Cine nu a auzit de eMAG?! Cu o promovare puternica, inclusiv pe canalele TV in ultima perioada, eMag a ajuns intr-un fel sau altul la urechile multor romani. Daca nu ati comandat niciodata de la eMag, probabil aveti o ruda, un prieten sau o cunoscutinta care a facut-o.
Daca insa cunostinta dvs. nu v-a spus care ar fi motivele pentru care merita sa comandati de la eMAG de Black Friday 2013, o facem noi.
1. eMAG – unul din principalele magazine care au adus Black Friday in Romania, in 2011
Este drept, au mai fost incercari si inainte de 2011 de a importa acest eveniment de shopping (introdus prima data peste ocean) in Romania, dar rezultatele nu au fost la fel de spectaculoase precum in 2011. Impreuna cu Flanco si cu alte magazine online importante de pe piata autohtona, eMAG a promovat intens Black Friday 2011 in Romania, iar rezultatele nu au intarziat sa apara.
In 2012, pentru eMAG numai vanzarile de Black Friday au ajuns la 12 milioane de euro, pentru ca impreuna cu weekendul ce a urmat, vanzarile sa urce pana la 15,73 milioane de euro. In 2011, anul precedent, comenzile realizate de Black Friday au totalizat 8 milioane de euro, deci putem vorbi de o crestere de 50% de la an la an.
Experienta acumulata in anii anteriori, cand a fost in prim-planul promovarii evenimentului Vinerea Neagra in Romania, ii permite eMAG sa gestioneze mult mai bine in 2013 toate operatiunile ce tin de stocuri, livrari ori uptime-ul site-ului. Totusi, si asteptarile sunt mari in acest an, deoarece media a promovat intens evenimentul si multa lume si-a facut deja lista de cumparaturi pentru Vinerea Neagra, mai ales ca anul acesta Mos Craciun isi face cumparaturile de Black Friday.
2. Ofertele eMAG de Black Friday – consistente si variate
Cel putin din 2012, putem aminti procente taiate de ordinul catorva zeci la multe produse. Televizoare, laptopuri, tablete, telefoane, electrocasnice mari si mici, carti, jocuri electronice si console ori jucarii, componente PC ori periferice IT, articole de bricolaj sau chiar vacante, toate au beneficiat de reduceri de pana la 50% (sau chiar mai mari in cateva cazuri!)
Succesul campaniei Black Friday din 2012 a fost confirmat si de numarul comenzilor: 92.000, conform oficialilor eMAG.
3. Livrarea rapida – alt punct forte al eMAG
eMAG este un magazin online unde foarte multe produse sunt pe stoc. Asta se traduce printr-o livrare prompta a coletelor. Stocurile mari sunt valabile in orice perioada a anului, dar nici de Black Friday – cand numarul de comenzi atinge cote maxime – nu sunt exceptii.
Daca in 2011 livrarile pentru comenzile realizate de Black Friday au inceput cu ziua de luni, de Black Friday 2012 eMAG a dat startul livrarilor aferente comenzilor inregistrate in Vinerea Neagra inca din weekend, fiind destui norocosi care au putut deschide coletele sambata sau duminica.
Anul acesta Black Friday cade pe 29 noiembrie, adica fix inainte cu o zi de Sfantul Andrei. Cum sunt peste 600.000 de mii de romani cu numele de Andreea, Andra sau Andrei, probabil prietenii lor spera sa le cumpere cadouri chiar de Black Friday. Realistic vorbind insa, in special bucurestenii vor avea sanse reale sa fie sunati de curier in weekend.
4. Site-ul emag.ro – incarcare rezonabila de Black Friday 2012
Nu fara incidente – deja relatate de noi – incarcarea paginilor site-ului a fost in general multumitoare. Navigarea pe site o putem considera rezonabila, raportata bineinteles si la avalansa de vizitatori online. Numarul de comenzi realizate intre orele 08:00 si 13:00 a atins 70.000, iar daca facem o medie, obtinem in acest interval orar peste 230 de comenzi pe minut sau aproape 4 comenzi pe secunda!
5. emag.ro – beneficii in plus pentru cumparator
Am face o lista mult prea lunga pentru a aminti toate beneficiile pe care eMAG le-a introdus de-a lungul timpului pentru clientii sai. Totusi, le reamintim pe cele mai importante si pe cele mai recente:
- 30 de zile drept de retur: consumatorii erau implicit protejati prin lege, conform O.G. 130/2000, asigurandu-li-se 10 zile lucratoare pentru a returna produsul comandat la distanta. eMAG pluseaza si ofera 30 de zile (in anumite conditii) si, poate mai important, o face inclusiv pentru persoanele juridice. Consumatorul, asa cum este definit prin lege, este o persoana fizica, astfel incat micii intreprinzatori au apreciat aceasta masura.
