Toate semnele arata ca popularitatea Black Friday ramane la un nivel inalt in Romania, astfel incat temerile unor magazine cu privire la diluarea importantei evenimentului ar putea fi nefondate.
Mai multe magazine din Romania, Flanco fiind cel mai vocal, s-au aratat deranjate de faptul ca unii competitori organizeaza campanii promotionale cu tematica Black Friday pe tot parcursul anului.
De asemenea, un studiu din Marea Britanie a aratat faptul ca acest eveniment are consecinte destul de grave cu privire la vanzarile din restul anului. Impactul campaniei de Vinerea Neagra asupra vanzarilor anuale ar putea scadea din aceste motive, iar pana la urma toate partile implicate ar avea de pierdut, inclusiv consumatorii.

Black Friday a ajuns in Romania in anul 2011 si exista dovezi clare care arata ca evenimentul va continua in continuare in tara noastra.
Totusi, Altex a confirmat oficial faptul ca va organiza Black Friday in fiecare anotimp, nu doar in luna noiembrie. In plus, se pare ca interesul romanilor pentru promotiile de Vinerea Neagra se situeaza in continuare la cote inalte, fiind pe locul 2 in toata lumea. La acest capitol, ne depasesc doar consumatorii din Statele Unite ale Americii.
Romanii sunt mult mai interesati de reducerile de Black Friday decat vecinii nostri
Popularitatea Black Friday in Romania este pe locul 2 la nivel global. Singura tara care ne depaseste este SUA, locul de unde a fost inventat acest eveniment si unde oamenii se concentreaza poate prea mult pe ideea de consum.
Prima tara europeana din top dupa Romania, conform Google Trends, este Marea Britanie si se afla pe locul 5. Trebuie sa mergem pana la locul 9 ca sa mai gasim o alta tara europeana in top si acolo vom gasi Irlanda. Din cautarile utilizatorilor motorului de cautare de la Google ne dam seama ca acest eveniment nu are o importanta atat de mare in Europa continentala.
Google Trends este un instrument care permite oricui sa verifice cat de cautat este un termen intr-o tara, perioada sau limba. Valoarea 100 este maxima intr-o anumita perioada, iar ceilalti termeni vor fi raportati la acest maxim in cazul in care utilizatorii vor verifica notorietatea mai multor termeni.
Daca romanii au adoptat fenomenul inca de la prima sa aparitie, adica in 2011, vecinii nostri si alte tari din partile estice, centrale si sudice ale Europei nu s-au grabit. De abia in anul 2014 au inceput sa fie mai interesati de Vinerea Neagra locuitorii din Ucraina, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia sau Croatia.
Evident, nivelul de interes a crescut exponential in 2015, insa mai este mult pana ca popularitatea Black Friday din aceste tari sa o atinga pe a Romaniei.
Faptul ca romanii continua sa fie interesati de eveniment, in timp ce aceasta campanie de abia a patruns in alte tari, pare sa spuna ca Vinerea Neagra este aici ca sa ramana, la fel cum concludea si raportul din Marea Britanie mentionat anterior.
De ce este evenimentul Black Friday atat de popular in Romania?
Exista mai multe motive care ar putea explica popularitatea Black Friday in Romania. Unul dintre ele ar putea fi nivelul scazut al economiei din tara noastra. Problemele financiare ale multor persoane inseamna ca acestea sunt nevoite, pe buna dreptate, sa cumpere produse la pret redus.
Cele mai mici preturi din an sunt disponibile in Vinerea Neagra, asa ca acesta este momentul perfect pentru a achizitiona produse care sunt in afara bugetului in alte perioade din an.
Interesul pentru eveniment este cel mai crescut in orase precum Roman, Zalau, Bistrita, Alba Iulia sau Deva si zonele adiacente. Asadar, pe lista nu se gasesc orase foarte mari sau orase unde nivelul de trai este mai ridicat, cum ar fi Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Brasov sau Sibiu.
Popularitatea Black Friday in Romania creste odata cu notorietatea eMAG
Un alt motiv pentru notorietatea Vinerii Negre ar putea fi chiar magazinul care a adus evenimentul in Romania: eMAG. Cel mai popular retailer din Romania trece prin aceleasi cresteri ale numarului de cautari precum Black Friday.
Cautarile pentru termenul eMAG se intensifica in aceleasi perioade precum cautarile cu privire la Black Friday. Cei doi termeni par a fi in oglinda, insa mult mai multi oameni cauta eMAG comparativ cu Black Friday.
Este posibil ca romanii sa tina minte cine a adus festivalul reducerilor in tara noastra. Totusi, se poate spune si ca brandul eMAG este unul dintre cele mai puternice din Romania si, fiind cel mai popular magazin online de la noi, este normal ca oamenii sa se se intereseze ce oferte pune la dispozitie retailerul.
Cadourile de Craciun pot fi achizitionate la pret redus de Black Friday
Al treilea motiv ar putea fi Craciunul. Da, una dintre cele mai mari sarbatori de pe planeta, coincide cu cea mai aglomerata perioada de shopping din lume. Craciunul este perioada cadourilor, iar studiile confirma faptul ca este cel mai usor sa transformi un vizitator intr-un client atunci cand acesta se afla in goana dupa cadouri.
Cadourile continua sa ofere cea mai buna rata de conversie pentru retaileri, iar preturile mici de la finalul lunii noiembrie ii determina pe romani sa achizitioneze daruri mai devreme decat o faceau in anii 2000, de exemplu.
Aici mai putem mentiona si cresterea eMAG. Desi comparatia poate parea putin fortata, conform Google Trends, cautarile dupa eMAG au fost mai numeroase in noiembrie 2015 decat cautarile Black Friday in aceeasi luna, dar si decat cautarile dupa termeni precum Craciun si Revelion in luna decembrie 2015.
Vinerea Neagra se concentreaza mai mult pe reducerile oferite de magazinele online. Acest segment este inca subdezvoltat comparativ cu magazinele fizice, deci este loc de crestere si pentru shopping-ul pe internet si, totodata, pentru popularitatea Black Friday.
Ramane de vazut ce se va intampla in viitor, iar noua nu ne ramane de facut decat sa va invitam sa ramaneti alaturi de noi pentru toate informatiile despre Black Friday 2016!
Lasă un răspuns