Directorul executiv al unuia dintre cei mai mari retaileri din Romania, Flanco, a fost prezent la o conferinta de presa unde, printre altele, a condamnat magazinele de la noi pentru excesul de campanii cu tematica Black Friday, care sunt organizate pe tot parcursul anului in loc sa fie sustinute doar la finalul lunii noiembrie.
Black Friday este cel mai mare festival al reducerilor din an. Toti romanii asteapta cu nerabdare a doua jumatate a lunii noiembrie pentru a putea cumpara produse la pret redus. Cu toate acestea, exista anumite magazine, precum Altex, care sustin astfel de promotii si in alte perioade ale anului.
Dragos Sirbu, director executiv Flanco, a vorbit despre acest lucru intr-o conferinta de presa, acolo unde a sustinut ca exista o „lipsa de creativitate” pe piata electro-IT din Romania, intrucat mai multi jucatori fac exces de promotii de Black Friday.

Altex a sustinut o campanie de Black Friday in perioada 18-23 februarie 2016.
Magazinele nu ar mai trebui sa ofere promotii de Black Friday pe tot parcusul anului, spune directorul Flanco
Piata de consum din Romania este concentrata pe preturi, ceea ce inseamna ca cel mai important factor de decizie la o achizitie consta in pretul produselor. De aceea, magazinele incearca sa spuna ca ofera cele mai mici preturi si fac acest lucru prin a oferi campanii cu tematica Vinerea Neagra pe tot parcursul anului.
Directorul Flanco s-a aratat deranjat de acest lucru si a spus ca magazinele din Romania organizeaza promotii de Black Friday de-a lungul anului pentru a-si acoperi propriile „neajunsuri”.
Neajunsurile sunt reprezentate de cota de piata, dar pot fi si o lichidare de stoc, spune Dragos Sirbu. Asadar, magazinele incearca sa ofere reduceri pentru a-si mai creste cota de piata comparativ cu rivalii, dar si sa scape de produsele vechi – totul sub pretextul unei campanii de Vinerea Neagra.

Directorul Flanco, Dragos Sirbu, spune ca Black Friday nu va mai avea un impact la fel de mare asupra romanilor daca magazinele continua sa organizeze campanii tematice pe toata durata anului.
Romanii au inceput sa se prinda de faptul ca aceste promotii de Black Friday organizate pe toata durata anului nu reprezinta varianta adevarata a evenimentului. Totusi, un efect advers este faptul ca editia de la finalul lunii noiembrie ar putea sa aiba un efect mai mic asupra consumatorilor si acest lucru va fi resimtit de toti retailerii.
Chiar daca nu a mentionat Altex, declaratiile directorului executiv Flanco pot fi interpretate drept un atac la acest magazin, care a organizat promotii de Black Friday de primavara, vara si iarna in trecut, inclusiv in februarie 2016.
Declaratiile sunt surprinzatoare, tinand cont ca si Flanco face acelasi lucru ca Altex. In ianuarie 2016, clientii Flanco au fost intampinati cu oferte de Black Week timp de 9 zile. Numele face referire directa la Black Friday, in timp ce materialele de promovare ale campaniei au fost predominant negre.
Flanco vrea mai multi angajati si deschide mai multe magazine in 2016
Dragos Sirbu a oferit si cateva declaratii despre viitorul companiei, starea fortei de munca din Romania si despre un fost competitor, Domo, care a intrat in faliment la finalul anului 2015.
Directorul Flanco a spus ca falimentul Domo a avut efecte negative la inceput. Acestea au constat in limitele de credite de la asiguratori, care au fortat magazinul sa ofere explicatii despre situatia companiei pentru a evita o repetare a cazului Domo.
Efectele pozitive ale falimentului vor aparea in 2016, intrucat va exista un concurent in minus pe piata. Chiar si asa, competitia in segmentul electro-IT ramane „acerba”, spune Dragos Sirbu.
In viitorul apropiat, Flanco va mai deschide 30 de magazine si va inchide doua. Unele dintre punctele noi de lucru vor fi amplasate in locul unora ce apartineau pana nu demult lui Domo. De asemenea, retailerul planuieste sa mai angajeze 220 de oameni in 2016.

Flanco planuieste sa deschida 30 de noi magazine in Romania in 2016.
Angajatii raman o problema pentru toate magazinele din Romania. Dragos Sirbu mentioneaza ca 50% dintre angajati aleg sa plece destul de repede, intrucat apar alte oportunitati. Seful companiei spune ca se investesc bani in antrenamentul angajatilor pentru a oferi servicii mai bune clientilor, insa acestia isi schimba locul de munca dupa numai sase luni.
Intrebat daca nu ar fi mai bine ca Flanco sa creasca salariile, astfel incat sa isi pastreze angajatii, directorul executiv a spus ca asta ar putea fi o solutie pe termen lung. Problema este ca decizia de cumparare este 80% influentata de pret si ca marjele de profit sunt mici, asadar exista limitari cu privire la cresterile salariale.
Cifra de afaceri Flanco a atins 175 de milioane de euro in 2015, o crestere de 27 de milioane de euro fata de 2014. La cea mai recenta editie de Black Friday in Romania, Flanco a inregistrat vanzari de 116 milioane de lei.
Lasă un răspuns