Google tocmai a anuntat cele mai populare cautari pe Internet in Romania pe anul 2013. Surprinzator sau nu, Black Friday 2013 si-a facut loc chiar pana in top 3 al acestui clasament.
Vanzarile marilor magazine online din Romania au atins recorduri cu ocazia Black Friday 2013. Desi rezultatele incasarilor facute publice de catre magazine vorbesc de la sine, acum si Google confirma succesul evenimentului in Romania.
In ultimii ani, compania Google ne-a obisnuit cu prezentarea unei retrospective asupra cautarilor populare realizate prin intermediul motorului sau de cautare. De multe ori, aceste topuri cu expresiile despre care oamenii cauta informatii pe Internet pot revela interese mai putin cunoscute ale internautilor din diverse tari.
Ce-au cautat romanii cel mai mult pe Google in acest an?
Google prezinta mai multe clasamente interesante, din care puteti afla numele celui mai cautat film pe Internet in Romania anului 2013, cele mai populare persoane, emisiuni TV sau evenimente sportive la noi in tara. Cel mai important clasament este cel al cautarilor generale:

Black Friday 2013 s-a instalat pe locul al treilea in topul cautarile pe Google in acest an, in Romania.
Topul cautarilor Google Romania contine pe primele 10 pozitii ale sale evenimente importante in anul 2013, din diverse domenii: cel al invatamantului (bacalaureat si titularizare), al divertismentului (filme, seriale tv, concursuri de muzica ori videoclipuri), jocuri de noroc ori shopping.
Black Friday 2013 este al treilea cel mai cautat termen in acest an, ceea ce dovedeste ca romanii au fost interesati sa afle cat mai multe informatii despre aceasta pseudo-sarbatoare. Este posibil ca si intinderea evenimentului Black Friday 2013 pe mai mult de o saptamana in acest an, in Romania, sa fi condus la un numar mai mare de cautari.
Google – lider incontestabil al motoarelor de cautare din Romania
Si in anul 2013, Google isi pastreaza suprematia in ceea ce priveste motoarele de cautare utilizate de romani. StatCounter este unul din furnizorii de servicii de analiza a traficului web, care prezinta rapoarte publice despre informatiile culese de pe site-urile monitorizate. Printre statistici, o regasim si cea legata de motorul de cautare utilizat:

Google a fost cel mai utilizat motor de cautare in 2013 in Romania, la mare distanta de concurenta. Sursa: StatCounter.
Daca in SUA, conform datelor furnizate de StatCounter, Google detine o cota de piata de aproximativ 80%, iar in Marea Britanie aceasta atinge 90%, in Romania procentul este si mai mare: 96%. Graficul de mai sus este elocvent in a prezenta modul in care Google domina piata motoarelor de cautare in Romania.
In acest conditii, putem trage concluzia – si asta fara a exagera – ca cele mai importante cautari realizate de romani pe Google in 2013 reprezinta de fapt cautarile anului pe Internet in Romania.
Evolutia numarului de cautari Google pentru primii 5 termeni in 2013
„Black Friday 2013” este a treia cea mai populara expresie utilizata in motorul de cautare Google in tot anul 2013, daca ne raportam la numarul total al cautarilor din Romania. Este insa interesant de urmarit inclusiv evolutia numarului de cautari de la luna la luna, iar Google ne ofera si aceasta informatie, prin intermediul serviciului Google Trends:
In top 5 al cautarilor realizate pe Google in 2013 de catre internautii romani, gasim atat termeni si expresii cu varfuri de cautare strict in anumite luni sau saptamani, dar si termeni care se cauta relativ constant pe tot parcusul anului. Din prima categorie fac parte „rezultate bac 2013”, „Black Friday 2013” sau „Paul Walker”, expresii foarte cautate in perioadele asociate evenimentelor: bacalaureat (lunile iulie 2013 – prima sesiune, respectiv septembrie 2013 – a doua sesiune), Black Friday 2013 (luna noiembrie 2013), Paul Walker (inceputul lunii decembrie 2013, imediat dupa moartea cunoscutului actor).
Pe de alta parte, termeni precum „Suleyman Magnificul” (numele unui serial TV de succes in Romania) ori „Loto 6/49” (binecunoscutul joc de noroc) au cautari multe aproape in orice perioada a anului. Difuzarea serialului a fost intrerupta vara (incepand cu luna mai), dar a fost reluata toamna (din august), iar trendul cautarilor online oglindeste fidel aparitiile TV.
In ceea ce priveste cautarile pentru jocul de noroc, explicatia poate fi data de faptul ca romanii vor sa afle rezultatele extragerilor, atunci cand si-au cumparat bilet, astfel incat nu ar fi exclus ca trendul cautarilor afisat de Google pentru expresia „Loto 6/49” sa se suprapuna partial cu trendul incasarilor Loteriei Nationale.
Referindu-ne strict la expresia care ne intereseaza cel mai mult – Black Friday 2013 – putem observa din graficul interactiv Google Trends ca, fata de anii trecuti, romanii au inceput sa se intereseze de eveniment cu saptamani bune inainte de data oficiala a acestuia. Notorietatea Black Friday in Romania a crescut de la an la an, lucru confirmat si de sondajele recente, astfel incat nu trebuie sa ne mire cautarile, documentarea timpurie si pregatirea romanilor pentru evenimentul de shopping al anului.
Cel putin in intervalul 10-30 noiembrie, graficul Google Trends indica faptul ca „Black Friday 2013” a fost expresia cea mai cautata din cele 10.
Google Zeitgeist – spiritul vremurilor pe Internet
Inca din anul 2011, Google a inceput sa publice la sfarsit de an, sub denumirea de „Zeitgeist” (n.r. „spiritul vremurilor” in limba germana), o retrospectiva a celor mai cautate informatii de pe Internet din anul respectiv, atat la nivel global, cat si national.
Pentru tendintele importante in materie de cautari inregistrate la nivel global, Google prezinta un clip video anual. Iata-l pe cel realizat pentru 2013:
Topul cautarilor Google Romania – un barometru al tendintelor viitoare
Clasamentele publicate de Google la sfarsit de an pot oferi o imagine de ansamblu asupra evenimentelor importante inregistrate in ultimele 12 luni, pot arata ceea ce este important pentru internauti si pot indica trendurile actuale si viitoare.
Lasă un răspuns