday 2017 Black Friday 2018 Black Friday 2019 Black Friday 2020 data Black Friday electro-IT electrocasnice Elefant.ro eMAG evoMAG fashion genti home & deco imbracaminte incaltaminte ingrijire personala parfumuri telefoane
februarie 2021
LMaMiJVSD
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
« nov.    
 
Termeni si conditii
Politica datelor personale
  • |Acasă
  • |Magazine
  • |Știri
  • |Oferte
  • |Istoric

© 2021 Black Friday Mania