Tot mai multi retaileri din intreaga lume au prins atat de tare gustul campaniilor de Black Friday, incat au inventat perioade de reduceri si pentru alte momente profitabile ale anului. Black Easter este una dintre acestea si se anunta un real succes si in Romania, dupa doar doua sezoane.
De ani buni, perioada dinaintea Craciunului a devenit una extrem de profitabila pentru comerciantii cu amanuntul din intreaga lume. Reducerile desfasurate sub titulatura Black Friday au avut un atat de mare succes in SUA, incat modelul a depasit rapid granitele si a ajuns si pe alte continente, inclusiv in Romania.
Spring Black Friday – un Black Friday al primaverii?
Retailerii de peste ocean nu au fost multumiti doar cu succesul inregistrat de clasicul Black Friday, din luna noiembrie. De cativa ani, doua dintre cele mai mari lanturi de magazine din SUA – Home Depot si Lowe’s – au initiat campanii de reduceri chiar la inceputul primaverii.
Promotiile sunt concentrate in special pe produsele de gradinarit si pentru petrecerea timpului in aer liber. Un fel de Black Friday „de primavara” sau, altfel spus: „Spring Black Friday”, asa cum este denumirea asociata acestor oferte.
Succesul lor a fost atat de mare, incat in cursa a intrat de anul acesta si Walmart. Un concurent mai mult decat redutabil, avand in vedere reclama intensa facuta la promotiile de sezon si, mai ales, preturile deosebit de atractive propuse: Gratar Kingsford, la doar 88 de dolari sau mobilier de terasa din sapte piese la doar 298 de dolari, practic un discount de 100 de dolari fata de pretul initial.
Walmart este insa abia la inceput de drum, pe un segment dominat in ultimii ani de Home Depot, care a incercat sa valorifice Black Friday-ul de primavara prin mai multe metode conexe, menite sa atraga tot mai multi clienti. Printre acestea, organizarea de ateliere in magazine, ocazie cu care cei interesati puteau si testa produsele, inainte de a le achizitiona. Mai mult, deoarece s-a constatat o crestere a numarului de clienti, conducerea Home Depot a anuntat in luna februarie ca vor mai fi efectuate aproximativ 80.000 de noi angajari la nivel national.
Exista insa o diferenta importanta de abordare a campaniilor de reduceri in cazul celor trei mari lanturi de magazine nord-americane. Home Depot si Lowe’s isi desfasoara reducerile in functie de clima din anumite zone ale tarii. De cealalta parte, Walmart a mers pe varianta alegerii unei date comune pentru startul promotiilor in toate magazinele proprii. Astfel, campania de reduceri a acestora a inceput la sfarsitul lunii martie si a fost cotinuata inclusiv la inceput de aprilie.
Majoritatea evenimentelor de reduceri au fost programate sa fie lansate in jur de 20 martie, odata cu echinoctiul de primavara, care anul acesta a picat intr-o zi de joi. De aceea, unele companii au ales sa inceapa promotiile ziua urmatoare, vineri, pentru a se sincroniza cu denumirea campaniilor.
Black Easter, super-reducerile dinaintea sarbatorilor de Paste
In Romania, perioada semnificativa din punctul de vedere al reducerilor din magazine a ramas, in continuare, cea de la inceputul iernii. Clasicul Black Friday are insa si la noi un omolog destul de puternic.
EvoMAG si WatchShop sunt doi dintre comerciantii de pe piata din Romania care s-au bucurat de un important succes anii trecuti, cu ocazia reducerilor din preajma sarbatorilor de Paste. Tocmai de aceea, acestia au decis sa repete campania si in 2014, sub aceeasi denumire, dar pe o perioada extinsa.
La WatchShop, doritorii vor putea sa achizitioneze ceasuri de firma la preturi promotionale intre 7 si 23 aprilie, in timp ce amatorii de tehnologie au sansa de a gasi oferte deosebite la evoMAG intre 2 si 22 aprilie 2014.
WatchShop acorda reduceri de pana la 80% la ceasuri, asta dupa ce anul trecut cel mai mare discount a fost de doar 40%, iar vanzarile au depasit asteptarile. Oferta evoMAG cuprinde promotii la multiple produse electroIT, iar reducerile ajung in multe cazuri pana la 40%.
In prezent, chiar daca „filonul” Black Easter promite sa fie unul extrem de profitabil, denumirea nu a fost neaparat standardizata in randul magazinelor online din Romania. Asta nu inseamna ca evenimentele promotionale cu ocazia sarbatorilor de Paste lipsesc. Ba din contra!
Ramane de vazut daca eventualul profit inregistrat in acest an de evoMAG si WatchShop va da nastere, incepand cu anul 2015, unui adevarat fenomen, similar cu Black Friday.
Lasă un răspuns