Romanii au apreciat campaniile de Black Friday 2016, au cumparat fix atatea produse cate si-au propus, iar interesul pentru acest eveniment a fost chiar mai mare decat in 2015. Acestea sunt doar cateva concluzii ale unui sondaj la care au participat 1.400 de persoane din mediul urban.
Acum ca editia din 2016 a Vinerii Negre s-a incheiat, o multime de sondaje sunt realizate de catre companiile specializate in acest departament. La fel ca in ultimii ani, Starcom MediaVest si Leo Burnett au colaborat cu TNS pentru a afla obiceiurile si parerile romanilor despre campaniile de Black Friday 2016.
⇒ Vezi magazinele participante la Black Friday!
Studiul s-a incheiat, iar rezultatele sunt aici. Printre concluzii se regasesc si intentiile locuitorilor din tara noastra cu privire la acest eveniment. Ca de obicei, noi credem ca aceste detalii sunt interesante, asa ca vi le prezentam in randurile urmatoare.
Campaniile de Black Friday 2016 au generat un interes mai mare fata de cele din 2015
Interesul romanilor pentru Black Friday a crescut in 2016 comparativ cu 2015. Sondajul arata ca 56% dintre cei interesati sa cumpere cel putin un produs in Vinerea Neagra au si facut acest lucru. De cealalta parte, numarul clientilor pierduti a ramas aproape la fel, intrucat 20% dintre cei care voiau sa cumpere nu au facut acest lucru in 2016 fata de 21% cat era procentajul in 2015.
Cei indiferenti la campaniile de Black Friday 2016 au avut un procent de 18%, adica nu au vrut sa cumpere vreun produs si nici nu au facut-o. Romanii sedusi de ofertele din acest eveniment au fost de 6%, adica nu aveau de gand sa cumpere, dar au facut acest lucru.
Din pacate, se pare ca identitatea evenimentului se pierde odata cu trecerea timpului. Numai 17% dintre corespondenti au afirmat faptul ca Black Friday este diferit de evenimentele promotionale din restul anului. Aproximativ 42% cred ca Vinerea Neagra nu este diferita de alte campanii promotionale, iar 40% cred ca diferentele sunt foarte mici.
In ciuda diluarii evenimentului, in jur de 64% dintre romani au cautat informatii cu privire la campaniile de Black Friday 2016 cu una sau doua saptamani inaintea acestora. Mai mult, aproximativ 20% dintre ei s-au informat chiar cu 3-4 saptamani inaintea celui mai mare festival promotional al anului.
Vestile bune continua cu faptul ca 62% dintre romani sunt de parere ca nu ii influenteaza promotiile dinaintea datei oficiale a evenimentului. Acestia asteapta ziua de Black Friday, in timp ce 38% dintre romani spun ca aceste campanii extinse chiar le diminueaza interesul pentru Vinerea Neagra. Asadar, magazinele nu ar trebui sa organizeze campanii care incep cu mai multe saptamani inaintea datei oficiale pentru ca romanii asteapta cu nerabdare Black Friday.
In plus, se pare ca 51% dintre romani au cumparat produse fix in ziua de Black Friday 2016, adica pe 18 noiembrie, iar 29% au cumparat in zilele de weekend de dupa eveniment, adica in perioada 19-20 noiembrie.
Romanii ar cheltui mai mult in Vinerea Neagra daca reducerile ar fi reale
Am ajuns si la parerile reale ale romanilor despre modul cum au comunicat site-urile campaniile de Black Friday 2016. Studiul arata ca 49% dintre romani le-au considerat informative, 43% le-au considerat si folositoare, iar 21% le-au considerat interesante.
Totusi, nu toate cuvintele au fost de lauda. Se pare ca 20% au fost de parere ca au fost prea agresive, 12% au considerat ca toate au fost la fel, in timp ce cate 5% au spus ca au fost plictisitoare.
80% dintre romani si-au luat informatiile de pe site-urile magazinelor, iar 40% au apelat si la informatii din newsletterele magazinelor. Cat despre site-urile care prezinta informatii despre toate magazinele si ofertele lor, cum este si Black Friday Mania, se pare ca 49% dintre romani au apelat la ele.
Popularitatea Black Friday este in crestere, dupa cum arata si trendurile Google, iar acest lucru este confirmat de studiul Starcom MediaVest, Leo Burnett si TNS. Magazinele mai au loc de crestere, pentru ca romanii nu cheltuiesc cat si-ar dori in Vinerea Neagra.
Evenimentul a fost adus in Romania pentru a stimula cheltuielile in sectorul electro-IT, adica acolo unde produsele sunt mai scumpe. Chiar si asa, categoriile de articole mai costisitoare au cele mai scazute rate de conversie, in timp ce categoriile de produse mai ieftine au rate mai bune de conversie.
Asadar, romanii si-ar dori sa cumpere electronice, electrocasnice, gadgeturi si produse IT, insa aleg sa cumpere cosmetice, parfumuri, haine si incaltaminte. In medie, romanii planuiau sa cumpere 3,5 produse, iar ei au cumparat 3,6 produse, insa nu pe cele pe care si le-ar fi dorit.
Majoritatea romanilor au dorit sa cheltuiasca intre 1.001 si 5.000 de lei de Black Friday 2016 si chiar au facut economii exclusiv pentru acest eveniment. In ciuda acestui fapt, tot ei au considerat ca reducerile nu au fost reale, asa ca s-au reorientat spre cadouri pentru cei dragi si au ajuns sa cheltuiasca, in medie, mai putin de 300 de lei.
Increderea in magazinele online se afla intr-o continua crestere. Pe romani ii intereseaza preturile, iar 77% dintre ei ar cumpara de la magazine de la care nu au mai cumparat daca ar avea si beneficii, precum preturi mai mici, timp de livrare mai scurt sau garantie extinsa.
Mai mult de jumatate dintre romani au fost satisfacuti de campaniile de Black Friday 2016
Ultimele concluzii cu privire la studiul despre campaniile de Black Friday 2016 se refera la sentimentele romanilor. Asadar, 56% dintre participanti au spus ca au fost satisfacuti de ofertele din acest an fata de 52% in 2015.
Aproximativ 24% au spus ca au fost fericiti (fata de 14% in 2015), iar 17% s-au declarat impliniti (8% in 2015). Scaderi au fost inregistrate la optimism si incredere, care au scazut pana la 11% (26% in 2015) si, respectiv, pana la 9% (19% in 2015).
Dintre cei care au cumparat in 2016, 75% au raspuns ca vor cumpara produse si de Black Friday 2017. Intentia de cumparare este si ea in crestere, tinand cont ca 58% dintre cei care au cumparat in 2015 au spus ca vor cumpara in 2016.
Una peste alta, se pare ca romanii au o parere buna despre acest eveniment si asteapta reduceri in fiecare an. De asemenea, este clar ca exista loc si de mai bine, deci urmeaza ca magazinele sa raspunda cu imbunatatirea campaniilor promotionale.
Toate informatiile studiului sunt prezentate in acest infografic.
Lasă un răspuns