Cu cat numarul de comenzi creste, cu atat exista sanse mai mari ca nemultumirile sa se inmulteasca. Acest lucru a fost observat cu ocazia editiei trecute a Vinerii Negre, atunci cand zeci de romani au facut reclamatii la ANPC, invocand o varietate de motive.
Consumatorii din Romania au facut un numar mare de reclamatii ANPC de Black Friday 2015. Situatia nu este surprinzatoare, deoarece si volumul comenzilor creste simtitor in aceasta perioada.
Atunci cand clientii se considera pacaliti sau sunt nemultumiti de serviciile magazinelor, ei pot face o reclamatie la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. Institutia trebuie sa investigheze cererile clientilor pentru a depista daca intr-adevar au existat nereguli din partea magazinelor.
De Black Friday-ul de anul trecut, romanii au inaintat zeci de reclamatii in primele trei zile ale evenimentului. Cele mai multe dintre ele au fost facute de cei care au ales sa faca shopping online si au vizat modalitatea de a cumpara.
Romanii au facut zeci de reclamatii ANPC de Black Friday 2015
Mai multe reclamatii ANPC de Black Friday 2015 au fost facute de romanii nemultumiti de modul de cumparare din magazinele online. Unul dintre ei a spus ca a adaugat mai multe produse in cos, apoi si-a continuat cumparaturile timp de peste o ora. Totusi, atunci cand a decis sa finalizeze comanda, nu a putat completa operatiunea pentru ca produsele nu se mai aflau in stoc.
Un alt consumator s-a declarat nemultumit de faptul ca nu a avut posibilitatea de a plati produsele cu un card in rate. Magazinul a motivat faptul ca acest sistem a intampinat dificultati tehnice, insa clientul a incercat de mai multe ori sa cumpere articole in acest mod, dar niciodata nu a primit un raspuns pozitiv din partea retailerului.
Reprezentantii ANPC au mai dezvaluit ca un client a plasat o comanda, insa aceasta nu a putut fi finalizata pe parcursul weekend-ului de Black Friday cu motivul ca nu era niciun angajat care sa confirme comanda.
Un motiv de nemultumire a fost si faptul ca un magazin a dat drumul la promotii, dar un produs a fost afisat direct cu stocul epuizat, desi inainte de startul campaniei acesta era afisat ca fiind in stoc.
Preturile produselor, un alt motiv de nemultumire printre romani
La fel ca in alti ani, preturile afisate de magazine pe site-urile lor au fost printre motivele invocate de romani in reclamatiile facute la ANPC. Un client a spus ca un ceas era afisat cu un pret de 519 lei cu o zi inainte de Black Friday, dar ca nu se afla pe stoc. Acelasi ceas a aparut in stoc peste cateva minute, insa la un pret de 669 de lei. Ulterior, modelul a fost inclus in campania de Black Friday 2015 la un pret de 789 de lei.
Un alt cumparator a comandat un smartphone pentru 109 lei, gratie unei reduceri de 890 de lei, adica un pret mai mic cu 89% fata de cel initial. Cumparatorului i-a fost anulata comanda pe motivul ca produsul nu mai este in stoc. Totusi, smartphone-ul a fost listat a doua zi pe site-ul magazinului la un pret de 890 de lei, dupa un discount de 109 lei.
Lista de reclamatii ANPC de Black Friday 2015 mai include si un client care a cumparat un scaun pentru copii la pretul de 630 de lei, produsul fiind redus de la pretul de 1.400 de lei. Dupa efectuarea comenzii, acesta a observat ca articolul avea un pret de 640 de lei pe site-urile altor magazine, astfel incat a considerat ca reducerea nu a fost reala.
Alte reclamanti au semnalat faptul ca anumite produse afisau un singur pret, desi ele erau incluse in oferta de Black Friday si ar fi trebuit sa afiseze atat un pret vechi, cat si un pret nou.
O plangere interesanta vine din partea unui client care a adaugat produsul in cos la un pret, iar apoi, cand a incercat sa finalizeze comanda, pretul afisat era unul mai mare.
Nu doar magazinele online au avut nereguli in Vinerea Neagra din 2015
ANPC a efectuat propriile cercetari in Vinerea Neagra. In Bucuresti, doua mari centre comerciale au fost vizitate, iar cinci magazine au fost verificate. Vizitele agentilor s-au lasat si cu amenzi in valoare cumulata de 50.000 de lei.
Printre greselile magazinelor, angajatii ANPC au descoperit un afis care anunta reduceri de 50% la toate produsele, insa discountul nu era aplicat tuturor articolelor. Un alt magazin afisa un produs cu o reducere de 200%, dar discountul real era de numai 16%.
Valabilitatea reducerilor nu era afisata la un magazin, astfel incat consumatorii nu stiau cand puteau beneficia de oferte. Si acesta a fost un motiv de a acorda sanctiuni anumitor agenti economici. De asemenea, reducerea fata de pretul de referinta (cel mai mic pret din ultimele 30 de zile al produselor) nu a fost mereu calculata corect de catre magazine – o alta abatere constatata de agentii ANPC.
Conducerea ANPC sfatuieste romanii sa verifice termenii si conditiile site-urilor, dar si sa compare preturile si sa verifice disponibilitatea ofertele inainte de a face cumparaturi. Totusi, daca acestia observa ca drepturile lor nu au fost respectate, atunci ii invita sa contacteze ANPC si sa faca o reclamatie.
Lasă un răspuns