eMAG este liderul vanzarilor online din Romania si este considerat, alaturi de altii, „parintele” Black Friday-ului romanesc. Compania de retail, fondata in 2001 de Radu Apostolescu, Dan Teodosescu si Bogdan Vlad, a avut un parcurs impresionant inca de la „stangaciile” primului Black Friday eMAG, din 2011, si pana la succesul rasunator din 2013.
Daca eMAG nu ar fi fost, istoria Black Friday in Romania cu siguranta ar fi fost diferita. De ce? Pentru ca eMAG, impreuna cu Flanco si Asesoft Distribution, au decis sa stimuleze vanzarile pe sectorul electro-IT si au adus in Romania conceptul de Black Friday, in 2011.

Inca din 2001, eMAG a fost poate cel mai puternic promotor al cumparaturilor online, iar din 2011, al Black Friday-ului in Romania.
Desi la prima editie au intampinat cateva dificultati, Black Friday eMAG din 2013 a fost cel mai de succes eveniment organizat de retailer si i-a adus sute de mii de comenzi, incasari fabuloase, dar si doua recorduri stabilite. Ofertele campaniei de Vinerea Neagra 2013 au fost si ele pe masura succesului de care s-a bucurat magazinul online.
Black Friday eMAG 2011 – „un dezastru”, dar si „cel mai tare training ever”
La prima editie de Black Friday eMAG, din 2011, compania a oferit doritorilor reduceri de pana la 80%, la o gama variata de produse. Potrivit declaratiilor fostului vicepresedinte eMAG, Radu Apostolescu, citat de capital.ro, prima editie a Vinerii Negre a fost „un dezastru”, dar a reprezentat in acelasi timp un bun training din care a avut de invatat intreaga echipa:
A fost un dezastru desi nu s-a vazut nimic. A iesit foarte bine in exterior, inauntru n-a iesit foarte bine pentru ca am uitat niste mici detalii, cum ar fi coordonarea stocurilor chiar in real time pentru ca in momentul cand vinzi in 20 de minute cat intr-o luna trebuie sa fie totul real time.
Cu toate ca au intampinat probleme, tot Radu Apostolescu este cel care recunoaste ca au invatat enorm din intreaga experienta, pe care au privit-o ca pe un training de neuitat. Dovezile ca si din intamplari nefericite poti sa inveti lucruri utile sunt anul 2012, dar in special anul 2013, cand eMAG a inregistrat cele mai mari vanzari online de Black Friday din Romania.
Cele mai mari discounturi oferite de Black Friday eMAG 2011, pe categorii de produse, au fost urmatoarele:

Cele mai bune oferte de Black Friday de la eMAG.
Black Friday – ziua cu cele mai multe reduceri din an – a dus in 2011, anul lansarii in Romania, reduceri la o gama larga de produse, cu accent pe cele din categoria IT&C.
In 2012, ofertele Black Friday eMAG au inclus o categorie speciala de produse
Anul 2012 a adus evenimente importante pentru eMAG. Compania s-a extins si pe piata externa, in Bulgaria si, ulterior, in Ungaria. Pentru Black Friday-ul din 2012, eMAG s-a pregatit cu 8 luni inainte, cu 110 servere, 70 de programatori si peste 120.000 de produse.
Reducerile totale oferite de eMAG cu ocazia Black Friday 2012 au ajuns la suma de 5,07 milioane de euro. In 2012, eMAG a inregistrat de Black Friday (+ weekendul ce a urmat) un total al vanzarilor de 15,73 milioane de euro. In 2012, reducerile de Black Friday au ajuns, in general, pana in apropierea pragului de 70%. Un discount special de 80% a fost aplicat la pachetul Antivirus Bitdefender Total Security 2013.

In 2012, pentru prima data, eMAG a introdus in oferta de Black Friday vacante si city break-uri.
Spre deosebire de 2011, Black Friday-ul din 2012 organizat de eMAG a adus o gama mai bogata de produse aflate la oferta. In premiera, la Black Friday eMAG au fost scoase la vanzare si oferite cu discount de pana la 36% vacante in Rhodos, Creta, Antalia si Corfu. Tot in 2012, un sejur de 8 zile la Marea Neagra se vindea cu 85 de euro, iar un City Break de 3 zile la Sibiu, cu 79 de euro.
Doua recorduri inregistratate de eMAG la Black Friday 2013
Black Friday 2013 la eMAG a debutat mai devreme cu o saptamana: startul ofertelor s-a dat pe 22 noiembrie. Cu aceasta ocazie, retailerul a investit in platforma online (servere si servicii web) aproximativ 500.000 de euro, pentru a face fata milioanelor de vizite de pe site. Oferta eMAG de Black Friday 2013 a continut aproximativ 250.000 de produse.
Aproape 3 sferturi dintre produsele aflate in campania Black Friday 2013 fusesera recent lansate. Discounturile au ajuns pana la 83%, astfel ca mouse-ul optic Logitech B100 USB, cel care a beneficiat de acest discount, a fost disponibil la pretul de doar 4,99 lei. Un alt discount important, de 72%, a fost acordat pachetului software Bitdefender Total Security.

De Black Friday 2013, eMAG a oferit discounturi de peste 60% la anumite produse.
eMAG.ro este site-ul care a stabilit un nou record la capitolul “cel mai scump produs vandut de Black Friday”: a reusit sa vanda un Mercedes-Benz, Clasa E 220 CDI, pentru suma de 45.000 de euro. Tot eMAG a mai doborat inca un record: oferirea celui mai mare discount (12.600 de euro) pentru un produs tranzactionat online.
Vanzari importante pentru eMAG inca din prima zi de Black Friday 2013
Pana la ora 18:00 a primei zile de Black Friday 2013, pe 22 noiembrie, eMAG vanduse deja 200.000 de produse, in valoare totala de 80 de milioane de lei. In doar 5 minute s-au vandut aproximativ 1.000 de tablete Serioux la 99 de lei. Tot in prima zi de campanie s-au vandut 60 de autoturisme, in valoare totala de aproximativ 1 milion de euro. Primele 4 s-au vandut in doar 3 minute!
Apropierea Black Friday de luna cadourilor nu a fost trecuta cu vederea de eMAG. Peste 8.000 de jucarii s-au vandut doar in prima zi, prin intermediul site-ului eMAG.ro.
Printre cele mai achizitionate produse la eMAG de Black Friday 2013 regasim electrocasnicele: 42.000 de frigidere, masini de spalat, mixere, storcatoare sau espressoare au fost cumparate in prima zi de reduceri, pana la ora 18:00.
Ce ne rezerva Black Friday 2014 la eMAG?
Pregatirile de Black Friday 2014 au inceput cu luni bune inaintea marelui eveniment al reducerilor. Probabil totul este deja bine pus la punct, astfel incat eMAG nu s-a mai sfiit sa anunte din timp in acest an data de start a campaniei: 21 noiembrie.

„Bulinele” cu reducerile procentuale sunt asteptate sa-si faca aparitia si de Black Friday 2014.
De ce sa alegeti eMAG cu ocazia Black Friday 2014? Enumeram doar cateva argumente: discounturile sunt substantiale, gama de produse disponibile in oferta campaniei este din ce in ce mai variata, iar site-ul s-a imbunatatit constant, de la an la an. La ultimul Black Friday, pe eMAG.ro nu au fost incidente cu site-ul, acesta functionand in parametri tot timpul.
eMAG se pare ca face tot posibilul sa ne demonstreze ca online va fi mereu simplu. Inclusiv de Black Friday!
Lasă un răspuns