• Acasa
  • Despre noi
  • FAQ
  • Sitemap
  • Contact

Black Friday Mania

  • Magazine
  • Știri
  • Oferte
  • Istoric

Romanii cumpara de Black Friday mai putin decat si-ar dori

22 decembrie 2015, 09:32, de Dragos PirvuLasă un comentariu

Evenimentul Black Friday isi pierde din semnificatie, insa romanii il asteapta cu nerabdare si ar cheltui mai multi bani daca ofertele ar fi mai bune. Acestea sunt doar cateva dintre concluziile unui studiu realizat in perioada Vinerii Negre din 2015, care ne arata si ca peste 40% dintre romanii care planuiau sa cumpere ceva de Black Friday, au si facut-o.

La aproximativ o luna dupa startul editiei din 2015 a Vinerii Negre, iata ca au inceput sa apara si primele concluzii referitoare la cel mai mare fenomen al reducerilor din an.

Unele dintre cele mai interesante informatii provin de la Starcom MediaVest Group, Leo Burnett Romania si TNS Romania. Trioul a realizat un studiu care s-a concentrat pe profilul cumparatorilor din mediul urban atunci cand vine vorba de Black Friday.

studiu black friday 2015

Starcom MediaVest Group, Leo Burnett Romania si TNS Romania au realizat un studiu referitor la tendintele shopping-ului de Black Friday in Romania.

Mai multe concluzii sunt cel putin surprinzatoare, in special cea care dovedeste faptul ca romanii cumpara de Black Friday mai putin decat ar vrea. Iata toate detaliile!

Aproximativ 60% dintre romani cred ca reducerile de Black Friday 2015 nu au fost reale

Studiul a fost conceput pentru a determina care sunt intentiile romanilor inainte de Black Friday, ce comportament au in timpul evenimentului si ce cred despre aceasta campanie promotionala.

In primul rand, studiul realizat in colaborare cu Leo Burnett Romania a reusit sa imparta cumparatorii in patru categorii mari:

  • Involved Buyers: 43% dintre respondenti au intentionat sa cumpere inainte de Black Friday si au si facut-o;
  • Seduced Buyers: 10% nu intentionau sa achizitioneze vreun produs in acest an, insa s-au razgandit si au cumparat macar unul;
  • Lost Buyers: 21% voiau sa cumpere ceva, insa nu au mai facut-o pentru ca produsele pe care le doreau nu au avut discounturi suficient de mari sau discounturile nu erau reale;
  • Black Friday Indifferent: 25% au raspuns ca nu cumpara de Black Friday si nici nu au facut-o pentru ca produsele pe care le-ar fi dorit nu au beneficiat de reduceri ori discounturile nu au fost atat de mari pe cat preconizau sau scaderile de pret nu au fost reale.

Acelasi studiu releva faptul ca peste 60% dintre consumatorii din Romania cred ca reducerile nu au fost reale, in timp ce aproape jumatate dintre ei cred ca reducerile au fost mai mici decat se asteptau inaintea evenimentului.

studiu black friday 2015 tipuri consumatori

64% dintre consumatorii din Romania considera ca reducerile de Black Friday 2015 nu au fost reale.

Parerile romanilor nu sunt neavizate. Din contra, TNS Romania si partenerii sai spun ca 45% dintre cei chestionati au inceput sa adune informatii despre Black Friday si despre produse cu cateva saptamani inaintea startului evenimentului. In plus, 15% dintre ei se informeaza numai cu cateva zile inainte de Vinerea Neagra.

Cele mai multe detalii sunt cautate pe site-urile magazinelor, iar mai apoi urmeaza newsletter-ele magazinelor si site-urile de specialitate, precum Black Friday Mania.

Romanii cumpara de Black Friday cadouri de Mos Nicolae si Mos Craciun

Faptul ca romanii considera ca reducerile nu au fost reale s-a reflectat in sumele cheltuite pe parcursul evenimentului. Aproximativ 9% dintre romani ar fi vrut sa cheltuiasca sub 300 de lei in Vinerea Neagra, iar 91% ar fi vrut sa scoata din buzunar peste 300 de lei.

Totusi, 26% dintre consumatori au cheltuit o suma mai mica de 300 de lei, desi multi dintre ei ar fi vrut sa cumpere de mult mai multi bani de Black Friday 2015.

studiu black friday 2015 buget

Romanii cumpara de Black Friday mai putin decat planuiesc.

Cele mai cautate produse sunt cele din categoria electro-IT. Cu toate acestea, numai 50% dintre cei care vor sa cumpere electronice sau electrocasnice ajung sa o si faca in Vinerea Neagra. In mare parte, vina este pusa pe seama retailerilor, care sunt acuzati ca nu scad preturile atat de mult pe cat arata.

In schimb, romanii aleg sa cumpere cadouri de Sfantul Nicolae si de Craciun pentru ca in aceasta perioada produsele au cele mai mici preturi din an. Importanta acestor cadouri este mai mare decat a lucrurilor din casa care necesita sa fie inlocuite: 46% vor sa le schimbe, insa numai 22% ajung cumpere modele noi.

Intentiile dinaintea Vinerii Negre ne arata ca 12% dintre consumatori vor sa cumpere doar un produs. Asadar, 88% vor sa cumpere macar doua articole. Totusi, se pare ca ofertele nesatisfacatoare au facut ca 25% dintre ei sa cumpere un singur produs in 2015.

Isi pierde Black Friday din farmec sau nu?

Black Friday dureaza acum saptamani intregi la unele magazine si semnificatia acestui eveniment incepe sa fie uitata, spun romanii. In trecut, consumatorii asociau acest festival cu o singura zi de promotii, insa acum il asociaza cu o perioada si acest lucru creeaza o usoare confuzie printre ei.