- serviciul pick-up & return: permite preluarea unui produs defect, aflat in perioada de garantie, de catre curierul agreat de eMAG de la client, repararea sa si returnarea la client. „Pick-up & return” este gratuit, dar este valabil doar in anumite conditii. Acest serviciu se refera strict la produsele care beneficiaza de garantie oferita de Dante International SA – operatorul eMAG.ro.
- livrarea in aceeasi zi cu comanda: introdus de cateva luni, serviciul permite livrarea coletelor in Bucuresti in aceeasi zi in care s-a efectuat comanda, in anumite conditii totusi. Comanda trebuie realizata pana in ora 15:00, de luni pana vineri, produsele comandate trebuie sa fie in oferta eMAG si sa apara pe stoc, exceptie facand electrocasnicele mari, ce nu intra in acest program.
- deschiderea coletului la livrare: unul dintre cele mai noi servicii eMAG, acesta este menit sa creasca suplimentar increderea celor care comanda online ca produsele le sosesc in stare buna. Oferit atat persoanelor fizice, cat si juridice, deschiderea coletului la livrare se poate face si pentru cei care achita ramburs, inainte sau dupa efectuarea platii, insa doar in prezenta curierului. Mai multe informatii regasiti pe site-ul eMAG. Pentru cei care au efectuat deja zeci de comenzi online, probabil serviciul nu este unul foarte important, dar pentru cei aflati la inceput in materie de cumparaturi de pe Internet, orice element de siguranta in plus conteaza.
N-as spune ca eMAG este un magazin online perfect, existand destule capitole la care poate aduce imbunatatiri. Pana la urma, orice magazin online este operat tot de oameni, iar acestia mai si gresesc. Voi puncta in continuare si un aspect care ar necesita imbunatatiri.
Afisarea parerilor utilizatorilor – corigibila
Faptul ca multa lume cumpara de la eMAG se reflecta si in numarul mare de review-uri si comentarii la produse. Dar modul de afisare al acestora ar necesita, dupa parerea mea, un upgrade major:
- afisarea implicita pe pagina produsului atat a review-urilor, cat si a primelor 2 comentarii ingreuneaza atat navigarea, cat si diferentierea rapida a review-urilor fata de comentariile la aceste recenzii. Optiunea de a afisa implicit doar review-urile, fara comentarii, pare in acest caz oportuna.
- nu este foarte clara ordinea implicita de afisare a review-urilor: se spune ca sunt afisate cele mai utile review-uri, dar ordinea pare ca nu tine cont de voturile date, ci pare mai degraba ca algoritmul de sortare prioritizeaza recenziile cele mai vechi. O optiune de a sorta review-urile in ordine cronologica sau dupa popularitatea lor ar fi binevenita.
- desi poate nu ar fi utilizata de prea multi vizitatori, o functie de cautare strict in cadrul review-urilor si a comentariilor ar putea fi importanta pentru cei care doresc sa gaseasca rapid anumite aspecte despre produsul analizat.
- o actualizare importanta ar putea fi si identificarea cumparatorilor reali de pe emag.ro. Sunt dese cazurile cand clienti care nu au produsul, ci doar si-l doresc sau l-au vazut la un prieten, posteaza „review”-uri care rar pot fi considerate pertinente, in lipsa produsului. Posibilitatea de a identifica in mod rapid si corect pe cei care au cumparat de la eMAG ar fi un avantaj major.
Multe produse de pe site au doar cateva review-uri, sunt destule care au cateva zeci, dar exista si cateva exceptii, care au sute. O astfel de exceptie este si acest produs: un router wireless de la TP-Link foarte popular, probabil datorita pretului si a raportului foarte bun pret/performanta. Va las pe dvs. sa vedeti cat de usor se poate naviga printre cele aproape 300 de review-uri! Probabil numarul de comentarii depaseste 1000…
Review-urile si comentariile cumparatorilor reprezinta o resursa importanta pentru orice magazin online si este pacat ca nu este exploatata la maximum, printr-o afisare corespunzatoare.
Actualizare 27.10.2014: ne face placere sa observam ca eMAG a corectat o parte din nemultmirile noastre, astfel incat nu toate cele mentionate mai sus mai sunt valabile in 2014. In special etichetarea diferita a recenziilor de la clientii verificati ca si cumparatori ai unui produs, precum si posibilitatea citirii doar a acelor recenzii scrise de cumparatori verificati sunt doua dintre optiunile utile recent introduse.
Asteptam ofertele eMAG de Black Friday 2013
Niciun magazin nu are 100% clienti multumiti, fie ca opereaza online sau offline. eMAG a reusit sa faca vanzari record de Black Friday atat in 2011, cat si in 2012 si a fidelizat astfel o multime de clienti. Asteptam sa ne surprinda si in acest an!
Studati cu atentie produsele actuale si pregatiti-va pentru ofertele eMAG de Black Friday 2013! Mai sunt doar… cateva zile!
Lasă un răspuns