GPeC a prezentat un raport care contine bilantului comertului online in Romania pentru anul 2016, care arata ca romanii au cheltuit peste 1,8 miliarde de euro sau 5 milioane euro zilnic anul trecut, o bucata insemnata fiiind cheltuita in perioada Black Friday. Iata sinteza pietei e-commerce in Romania anului 2016!
Raportul oficial al Galei Premiilor e-Commerce pentru 2016 releva informatii interesante despre comertul online in Romania. Desi cifrele pot parea ametitoare, se pare ca, in continuare, este loc suficient de crestere si sunt semne ca acest lucru se va intampla si in 2017.
⇒ Vezi lista magazinelor cu oferte de Black Friday!
Cel mai recent studiu GPeC ne prezinta o crestere de 22% a pietei e-commerce in 2016 fata de 2015, intrucat romanii au cheltuit online 1,8 miliarde de euro, cu 400 de milioane de euro mai mult decat in 2015. In randurile urmatoare, va prezentam mai multe rezultate ale studiului, inclusiv detalii despre achizitiile romanilor de Black Friday.
Comertul online in Romania este ajutat de cresterea numarului de utilizatori de smartphone-uri
Populatia Romania a scazut la 19,4 milioane de locuitori in 2016 fata de 19,8 milioane in 2015. Chiar si asa, numarul de utilizatori de internet a crescut, tragand dupa el si rata de penetrare a internetului. Asadar, avem 11,2 milioane de utilizatori de internet, cu 200.000 mai mult fata de 2015, si o rata de penetrare de 58%, cu 2% peste cea inregistrata cu 12 luni inainte.
Numarul utilizatorilor de smartphone a crescut vertiginos in 2016. In 2015, 50% dintre romani aveau un astfel de dispozitiv, dar procentajul a urcat pana la 70% anul trecut. Acestia folosesc telefoanele pentru a vizita magazinele online, care anunta ca peste 50% din tot traficul lor vine de pe dispozitive mobile.
O buna parte dintre utilizatorii de telefoane mobile care trec pragul virtual al magazinelor online aleg sa plaseze comenzi. Fata de 25-30% in 2015, intre 30 si 40 la sute dintre comenzi sunt efectuate de pe smartphone-uri, spun reprezentantii celor mai mari magazine online din Romania.
Ca o nota secundara, trebuie sa spunem ca activitatile online preferate de romani se refera la site-urile de socializare, precum Facebook, e-mail, vizualizarea de continut video pe YouTube, browsing-ul si gaming-ul.
Vanzarile online de Black Friday 2016 au depasit 130 de milioane de euro
Revenim la comertul online in Romania si mentionam faptul ca romanii fac, in medie, 8,4 achizitii pe an, comparativ cu 8,2 achizitii pe an in 2015. De asemenea, increderea in procesatoarele de plata a crescut, astfel ca aproximativ 745 de milioane de euro au fost platite cu cardul in 2016, fata de 514 milioane in 2015.
GPeC confirma faptul ca piata e-commerce din Romania a atins 1,8 milioane de euro in 2016. In 2015, aceasta era de 1,4 miliarde de euro, ceea ce a reprezentat o crestere sanatoasa de 22%. Un aport la aceasta crestere a fost adus de evenimentul Black Friday 2016, atunci cand au fost inregistrate vanzari online de 130 de milioane de euro, cu 30 de milioane mai mult decat in 2015.
Totusi, trebuie spus ca acest total nu include si platile online ale facturilor, biletelor la spectacole, biletelor de avion, vacantelor, hotelurilor si sejururilor. Este evident ca daca acestea ar fi fost incluse, atunci ponderea pietei e-commerce din tot retailul ar fi fost mai mare de 4%, cat rezulta din studiul GPeC pe 2016.
Principalele motive pentru cresterea vanzarilor in comertul online in Romania au fost marirea salariilor, scaderea TVA-ului si scaderea preturilor. In medie, romanii au cheltuit 5 milioane de euro online zilnic de-a lungul anului 2016.
Articolele electro-IT&C raman cele mai populare printre romani
In raportul GPeC pentru comertul online in Romania sunt incluse mai multe date ce provin de la VISA. Se pare ca metoda de plata a romanilor ramane cea ramburs, intrucat 90% au ales aceasta modalitate in 2016.
VISA spune ca platile cu cardul reprezinta doar 6-7%, iar alte modalitati, precum SMS si online banking, numai 3%. Conform acestei companii, 64% dintre toate platile online cu cardul sunt efectuate pe site-urile retailerilor din strainatate.
Valoarea medie a tranzactiilor a crescut de la 40 de euro in 2015 pana la 50 de euro in 2016. Cel mai des intalnite plati online cu cardul efectuate de romani catre comerciantii straini sunt inregistrate de companiile aeriene, agentiile de turism, dar si de site-urile de jocuri de noroc si cu continut adult.
Revenind la piata site-urilor din tara noastra, GPeC ne prezinta topul platilor online. Asadar, romanii folosesc cardul pentru a-si plati facturile la utilitati, diverse achizitii online si pentru servicii telecom.
Desi exista aproximativ 20.000 de magazine online, numai 5.000 dintre ele sunt active. Cele mai populare categorii de produse printre romani raman cele electro-IT&C, fashion & beauty, home & deco si articolele pentru copii.
Noi suntem bucurosi sa aflam ca romanii cumpara din ce in ce mai mult si mai des din magazinele online. In plus, ne face placere sa auzim ca valoarea achizitiilor online de Black Friday 2016 a crescut fata de 2015 si ne asteptam la un lucru similar de Black Friday 2017!
Lasă un răspuns