Totusi, se pare ca 51% dintre clienti au cumparat produse doar in Vinerea Neagra, iar 40% dintre ei in weekendul dupa cea mai mare zi a reducerilor din an. Asadar, se poate spune ca inca se mai tine cont de ziua neagra a preturilor.

studiu black friday 2015 perioada de cumparare

Romanii nu mai asociaza Black Friday cu o singura zi de reduceri, dar aduna informatii despre eveniment cu saptamani inaintea startului.

Exista si alte date care demonstreaza ca evenimentul inca este important in Romania. In jur de 47% dintre respondenti cumpara produse folosind economiile personale, 25% fac economii pe parcursul anului pentru a cumpara de Black Friday, in timp ce 6% isi fac credite speciale pentru a-si plati achizitiile.

In plus, se pare ca 50% dintre intervievati s-au declarat satisfacuti de cumparaturile online din Vinerea Neagra. Piata se afla intr-o continua schimbare si magazinele afirma ca vor sa isi imbunatateasca serviciile si ofertele in fiecare an si, de aceea, consideram ca inca exista un interes destul de mare pentru cea mai mare campanie promotionala a anului.

De mentionat este faptul ca acest studiu a fost realizat cu ajutorul a 1.479 de respondenti cu varsta de peste 14 ani si care traiesc in mediul urban in Romania. Intreg infograficul il puteti gasi aici.

In incheiere, suntem curiosi sa aflam ce cumpara de Black Friday cititorii nostri si daca planuiau sa cheltuiasca mai multi bani pe parcursul editiei din 2015. Spune-ti parerea in sectiunea dedicata comentariilor!

Categorie: Stiri Taguri: Black Friday 2015, infografic

Distribuie articolul:
 Share

Alte articole despre Black Friday care te-ar mai putea interesa:

studiu interes black friday 2016Romanii mai interesati de campaniile de Black Friday 2016 decat in 2015 netopia mobilpayRomanii platesc online cu cardul in rate de Black Friday logo ecomteamStudiu: Romanii cumpara online, dar prefera plata ramburs Black Friday DeClubBlack Friday 2015 la DeClub in mai putin de 3 luni

Newsletter Black Friday Mania

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Magazine cu oferte de Black Friday

flanco
answear
f64
sportcouture
vgeneration
ecovent
kidzsport
carturesti
bookzone
drmax
notino
anvelope-autobon
sportvision
nemira
sinsay
yves-rocher
vexio
evomag
litera
drmax
epantofi
librarie.net
otter
decathlon
alecoair
mathaus
springfarma
noriel
Fenomenul Black Friday a ajuns în țara noastră în urmă cu 15 ani, când reprezentanții de la eMAG au organizat pentru prima dată Vinerea Neagră în România. Între timp, multe alte magazine online au ales să participe la febra reducerilor de Black Friday, printre ele numărându-se și Altex, evoMAG, Elefant, Cel.ro, Fashion Days, F64 sau Orange. Vezi acum lista magazinelor cu oferte de Black Friday 2025!

Categorii produse de Black Friday

  • Telefoane
  • Tablete
  • Televizoare
  • Laptopuri
  • Echipamente foto
  • Electrocasnice
  • Home & deco
  • Haine
  • Incaltaminte
  • Ceasuri
  • Cosmetice
  • Bijuterii
  • Carti
  • Jucarii
  • Componente IT
  • Auto
  • Vacante
  • Alte produse
  • Toate magazinele

Articole recente Black Friday 2025

Black Friday iarna la Altex

Black Friday de iarnă la Altex și-n 2025

Flanco recomandari black Friday

Black Friday la Flanco între 14-19 februarie 2025

black-friday-kidzsport

Cod de reducere suplimentar de -10% la Vgeneration și Kidzsport

La ce oră începe Black Friday la eMAG în 2024?

Black Friday 2024 la F64

Black Friday cosmic la F64 în 2024 – reduceri echipamente foto-video

Vgeneration Black Friday 2024

Black Friday 2024 la Vgeneration: reduceri de până la 60% la Vans și New Era

SportCouture Black Friday

SportCouture Black Friday 2024 – prinde reducerile de până la 60%

Comentarii Black Friday România

  • Black Friday Mania la Oferta Genius de Black Friday 2023 la eMAG, la activare sau prelungire
  • Daniel la Oferta Genius de Black Friday 2023 la eMAG, la activare sau prelungire
  • Alexandru la Black Friday PRO 2021 între 14-17 octombrie – reduceri la echipamente foto-video
  • x la Black Friday PRO 2021 între 14-17 octombrie – reduceri la echipamente foto-video

Posturi recente

  • Black Friday iarna la Altex
    Black Friday de iarnă la Altex și-n 202516 februarie 2025
  • Flanco recomandari black Friday
    Black Friday la Flanco între 14-19 februarie 202515 februarie 2025
  • black-friday-kidzsport
    Cod de reducere suplimentar de -10% la Vgeneration și Kidzsport09 noiembrie 2024
  • La ce oră începe Black Friday la eMAG în 2024?07 noiembrie 2024

Taguri

accesorii Altex Black Friday 2013 Black Friday 2014 Black Friday 2015 Black Friday 2016 Black Friday 2017 Black Friday 2018 Black Friday 2019 Black Friday 2020 data Black Friday electro-IT electrocasnice Elefant.ro eMAG evoMAG fashion Flanco genti home & deco imbracaminte incaltaminte ingrijire personala telefoane
mai 2025
LMaMiJVSD
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
« feb.    
 
Termeni si conditii
Politica datelor personale
  • |Acasă
  • |Magazine
  • |Știri
  • |Oferte
  • |Istoric

© 2025 Black Friday Mania